| Forfatter |
|
LarsGL Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 04:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg overvejer pt. at købe mig en fladskærm. Jeg har fundet to skærme, men kan i sandhed ikke bestemme mig, så her håber jeg, at I kan hjælpe! 
Samsung LE40M87BD: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/wLE40M87BD-_(Wupti ).html
Pioneer PDP-436SXE: http://www.fleggaard.dk/pi/Pioneer_PDP_436SXE_incl_TS_14_sta nd_8959_109.aspx
Hvilken skærm vil være bedst til:
Digitalt TV via YouSee?
Spil på PS3/Xbox360
Afspilning af BlueRay (PS3 må gøre det indtil jeg får købt en dedikeret)
?
Jeg er ikke decideret feinsmecker, men det hele skal selvfølgelig være i orden. Jeg er blot en ordinary Joe når det kommer til det her, så jeg vil sikkert ikke bide mærke i de samme 'nips-ting' som mange dedikerede brugere måske vil. Hvis I har forslag til en anden skærm må I endelig råbe op (prislejet er omkring de 10k).
På forhånd tak,
LarsGL
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spil = LCD = Samsung.....
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spil = Plasma = Pioneer.......
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Spil = Plasma = Pioneer....... |
|
|
= risiko for indbrænding 
(Den mest udbredte ligning omkring plasma/spil plejer iøvrigt at hedde: Spil+plasma=Panasonic, da der er en udbredt opfattelse om at Panasonic er mindre modtagelig for indbrænding end de øvrige mærker - men om der er hold i denne teori stadig, tør jeg ikke sige).
Mao.: De fleste - selv inkarnerede plasma ejere - tør stadig ikke anbefale plasma til spil grundet risikoen for indbrænding.
Jeg ved ikke, hvor stor risikoen er idag - men som grundprincip kan man vel sige, at risikoen først er væk den dag producenterne tør garantere, at det ikke forekommer - ligesom nogle har garanti mod lysende pixels. Hidtil har producenterne fralagt sig ethvert ansvar i forbindelse med indbrænding.
Tør man leve med risikoen for indbrænding, kan man da få en del for pengene med plasma pt. - så man må gøre op med sig selv, hvor stor man anser risikoen for at være. Man kan jo sige - den har ihvertfald aldrig været mindre 
|
| Til top |
|
| |
CarstenH Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)
Bruger siden: 28 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der er jo en gammel generation af Pioneer.. Billigt og stadigvæk god skærm.
NU kører jeg med en 4280xa. Og har da også min Xbox tilslutted, samt min computer ind over den, og den snupper uden problemer at man har stillbilleder på i op til flere timer. Uden burn in :)
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
= risiko for indbrænding  |
|
|
Pjat. Så giver samtlige tv-kanaler med logoer også risiko for indbrænding. Det er noget fis automatisk at skrige 'LCD!!!' bare der så meget som nævnes spil. Man kan SAGTENS spille MASSER af konsolspil på et plasma tv uden at sætte liv, lemmer og fjernsyn på højkant.
kaso skrev:
| Mao.: De fleste - selv inkarnerede plasma ejere - tør stadig ikke anbefale plasma til spil grundet risikoen for indbrænding. |
|
|
Så er det kun fordi de sidder fast i fortiden. Der er TONSVIS af brugere her, på recordere og efterhånden også Play:Right der spiller på deres plasma tv uden at tænke over det. For det er ikke noget problem!
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hæfter mig ved "Spil på PS3/Xbox360". Ud fra dette, ville jeg vælge Samsung med stor margin.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor? Hvad er det der gør plasma ubrugeligt til spil? Hvorfor skal alt andet materiale tv'et bruges til lide, bare fordi der er en myte om at LCD skulle være så meget bedre til spil?
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville holde mig væk fra samsungen =)
Har selv haft en på prøve, og den er røget retur igen 
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plasmas hurtigere opdateringshastighed gør dem bedre egnet til f.eks. bilspil end LCD tv.
|
| Til top |
|
| |
Kramerboy Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
samsung har et full HD panel det har pioneeren ikke, det er en fordel med full HD når skærmen skal bruges sammen med PS3 og blue ray materiale for at få fuld glæde af dette medie.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kramerboy skrev:
|
samsung har et full HD panel det har pioneeren ikke, det er en fordel med full HD når skærmen skal bruges sammen med PS3 og blue ray materiale for at få fuld glæde af dette medie.
Mvh.
|
|
|
Der tager du fejl. Fuld HD er ikke ens betydning med bedre kvalitet, da det eksempel er bevist, at et nyere Pioneer alm HD mod en high-end LCD i fuld HD ikke giver et mere detaljeret/dybde billede end Pioneer plasma. Men jeg skal ikke kunne udtale mig om om de ældre version af Pioneer er bedre end Samsung M86. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Burn-in er ikke så stort et problem, som det har været tidligere. Vi ser det dog stadig på værkstedet ifm. stillestående objekter. Du kan jo også tage nogle forholdsregler som beskrevet her?.
http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatv/plasmatv-burnin. html
http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16250&P N=1&TPN=15
EDIT: Iøvrigt skulle flere af de store producenter, være tæt på at droppe plasma teknologien nu.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
EDIT: Iøvrigt skulle flere af de store producenter, være tæt på at droppe plasma teknologien nu. |
|
|
Naaarh det kan vist ikke helt passe :-)
På CES messen i Januar viste Panasonic en 150" plasmaskærm, og Pioneer en ultratynd 50" plasma.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Kinnaps skrev:
EDIT: Iøvrigt skulle flere af de store producenter, være tæt på at droppe plasma teknologien nu. |
|
|
Naaarh det kan vist ikke helt passe :-)
På CES messen i Januar viste Panasonic en 150" plasmaskærm, og Pioneer en ultratynd 50" plasma.
|
|
|
Nu sagde jeg jo heller ikke alle. Men prøv at søg på det. Jeg tror man vil se Panasonic og Pioneer stædigt fastholde plasma princippet, mens alle andre dropper det med tiden. Lidt som med Sony og Beta.
|
| Til top |
|
| |
paco Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keler skrev:
|
Ville holde mig væk fra samsungen =)
Har selv haft en på prøve, og den er røget retur igen 
|
|
|
Det er da et godt tv :P __________________ Samsung LE37M87BD & Samsung LE40M87BD l Harman/Kardon Cinespecial 29 l Samsung BD-P1400 l Harman/Kardon HKTS-11BQ
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Hvorfor? Hvad er det der gør plasma ubrugeligt til spil? Hvorfor skal alt andet materiale tv'et bruges til lide, bare fordi der er en myte om at LCD skulle være så meget bedre til spil? |
|
|
Det lider skam heller ikke - det bliver vist flot på en skærm, der rent faktisk kan udnytte den højere opløsning på BD.
Man kunne jo sige, at det er en myte, at plasma er bedre til "alt andet materiale".....
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
= risiko for indbrænding  |
|
|
Pjat. Så giver samtlige tv-kanaler med logoer også risiko for indbrænding.
|
|
|
Jeps - og det er der jo også mange eksempler på gennem tiderne. Derfor går jeg en stor bue uden om plasma.
Naiera skrev:
|
Det er noget fis automatisk at skrige 'LCD!!!' bare der så meget som nævnes spil. Man kan SAGTENS spille MASSER af konsolspil på et plasma tv uden at sætte liv, lemmer og fjernsyn på højkant.
kaso skrev:
| Mao.: De fleste - selv inkarnerede plasma ejere - tør stadig ikke anbefale plasma til spil grundet risikoen for indbrænding. |
|
|
Så er det kun fordi de sidder fast i fortiden. Der er TONSVIS af brugere her, på recordere og efterhånden også Play:Right der spiller på deres plasma tv uden at tænke over det. For det er ikke noget problem! |
|
|
Ligesom du sidder fast i fortiden, når du tror at plasma automatisk giver et bedre billede? 
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
Kramerboy skrev:
|
Mvh.
|
|
|
Der tager du fejl. Fuld HD er ikke ens betydning med bedre kvalitet, da det eksempel er bevist, at et nyere Pioneer alm HD mod en high-end LCD i fuld HD ikke giver et mere detaljeret/dybde billede end Pioneer plasma. Men jeg skal ikke kunne udtale mig om om de ældre version af Pioneer er bedre end Samsung M86.
|
|
|
Kunne du så ikke lige komme med det "bevis"?
Det er da hævet over enhver tvivl, at et full-HD TV kan gengive flere detaljer. Noget andet er så, om det dermed giver et bedre billede - og om man iøvrigt kan se de flere detaljer fra alm. "se-afstand". Det afhænger jo af de aktuelle apparater, man sammenligner - og afstanden.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Det lider skam heller ikke - det bliver vist flot på en skærm, der rent faktisk kan udnytte den højere opløsning på BD.
Man kunne jo sige, at det er en myte, at plasma er bedre til "alt andet materiale"..... |
|
|
Jo, det lider. Men det har du jo konstant nægtet at forstå, så det er nok ikke værd at diskutere videre.
kaso skrev:
| Jeps - og det er der jo også mange eksempler på gennem tiderne. Derfor går jeg en stor bue uden om plasma |
|
|
Synd for dig. Vi er utroligt, ufatteligt mange med plasma tv, der aldrig nogensinde har haft den mindste smule problemer, hverken med spil eller kanal-logoer, og vi har selvfølgelig bedre billedkvalitet end du har.
kaso skrev:
| Ligesom du sidder fast i fortiden, når du tror at plasma automatisk giver et bedre billede? |
|
|
Pjat. Jeg har aldrig nogensinde påstået, at plasma automatisk giver et bedre billede. Teknologien skal selvfølgelig udnyttes ordentligt, hvilket Pioneer og af uransagelige årsager også Panasonic kan finde ud af.
|
| Til top |
|
| |