Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer 50" dårlig forbindelse i HDMI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cubie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg købte for et år siden et Pioneer 50". Jeg bruger begge HDMI indgange, men hvis jeg "vrikker" lidt med stikket, så flimmer billedet og falder helt ud, nogen gange kommer det selv igen, andre gange skal man "vrikke" mere med stikket før der kommer billed igen. Har prøvet 3 forskellige HDMI kabler, Supra, Audioquest, og std. kabel.
Var i Tape Connection hvo jeg købte TV'et, han mente at det var kablet der var skyld i det, og havde aldrig hørt om det, og lød faktisk mest som om han syntes at jeg bare skulle leve med det. Så jeg købte Audioquest kablet, for at se om det ville hjælpe, men nej.

Er der andre der har oplevet samme problem? Det må da absolut være et dårlig stik i TV'et.

Anders
Til top Vis Cubie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cubie

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Det virker som en løs forbindelse i stikket i tv'et når du har prøvet 3 forskellige kabler... Den må garantien æde...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Cubie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Ja det vil jeg jo også mene. Men det lød på sælgeren fra TC. som om at det ikke rigtig var noget de troede på, eller ville se på. Det eneste han sagde var at jeg jo bare ville få en stor regning. Men når man har prøvet 3 forskellige kabler, og det er det sammen, så må det sku da være fjernsynet.
Er godt nok lidt ked af at skulle sende den til rep. Den er jo lidt stor at skrumle rundt med

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

- Det er jo en af dem der er liiiidt svær...

Hvis et stik f.x. er knækket i lodningerne, og der ikke er tale om en fejl der opstår på 99,8% af de aktuelle paneler, og banditten er over 6 måneder gammel, så må formodningsreglen jo lissom sige, at kunden ved en fejl har overbelastet og derved knækket / ødelagt stikket eller lodninger.

På et kvalitet'sprodukt som Pioneer'en tror jeg ikke det er et problem, dog med TC's egenimport får du ikke dækket en eventuelt rep. af Pioneer Danmark...!

Bort set fra det, så er HDMI altså noget ustabilt l**t, som en eller anden fuld tåbe opfandt i en brandert, så at det ikke altid har forbindelse 100%, undrer sgu egentlig ikke...!!

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Cubie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Mærkelig at man kan designe sådan et stik, og det så ikke fungere optimalt.

Jeg har en digital boks fra Telia stofa, som er endnu værre i stikket, der forsvinder billedet nogen gange af sig selv. Har også en PS3, men her er stikket helt stabilt, også selv om man vrikker med det.

Hmm, det må jeg nok bare lære at leve med

Anders

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Du har da været noget uheldig, jeg har ikke problemer med mine HDMI-stik (tv, satboks, dvd og ps3)
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

Bort set fra det, så er HDMI altså noget ustabilt l**t, som en eller anden fuld tåbe opfandt i en brandert, så at det ikke altid har forbindelse 100%, undrer sgu egentlig ikke...!!

Ja, jeg er helt enig! Mekanisk set er HDMI en ren katastrofe. Mage til bras skal man da lede længe efter   Og så har vi ikke engang været inde på problemerne omkring kompatibiliteten

Nå, men her er et godt råd: Vær ekstrem forsigtig, når du sætter HDMI stikket ind i bøsningen. Og fjern ikke kablet igen, med mindre det er strengt nødvendigt!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes