Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-40M87BDX Vs. Panasonic TH 42PX (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Halløj folkens.

Jeg står i den situation at jeg måske skal vælge et nyt tv og jeg er faldet over disse 2 tv.

Panasonic:
http://www.danskitlager.dk/tv/plasma/42/panasonic/panasonic_ th_42px71_956_da.html

Samsung:
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1437

Begge TV ligger i 10.000,- klassen.

Jeg spørg så, hvad er bedst? Hvad ville du vælge af disse 2?

Når jeg kigger på specifikationerne på Samsungen så er jeg ret imponeret (nu skal det ik lyde som om jeg er super klog, men sammenlignt med andre tv), fuld HD, 3HDMI, Dynamisk kontrast: 15.000:1 ect.

Men så er der jo det evige spørgsmål om LCD Vs. Plasma. Den største forskel som jeg forstår det er kontrasten (om sort er sort).

Design mæssigt er de vist meget lig hinanden så det er ik den store faktor ved lige disse 2 TV.

Jeg ved ikke om jeg måske bliver lidt blændet af det Fuld HD (1080p), syntes der har været så meget snak/focus på det.

Vil meget gerne høre jeres kommentare på disse 2 TV og hvis i skulle vælge, hvilket vil i så tage.

(har ikke så meget brug for at få flere TV's ind i billedet, så undlad venligst at henvise til andre)

På forhånd tak
-Lars

XENTiNEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Til top Vis XENTiNEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XENTiNEL

XENTiNEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Til top Vis XENTiNEL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XENTiNEL

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

(har ikke så meget brug for at få flere TV's ind i billedet, så undlad venligst at henvise til andre)

Ok, så vil jeg undlade at henvise til, at der kommer nye plasma modeller fra Panasonic til marts/april. De har bl.a. lavere strømforbrug end de gamle modeller.  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
LPH. skrev:

Ok, så vil jeg undlade at henvise til, at der kommer nye plasma modeller fra Panasonic til marts/april. De har bl.a. lavere strømforbrug end de gamle modeller.  

Jamen Jamen Jamen, 2 måneder her, 3 månder der og lige 1-2 måneder mere så kan du få denne eller denne her og om kort tid så udkommer denne model og de udgir noget helt nyt = Velkommen til år 2010

Okay så, hit med et link så jeg kan se hvad der kommer

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Der er meget mere om Panasonics nye modeller på linket nedenfor.

Efterfølgeren til den Panasonic du nævner i dit første indlæg, er modellen med betegnelsen PX80.

Link: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1199870992

Mr.Minister
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Min mening......

Det er dumt at købe tv lige for tiden. Staten har ikke helt besluttet sig for hvordan det helt skal foregå, men sikkert er at i år 2009 sendes der ikke analoge signaler mere. De digitale tunere der er i tvet idag, har ikke noget med at modtage de fremtidige digitale signaler fra f.eks kabel tv. Så der kommer sikkert noget i 2009 angående dette.

Full-HD er vel det bedste PT, men gå en tur ned i en forhandler og se forskellen fra de andre tv. Det er så lidt, at jeg selv kun kan se forskellen når man sætter en film i pause, og VIRKELIG studerer billedet, hvis ikke filmen er pauset, vil jeg påstå, at fullHD ikke er pengene værd.

FUllHD får snart baghjul af UHD mm, så priserne falder sikkert betydeligt.

-Jeg har selv i en tid kigget på nyt tv, men enden på min søgning, overbevisede mig om at vente.

Men gå ned i Expert eller en anden forhandler, og se for dig selv.

MVH
Til top Vis Mr.Minister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Minister

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Mr.Minister skrev:

Full-HD er vel det bedste PT, men gå en tur ned i en forhandler og se forskellen fra de andre tv. Det er så lidt, at jeg selv kun kan se forskellen når man sætter en film i pause, og VIRKELIG studerer billedet, hvis ikke filmen er pauset, vil jeg påstå, at fullHD ikke er pengene værd.

FUllHD får snart baghjul af UHD mm, så priserne falder sikkert betydeligt.

-Jeg har selv i en tid kigget på nyt tv, men enden på min søgning, overbevisede mig om at vente.

På en skærm der er under 42" kan du sandsynligvis ikke se forskel på om det er Full HD eller ej . Du kan derfor heller ikke se forskel på om det er UHD, Full HD eller ej. Du skriver uden nærmere specifikation af du ikke mener Full HD er pengene værd; men det kommer jo i høj grad an på størrelsen af det TV man anvender hvorvidt det er tilfældet...

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor kildematerialet til UHD skulle komme fra.

Når du skriver at du har besluttet dig for at vente, så går jeg ud fra at det er ifm. med det nye digitale net og ikke pga. UHD. For hvis det er sidstnævnte så vil jeg gå så langt som at kalde dig fjollet :)

Iøvrigt, hvis man alligevel har tænkt sig at investere i en Selector eller en Zaptor (og det bør man hvis man har kabel-TV og en fladskærm), så kan det jo være ligegyldigt hvad TV'et understøtter, man vil alligevel ikke blive påvirket af når det analoge net forsvinder.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Mr.Minister
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Du har ret. Jeg venter ikke pga UHD, og som jeg skriver, synes jeg ikke man kan se forskellen, og derfor ikke pengene værd at give 3-4.000kr mere for FullHD, så hvorfor skulle UHD ændre denne overbevisning. Jeg blev demonstreret forskellen FullHD eller ej på en skærm der var mere end 50 tommer, og selvom tvet var af denne størrelse, var der ikke stor forskel, pånær prisen. Det er klart at forskellen bliver tydligere med størelsen, men jeg selv(og LPH som det ser ud), har ikke kigget på større tv end 40", så hvorfor FullHD? (en vigtig faktor er, at man kan købe FullHD fordi det er fedt at sige man har, jeg havde monster lyst til at købe et pga dette:)...!)

OG ja, UHD signaler er ikke ligefrem på trappen!

Har ikke overvejet selector eller lign endnu, men hvis disse hjælper på 2009 situationen, så vil jeg da gerne høre mere!

Hygge
Til top Vis Mr.Minister's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Minister

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Okay, du fik det bare til at lyde (sådan opfattede jeg det i hvert fald) som om at Full HD ikke var meget værd, men at når først UHD kom på banen skulle vi se løjer! 

"2009 situationen" handler så vidt jeg har forstået det om at vi går over på det digitale sendenet i stedet for det analoge, og i den forbindelse vil der blive anvendt MPEG-4 komprimering, hvilket en del TV i dag, som ellers har indbygget DVB-T (som skal bruges til at modtage digitale signaler over antennen), ikke har. Men hvis du kører dit signal via Selector/Zaptor så er der ingenting der ændrer sig i 2009. Der er vel heller ikke noget der ændrer sig hvis man kører analogt kabel-TV. Men hvis du har en fladskærm og kører alm. kabel-TV, så vil jeg da anbefale dig at få undersøgt om digitalt kabel-TV ikke var noget for dig. Kvalitetsforskellen er særdeles tydelig, især på fladskærms-TV.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

hmmm havde skrevet et indlæg i går men så var det som om siden gik ned og mit indlæg forsvandt  

Kan ik huske hvad jeg skrev i går så jeg fatter mig i korthed i dag. Jeg kan få zaptor gennem Stofa her i aalborg, men skal have fundet ud af hvordan det foregår, om det er en extra udgift ud over hvad vi allerede betaler, hvilket jeg syntes er en del + licens = mange penge om måneden.

Hvis i skulle vælge 1 af de 2 tv hvilket ville i så vælge? Vil self gerne vide hvorfor i vælger det tv i vælger.

-Lars

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hvad så folkens, er der liv i jer?

Nu skulle det financielle være på plads og vi står og skal vælge hvilket TV vi vil have ind i stuen, men men men, jeg er stadig ik 100% hvilket vi skal vælge. Derfor vil jeg meget gerne have flere kommentare, hvis nogen har noget fornuftigt at sige ofc.

Min tvivl bunder i spørgsmålet om "LCD eller Plasma?" og så om pixelsfejl. Syntes sku det er svært at vælge.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

LPH. skrev:

Min tvivl bunder i spørgsmålet om "LCD eller Plasma?" og så om pixelsfejl. Syntes sku det er svært at vælge.

Pixelfejl: Samsung har garanti mod lysende pixels, hvis du køber gennem den danske importør (dvs. ikke parallelimporterede TV). Pixelfejl er vist en sjældenhed idag -jeg kan ikke at have stødt på dem - hverken på LCD eller Plasma.

LCD vs. Plasma: Langt hen af vejen er det et spørgsmål om om smag og behag. Gå ud og se dine "kandidater" og køb det, du foretrækker. Jeg har valgt LCD (Samsung) - andre vælger anderledes - det afhænger af personlige preferencer.

Plasma har - ihvertfald tidligere - haft en risiko for indbrænding, men problemet er angiveligt blevet mindre for hver ny generation, og Panasonic har desuden haft et ry som et af de plasma TV, der var sværest at få indbrænding på.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Efterfølgeren til den Panasonic du nævner i dit første indlæg, er modellen med betegnelsen PX80.

Går selv og venter på at px80 modellen kommer. Synd at de ikke har noget billede af px80 modellen, på det link du henviser til. Ville gerne se designet, da min bedre halvdel ikke kan acceptere designet på px70 serien.... så håber px80 kommer med mere "WAF" :P

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
Rasmus Larsen skrev:

Går selv og venter på at px80 modellen kommer. Synd at de ikke har noget billede af px80 modellen, på det link du henviser til. Ville gerne se designet, da min bedre halvdel ikke kan acceptere designet på px70 serien.... så håber px80 kommer med mere "WAF" :P

Ifølge meldingerne skal den se sådan her ud: http://www.flatpanels.dk/billeder/panasonic42px80.jpg

Jeg har desværre ikke et større billede, som jeg kan opdatere med i artiklen. Det ser ud til at de er gået lidt væk fra designet, som præger deres nuværende PX70 serie og hælder mere imod det den tidligere PV60 serie benyttede.

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Vi valgte Samsungen og den blev bestilt her til aften. Fik en snak med dem fra Labtops.dk og fik at vide at skulle der være pixels fejl skulle jeg bare benytte mig af de 14 dages returret og returnere skærmen.

Jeg glæder mig helt vildt, det er sku som juleaften igen

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:
SilverLine skrev:
Rasmus Larsen skrev:

Ifølge meldingerne skal den se sådan her ud: http://www.flatpanels.dk/billeder/panasonic42px80.jpg

Jeg har desværre ikke et større billede, som jeg kan opdatere med i artiklen. Det ser ud til at de er gået lidt væk fra designet, som præger deres nuværende PX70 serie og hælder mere imod det den tidligere PV60 serie benyttede.

Synes det er synd, de laver det halløj i bunden af deres skærm. Det ødelægger helheden. På px70 har de valgt at lave plasticen i bunden mat, og resten blank, synes jeg ikke giver mening. Og på px80, har de  igen gjort bunden mat og anderledes. Nå men glæder mig i hvertfald til at se det IRL, og så håber jeg damen er mere positiv over for denne :-)

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes