Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DrømmeTV fra LG??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender noget til LG's nye PG6000-serie? Jeg må indrømme at jeg synes det hele ser ret lovende ud, men det kan jo være man bliver skuffet.

Designet er efter min mening fremragende! Børstet stål, og med glasset i samme plan som det største TV i Panasonics nye serie. Bare endnu pænere efter min mening.

Det er ikke FullHD, men skulle kunne modtage 1080p/24-signaler hvilket er mere end rigeligt til mig.

4 Hdmi-tilslutninger (Det er da en del), USB og hvad ved jeg.

Skjulte højtallere som Mark Levinson skulle have haft lov at lege med.

Der bliver snakket om THX-certificering, og ISF-certifisering (Hvad er det?), samt en sensor der kan justere billedet alt efter hvor meget lys der er i rummet.

Se mere her:
http://de.lge.com/products/model/detail/plasmatv_50pg6000.jh tml#

Og billeder her:
http://www.dustinhome.se/pd_5010129943.aspx

Er der nogen der har set nogen reviews af det TV? Der skulle eftersigende være lavet en svensk anmeldelse men jeg kan ikke finde den.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Skærmene skulle lanceres i løbet af april. Læs desuden mere om PG 6000 serien her. Der kommer også modeller med navnene PG 6300, PG 6500 og PG 6900, hvor man har integreret ting som DVB-C tuner og harddisk.
PG 6000 serien kommer desuden i 32 tommer - og det bliver således første gang vi ser plasma i 32" i meget lang tid.

Link: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1199836470

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Godt at se! Tak til Flatpanels.dk

Har læst at fantasi-kontrasten er opgivet til 1:30000, og at ANSI-kontrasten er angivet til 1:400 ved 100lux. Dejligt at se at kontrasten er målt på en lidt mere sammenlignelig måde end normalt.

Jeg glæder mig VIRKELIG til at se det TV i real life.

Testen jeg ledte efter er her:

http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200801/19/2008011915 1503_MKF533/20080119151503_MKF533.dbp.asp

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hæhæ - jeg er da vist den eneste herinde der ser frem til mere om det TV :-)

chewie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hej lpm76

Nej, du er ikke den eneste der ser frem til denne plasma, den står meget højt på min liste over TV, jeg skal have kigget på, når jeg skal ud og have nyt TV her til sommer.

Til top Vis chewie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chewie

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har det sådan lidt at der må næsten være et eller andet galt med det. Det virker næsten for godt til at være sandt, men i sidste ende er det jo billedkvaliteten det kommer an på.

Det bliver i hvert fald spændende at se!

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

god pris har det da til 9500kr

Skal selv til at have et. Men valget står mellem dette og et pana PX80

Synes designet på LGén er federe.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

så er LG42PG6000 bestilt.

LGén vandt over Panaén pga designet. Så nu håber jeg det også er et godt TV

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Har I set tv'et live eller er det bestilt udfra udseende og specs???

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Husk at melde tilbage når du har fået det ind af døren - og selvføli kigget lidt på det

Det lyder super godt og det ville jo ikke skade at have et alternativ til Pana i samme prisklasse.

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Jeg bestilte det ud fra pris, design og specs. samt nogle svenske reviews. Men jeg har ikke set det 1:1.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

nemligja skrev:

Jeg bestilte det ud fra pris, design og specs. samt nogle svenske reviews. Men jeg har ikke set det 1:1.

okay.. må indrømme jeg aldrig kunne finde på at købe et tv uden at have set det live først. Det samme med en bil. Ville ikke købe sådan en uden at have prøvekørt den.. men fred være med det. Håber naturligvis du bliver glad for det

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Må nu nok sige det nye Hitachi TV er mit drømmetv. I hvert fald når 42" udgaven kommer på markedet

http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20071217/144316 /

Men LG'en er klart en af de flottere plasmatv derude. Jeg ærgrer mig stadig over, at Pioneer gik væk fra ekstern tuner, men det var måske for dyrt.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Må nu nok sige det nye Hitachi TV er mit drømmetv. I hvert fald når 42" udgaven kommer på markedet

http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20071217/144316 /

Men LG'en er klart en af de flottere plasmatv derude. Jeg ærgrer mig stadig over, at Pioneer gik væk fra ekstern tuner, men det var måske for dyrt.

Eksterne tunere er også en god ide i min bog, og jeg har egentlig svært ved at se hvorfor der ikke er flere der gør det. Jeg kan ikke få øjepå hvorfor det skulle være specielt meget dyrere at komme tuneren i en lille plastikboks i stedet for en stor.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Af det jeg har set til PG6000, er panelet ikke i samme klasse som Panasonic og Pioneer. Uanset kontrast-opgivelsen, så er sort-niveauet ikke på samme niveau, og de øvrige egenskaber er også et stykke bagud som jeg oplever det. Det mest spændende bliver sådan set selve signalbehandlingen og muligheden for kalibrering - det er umuligt at bedømme overall billedkvalitet på udstillinger, men hvis signalbehandlingen er i top, er det ikke umuligt at matche i hvert fald Panasonic, selv om panelet er bagud. Jeg har bare ikke specielt stor tiltro til LG på dét punkt...

THX og ISF drejer sig primært om hvilke kalibreringsmuligheder der er på tv'et. Det er IKKE, som LG Nordic har skrevet i en pressemeddelelse, det samme som at tv'et er fabriks-kalibreret! Det betyder tværtimod det stik modsatte, nemlig at tv'ene er designet målrettet til at blive kalibrerede. Hvor godt det virker, det må vi se i praksis. THX er i den forbindelse væsentligt mere striks end ISF, og ISF certificeringen er reelt overflødig - ethvert tv der kan opnå et THX stempel, vil per definition opfylde kravene til ISFccc. Dét der er spændende ved dette tv, er om THX programmet vil gøre et i mine øjne normalt temmeligt inkompetent udviklingsteam som LG's i stand til at levere et ordentligt designet tv. Hvis de kan dét, så har THX i allerhøjeste grad vist sit værd.

Jeg udlodder en gratis kalibrering til den første der vil lægge ryg og TV til at jeg nærstuderer tv'et lidt... "Prisen" er at man skal kunne tåle at jeg nedsabler alt der kan nedsables...  Men jeg går som altid ind til det med et åbent sind, intet ville glæde mig mere end hvis der kunne føjes en producent mere til den alt for korte liste over anbefalelsesværdige tv.

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

hmm nu ved jeg du går for at være en person der har lidt mere styr på tingene end en læmand som mig selv. Det får mig selvfølgelig til at overveje min bestilling endnu engang til contra PX80éren.

På et svensk site fik det dog 5 ud af 5, hvor de testede det mod et Pioneer. Her vandt Pioneeren dog men prisen taget i betragtning "vandt" LGén.

Mit dillemma er nok lidt at PX80éren vil koste mig ca. 1500kr mere, plus jeg synes designet er meget federe på LGén.

Hvis jeg holder mig til LGén må du meget gerne komme og teste det igennem hos mig, jeg bor dog i Hillerød. Kan se du er fra Jylland.

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

første der vil lægge ryg og TV til at jeg nærstuderer tv'et lidt... "Prisen" er at man skal kunne tåle at jeg nedsabler alt der kan nedsables...  Men jeg går som altid ind til det med et åbent sind, intet ville glæde mig mere end hvis der kunne føjes en producent mere til den alt for korte liste over anbefalelsesværdige tv.

Kan PX80 kalibreres? I så fald ligger jeg da gerne ryg og tv til  Eller er det Kun LG'et tilbudet gælder på..

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Af det jeg har set til PG6000, er panelet ikke i samme klasse som Panasonic og Pioneer. Uanset kontrast-opgivelsen, så er sort-niveauet ikke på samme niveau, og de øvrige egenskaber er også et stykke bagud som jeg oplever det. Det mest spændende bliver sådan set selve signalbehandlingen og muligheden for kalibrering - det er umuligt at bedømme overall billedkvalitet på udstillinger, men hvis signalbehandlingen er i top, er det ikke umuligt at matche i hvert fald Panasonic, selv om panelet er bagud. Jeg har bare ikke specielt stor tiltro til LG på dét punkt...

THX og ISF drejer sig primært om hvilke kalibreringsmuligheder der er på tv'et. Det er IKKE, som LG Nordic har skrevet i en pressemeddelelse, det samme som at tv'et er fabriks-kalibreret! Det betyder tværtimod det stik modsatte, nemlig at tv'ene er designet målrettet til at blive kalibrerede. Hvor godt det virker, det må vi se i praksis. THX er i den forbindelse væsentligt mere striks end ISF, og ISF certificeringen er reelt overflødig - ethvert tv der kan opnå et THX stempel, vil per definition opfylde kravene til ISFccc. Dét der er spændende ved dette tv, er om THX programmet vil gøre et i mine øjne normalt temmeligt inkompetent udviklingsteam som LG's i stand til at levere et ordentligt designet tv. Hvis de kan dét, så har THX i allerhøjeste grad vist sit værd.

Jeg udlodder en gratis kalibrering til den første der vil lægge ryg og TV til at jeg nærstuderer tv'et lidt... "Prisen" er at man skal kunne tåle at jeg nedsabler alt der kan nedsables...  Men jeg går som altid ind til det med et åbent sind, intet ville glæde mig mere end hvis der kunne føjes en producent mere til den alt for korte liste over anbefalelsesværdige tv.

Du får det næsten til at lyde som om, at der kun findes een måde at bedømme et tv på. Indenfor CRT var der da vidt forskellige indgangsvinkler til dette. En lignende diskution har kørt i mange år indenfor hifi, hvor man også har forsøgt at opstille produkterne efter een prioriteret liste.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

skal lige høre dig Otto; Var det 42" eller 50" modellen af PG6000 du havde kigget på?

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Panasonic 42 PX80 bruger 10-15% minder strøm Og så skulle den kunne vise helt sort....

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes