| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på jagt efter en ny fladskærm. Jeg har ledt, og ledt og ledt, men føler ikke at jeg fundet TV'et. Derfor søger jeg hjælp her, selv efter at have læst en del posts igennem.
Jeg skal primært bruge det til alm. fjernsyn, film, og lidt surf. Jeg har almindeligt kabeltv fra TDC (bor i andelsboligforening), og regner umiddelbart ikke med at vi overgår til HD fjernsyn indenfor det næste lange stykke tid, da alle i foreningen skal være enige om det. Og lige foreløbig gider jeg ikke bruge penge på eks. YouSee. Så det vil umiddelbart være en fordel at fjernsynet har en god analog modtager.
Jeg ser primært film fra min HDPC, ofte i 640*480 eller alm. DVD kvalitet. Det sker jeg også ser HD-DVD og Blu-ray, men min samling af film er ikke så stor endnu. Derudover skal fjernsynet bruges til at periodisk surf, nogle gange i ca. 2 timer af gangen. Det er især her at jeg bliver lidt nervøs for Burn-in ved plasma skærme. Hvor længe skal et plasma fjernsyn stå (ved godt at det varierer afhængigt af fosforindholdet), før der kommer burn-in?
Umiddelbart havde jeg sat mig for at det skulle være LCD, men efter at have været rundt og kigge i diverse butikker, blev jeg hurtigt overbevist om, at det er få LCD skærme der kan måle sig med plasma. Mine største betænkeligheder er hvor stor en opløsning jeg bør køre, og om plasma vil fungere til mit brug af HDPC med fokus på burn-in.
Fjernsynet skal være mellem 32-37 tommer, og jeg kommer til at sidde mellem 2,5 til 3 meter fra det. Jeg kan tilslutte min HDPC med HDMI, da jeg har en direkte udgang.
Jeg har selv kigget på følgende modeller:
Philips 32PFL9632D
Sharp LC 37XD1E
Philips 32PFL7862D
Samsung LE-37M87
Sony KDL-32D3000
Panasonic TH 37PX80E
Kom gerne med argumenter for og imod modeller - er der evt. nogle andre der passer bedre til mine behov?
|