Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Infocus 4805 - FYN (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Halløj

Jeg har en Infocus 4805, som jeg er meget glad for :-)..... Den har dog mistet livet tror jeg.

Det er sådan at den starter op, og jeg kan se at pærer tænder. Der går dog ikke mere end en 15 sekunder så slukker den igen. Jeg har talt med forhandleren som mener det kan være både det ene og det andet. I hvert fald vil de gerne åbne den op og kigge ned i den for 1100dask. Derefter skal jeg regne med 5000.- i alt hvis det er pæren... ØV

Det jeg tænkte var om der var en venlig sjæl der ville låne mig en pære i cirka 2 minutter, for at få testet som det er der fejlen ligger. Så er jeg menlig fris for at købe en ny til mange penge, hvis det nu ikke er der problemet ligger. En lille erkendelighed finder vi natuligvis ud af.

Bor du på Fyn og lige skulle have lyst til, at hjælpe en nødstedt sjæl, så giv lyd. Også hvis du skulle have et bud på hvad der kan være galt med skidtet !

Mvh

musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Tiden er nok løbet fra Infocus 4805, man ville kunne få en helt ny pj. for de samme penge som men rep. plus ny pære, og hvis man købe den i
udlandet kan man komme ganske høj op i kvalitet, og med HD-DVD og Blu-ray ville man ikke få meget glæde af med en Infocus 4805.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Tiden er nok løbet fra Infocus 4805, man ville kunne få en helt ny pj. for de samme penge som men rep. plus ny pære, og hvis man købe den i
udlandet kan man komme ganske høj op i kvalitet, og med HD-DVD og Blu-ray ville man ikke få meget glæde af med en Infocus 4805.

Det kan du jo have ret i. Dog kan jeg se, at en pære kan findes på nettet omkring de 2500.- Kunne jeg så lige få testet om det er der fejlen ligger, er det jo super - Budgettet siger ikke Ny pj, så derfor ville det jo være dejligt at få den gamle op at køre igen.

Jow det er rigtigt, at 4805 ikke er helt ny mere, men efter min mening har den stadig et rigtig fint billede, som jeg er tilfreds med. Og ja det ville da være fedt med en ny og spændende, ligesom jeg også gerne ville have Maserati i indkørslen .

Hjælp søger derfor stadig ...

Musashi

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hej Musashi.

Jeg har selv haft en Infocus 4800, altså forgængeren til 4805'eren og kender den meget godt. Du ville hurtigt kunne finde ud af om det er pæren det er glat med, selvom jeg ikke tror det er den det er galt med. Din diode på projektoren vil blinke et vist antal gange afhængigt af, hvilken fejl der er tilstede.

Jeg tror mere at din projektor ikke kan komme af med varmen, prøv evt. at rense filteret på pæren, med støvsugeren på lavt blus. Du kan komme ind til den fra siden, hvor der sidder et låg, du lige kan vippe af med en skruetrækker. Herefter sidder der to skruer der skal løsnes, og et stik der skal trækkes ud, så kan pæren trækkes ud.

Mvh Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Hej Musashi.

Jeg har selv haft en Infocus 4800, altså forgængeren til 4805'eren og kender den meget godt. Du ville hurtigt kunne finde ud af om det er pæren det er glat med, selvom jeg ikke tror det er den det er galt med. Din diode på projektoren vil blinke et vist antal gange afhængigt af, hvilken fejl der er tilstede.

Jeg tror mere at din projektor ikke kan komme af med varmen, prøv evt. at rense filteret på pæren, med støvsugeren på lavt blus. Du kan komme ind til den fra siden, hvor der sidder et låg, du lige kan vippe af med en skruetrækker. Herefter sidder der to skruer der skal løsnes, og et stik der skal trækkes ud, så kan pæren trækkes ud.

Mvh Dief

Jeg har renset filtret, og ingen problemer der.

Dioden blinker et-blinks intervaller, hvilket i manualer betyder

---------

One (1) blink The lamp won't strike after five (5)

attempts. Check the lamp and lamp door

installations for loose connections

----------

Kan bare ikke se at der er løse forbindelser, da der jo starter med at komme lys i lygten... Hvordan tester man løse forbindelser....?

musashi

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Tag pæren ud og mål om der er forbindelse gennem den, lyder som om pæren er istykker min gjorde det same før den døde helt ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Ja Infocus 4805 er jo en gammle en, og hvis pæren ikke har værret skifet i sin levtid og man eller er glad for den, er det så bare ikke ud og finde
det sted der sælge de billige pære til denne

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Tag pæren ud og mål om der er forbindelse gennem den, lyder som om pæren er istykker min gjorde det same før den døde helt ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Man kan desværre ikke måle pæren igennem, da det ikke er en alm. glødepære. Det er en pære med to overfor hinanden stående wolfram-elektroder, der kræver en start-spænding på mellem 5K - 10K Volt for at starte lysbuen. Så multimeteret vil blot vise en uendelig høj modstand over pæren, uanset om den er sprunget eller ej.

Jeg ville også købe en ny pære, jeg havde normalt altid en i reserve til min. Det er nu rart at ha' også hvis du en dag vil sælge den, er det godt at have en pære ekstra. Og hvis manualen antyder at projektoren mener at pæren er fejlen, så ville jeg helt sikkert købe en ny pære.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hilsen Jonas Bojer[/QUOTE]

Og hvis manualen antyder at projektoren mener at pæren er fejlen, så ville jeg helt sikkert købe en ny pære.

[/QUOTE]

Se i følge manualen er det ikke præren som er problemet, men indikerer en løs forbindelse.... Derfor ville det jo være super 100% at kunne udelukke pæren - derfor søger jeg hjælp

musashi

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 26 Januar 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hvor mange timer har den kørt ?, det er jo en gammle PJ. så tide hvor pære skal skiften er ikke helt ved siden af, vel ?

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hmmm.... ved ikke om det kunne være stikbenene ved stikket til pæren. Når du åbner ind i siden på projektoren, kan det hvide stik ses, prøv at tage stikket ud og kontroller stikbenene, er der nogle der sidder skævt, eller ikke rører hinanden, når de sættes sammen???

Ellers kunne det stadig godt være pæren. Ved opstarten af pæren (som nævt længere oppe), trækker projektoren en stor spænding til tænd-gnisten, mellem de to wolfram-elektroder. Hvis pæren er gammel (men stadig ikke sprunget), kan der være sod på elektroderne, hvilket giver dårlig forbindelse. Kunne godt forestille mig, at den kunne betragte det som dårlig forbindelse??

Mvh Dief

PS Jeg ville købe mig en ekstra pære uanset hvad, det er altså en god ting at ha

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes