Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 02:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Overvejer køb af projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
albenza
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Ny mand på forummet.. Hej alle sammen.

Efter at have kigget lidt på et nyt TV slog tanken mig at det er sku da hul i hovedet at bruge penge på et TV, hvorfor ikke bare købe en projektor i stedet og få en kæmpe skærm at blære sig med over for drengene? :)

hm.. whats the catch? Jeg har brug for lidt rådgivning fra nogle der ved noget...

1) Antenne/DVD signal.
Kan jeg bare købe en hvilken som helst projektor og knalde mit antenne og scart stik bag i og så kører det?

2) Lyd.
Hvilke krav stiller sådan en fyr til lyd? jeg skal vel have sat den til min forstærker eller pc'er for at få noget lyd ud af den?

3) Hvilken projektor er bedst til prisen?
Da det er min første projektor og jeg er fattig studerende vil jeg sætte pris på en økonomisk løsning. Jeg har umidelbart kun behov for en projektor der kan vise TV og DVD film i rimelig kvali og så skal den selvfølgelig ikke larme så meget at jeg ikke kan høre hvad der bliver sagt i nyhederne, blu-ray og HD er ikke nødvendigt. /EDIT - Efter at have læst en artikel om projektorer slog det mig at den også helst skulle kunne bruges til at se TV på UDEN at jeg skal mørklægge hele lejligheden.

4) Andet?
Andet jeg burde vide inden jeg roder mig ud i det her? Nyttige oplysninger? steder jeg IKKE skal handle osv.? (regner med at bestille via. edbpriser.dk)
Til top Vis albenza's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albenza

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

1. Du får brug for en Tuner, for at kunne se TV. Derfra kan du så tilslutte det til projektoren.

2. Ja det kræver en forstærker/PC med dertil hørende højttalere. Der er dog som regel en lille højttaler i projektoren, men den er ik møj værd.

3. Hvis HD/blu-ray ikke er nødvendigt, ville jeg vælge en 720P projektor (altså med en opløsning på 1280 x 720 progressive pixels). Spørgsmålet er så bare hvilken teknologi du hælder til (DLP eller LCD). Men en projektor, jeg synes er god, er Infocus' IN 76, som du kan købe i Hifi-klubben (mener til omkr. 9000 kr).

4. Ja der er ting du lige skal være klar over. En pære i projektoren koster ca. 2000 - 3000 Kr, og holder omkr. 2000 - 3000 timer. Dvs hvis du vil bruge den som TV, skal pæren skiftes oftere, end hvis du kun bruger den til film. Yderligere er der som sagt de to teknologier inden for projektorer (DLP og LCD), som har hver deres fordele og ulemper. Kan fx nævne at nogle er ret følsomme over for DLP'ens såkaldte "regnbue-effekt" som kan virke generende (dog ikke hos mig), denne ulempe finder du ikke i LCD-teknologien. Derimod har LCD-projektorer sværere ved at vise en lige så god kontrast som DLP. Der kan nævnes flere fordele og ulemper men:

Du bør derfor under alle omstændigheder, selv tage ud og se en projektor in action. Det er jo dine øjne der skal tilfredsstilles. 

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes