| Forfatter |
|
jtofte Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har mig en Infocus IN76.
Før brugte jeg s-Vhs som kilde, men nu har jeg fået en dvd der kan klare hdmi, problemet er bare at jeg ikke kan få noget billede på projektoren, jeg har prøvet alle muligheder for opskalering og farver. hvis jeg prøver med 576i og p, så kommer der ikke noget billede, prøver jeg med 720p, 1080p og 1080i, så kan projektoren godt registrerer at der er signal, men den kan ikke finde ud af at vise det, jeg kan se at en gang imellem skriver 38x1366 og andre gange skriver den 1366x2000 og det har jo ikke noget somhelst at gøre med det signal jeg sender ind.
Jeg har så prøvet at koble min computer til med dvi ud af computer og hdmi ind i projektor og det er ligesom der mangler nogle farver, billedet bliver meget rødt.
Jeg har prøvet at sætte den tilbage til fabrikindstillingerne, men det hjælper ikke noget.
Er der nogen der har været udsat for noget lignende, eller har en ide til hvad der er i vejen, projektoren har kun kørt ca. 100 timer.
Hilsen Jakob
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er muligvis fordi du skal tilslutte den med et normalt kabel ( kan ikke lige huske navnet ) og derefter isætte hdmi ?
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være fordi dit kabel er for langt og / eller af for dårlig kvalitet. Så prøv i første omgang med et andet HDMI kabel. Lån dig evt. frem.
Mekanisk set er HDMI desværre ret skrøbeligt. Vær derfor ekstrem forsigtig, når du sætter HDMI stikket ind i bøsningen! __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
jtofte Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har prøvet med to forskellige kabler, jeg har prøvet med et billigt 5m, og så et profigold 10m og resultatet var det samme.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jtofte skrev:
|
jeg har prøvet med to forskellige kabler, jeg har prøvet med et billigt 5m, og så et profigold 10m og resultatet var det samme.
|
|
|
så prøv at gøre det med det normale kabel først og så slukke alt og tilslutte hdmi bagefter
|
| Til top |
|
| |
jtofte Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg nu prøvet uden noget resultat, jeg har så fundet ud af jeg inde i menuer er noget der hedder hdmi dcc og der kan man sætte flueben ved HDMI og M1-DA og når jeg kun sætter ved M1-DA, så kommer det rigtige billede, men der er bare en masse sne på det.
|
| Til top |
|
| |
jtofte Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det være fordi der er problemer med krypteringen, jeg har sat en pioneer dv-400 til, begge apparater skulle være klare HDCP.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Understøtter din projektor HDMI med HDCP..??
hvis den ikke har HDCP kan du ikke se video matriale på den __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
jtofte Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det den skulle understøtte HDMI med HDCP
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...! har du prøvet at tænde projektoren før dvdèn..?
det sådan at de digitale signaler, skal lave det der hedder et "handshake" før de kan registerer hinanden.
Har din dvd HDMI eller DVi udgang, eller omvendt, jeg har oplevet nogle gange at hvis man benytter forskellige typer eller benytter HDMI/DVi konvertore, kan man miste handshake...
Men dybest set lyder det som om der er en fejl i en af delene, det burde være ret meget lige ud af landevejen "det du har gang i der" __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
jtofte Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg var også bange for at det måske kunne være en fejl, men jeg tror det er projektoren så, da den har farverne er lidt lilla når jeg kobler computeren til via hdmi.
Til dvd'en bruger jeg ikke nogen converter, men til computeren bruger jeg en dvi til hdmi converter.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også tro at det er projektoren, der kunne have en fejl. også siden den laver brok med 2 forskellige ting..
Håber du får løst dit problem. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |