Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 16:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af projektor til newbi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Hej det er min første tråd i dette forum, og jeg aner intet om projektor. Men jeg har overvejet at lave en hjemmebiograf og skal i den forbindelse jo natuligvis bruge en projektor. Min krav til den skal være : Man skal kunne kører den op i rimlig stort format uden det går for meget ud over kvaliteten, jeg har nemlig et 42" plasma tv, så det skal helst kunne komme op over 100" gerne mere. Så skal den helst ikke koste alt for meget da kæresten hun overhovede ikke synes det er en god idé jeg bruger min penge på sådan noget , så hvis det kunne gøres for under 4000 kr ville det være godt.

Hvis lampens levetid bare ligger omkring 3000 timer , tror jeg også det er fint nok.

Hvilken mærke skal jeg kigge efter, og hvad skal man holde sig fra ? Er der andre særlige ting man skal være opmærksom på ? ( Det eneste jeg ved om projektor er at lampen har en begrænset levetid )

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Under 4000 kr. kan nok bliver sværet, så skal man købe brugt, eller skal du regne med omkrig de 8000,- kr for en ny, du skal også finde ud af
om du er følsom over regnbure (regnbure, komme af at der kun er en DLP panel og får at kunne gengive farver bruger man et farvehjul og dette
giver dette problem) og mere blæse støj fra en DLP projektor, hvor imod at LCD projektor ikke har det samme problerm som DLP da de bruger
tre LCD panler (Rød, Grøn, Blå), men til gengæld er kontranst minder på LCD end på DLP.

Holbarhed på en DLP projektor skulle værre højer, end på en LCD projektor, da LCD panler har med at skifte farve over tid, der er folk der efter
1000 timer kan se forskel.

En bruget OPTOMA HD70 til 5000 kr. kunne værre en god begyder DLP projektor, og det hjælp vel også at den er lille og hvide, noget konen kan
lide (man kan også få hvide projektor beslag).

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=69998

PS. Ellers velkomme til Danmarks beste Hi-Fi forum
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Et godt råd er at gøre som StarTreak siger 

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Under 4000 kr. kan nok bliver sværet, så skal man købe brugt, eller skal du regne med omkrig de 8000,- kr for en ny, du skal også finde ud af
om du er følsom over regnbure (regnbure, komme af at der kun er en DLP panel og får at kunne gengive farver bruger man et farvehjul og dette
giver dette problem) og mere blæse støj fra en DLP projektor, hvor imod at LCD projektor ikke har det samme problerm som DLP da de bruger
tre LCD panler (Rød, Grøn, Blå), men til gengæld er kontranst minder på LCD end på DLP.

Holbarhed på en DLP projektor skulle værre højer, end på en LCD projektor, da LCD panler har med at skifte farve over tid, der er folk der efter
1000 timer kan se forskel.

En bruget OPTOMA HD70 til 5000 kr. kunne værre en god begyder DLP projektor, og det hjælp vel også at den er lille og hvide, noget konen kan
lide (man kan også få hvide projektor beslag).

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=69998 

Lidt (venlig ment) hjælp til Star Trek  http://www.ddoo.dk/

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Star Trek, så blev jeg da noget klogere.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

kanvas tak for linket, men det kan nogle gange gå lidt hurtig, bare det kan forstås, er det vel ok, ikke
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
kanvas tak for linke, men det kan nogle gange gå lidt hurtig, bare det kan forstås, er det vel ok, ikke

Naturligvis

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes