| Forfatter |
|
Lenny87 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Står og skal købe et 37" samsung tv, men kan ikke finde hoved og hale i hvad forskellene er. :)
Her er listen over dem man kan få efter min søgen ihvertfald, og som man kan se er prisforskellen ret minimal. 
http://www.kortlink.dk/4yyw
Det skal være det bedste af dem, og så skal det være højglans sort OVERALT, både foran og bagpå.  __________________ Hep hey.
|
| Til top |
|
| |
FoxyFish Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Du skal da ikke have Samsung ;) .. Jeg vil gerne medgive at de ser pæne ud i slukket tilstand, og designet er lækkert, men de står af helvede til! Kig efter f.eks. Toshiba (hvis LCD) eller de nye PX80 fra Panasonic (hvis plasma)
__________________ Goldring DR50
NAD C352
Denon TU-580
Denon DCD-890
DALI 850
|
| Til top |
|
| |
Lenny87 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
FoxyFish skrev:
Hej,
Du skal da ikke have Samsung ;) .. Jeg vil gerne medgive at de ser pæne ud i slukket tilstand, og designet er lækkert, men de står af helvede til! Kig efter f.eks. Toshiba (hvis LCD) eller de nye PX80 fra Panasonic (hvis plasma)
|
|
|
Står af helvede til, hvad mener du? :) __________________ Hep hey.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået anskaffet mig et 40" fra M-serien, og det er rigtig fedt!..Havde selv overvejet PX-70, men var ude og se det hos en sælger, og beklager meget (sikkert bare mig), men syntes Samsungen var bedre!..Nu referer jeg til en DVD (batman), set med et HDMI-kabel!..På TV-udsendelserne da smadrede Panasonic'en, Samsungen for vildt!..Men som sagt, jeg kan bedst lide samsungen, og ja den har et sprødt design
Mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost
|
| Til top |
|
| |
Lenny87 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Jeg har fået anskaffet mig et 40" fra M-serien, og det er rigtig fedt!..Havde selv overvejet PX-70, men var ude og se det hos en sælger, og beklager meget (sikkert bare mig), men syntes Samsungen var bedre!..Nu referer jeg til en DVD (batman), set med et HDMI-kabel!..På TV-udsendelserne da smadrede Panasonic'en, Samsungen for vildt!..Men som sagt, jeg kan bedst lide samsungen, og ja den har et sprødt design
Mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost
|
|
|
Yes yes, men hvad er forskellen på de forskellige, f.eks. M87 og M86?  __________________ Hep hey.
|
| Til top |
|
| |
FoxyFish Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Lenny87
Jeg synes ikke at de er nær så skarpe, der er ingen synlig dybde og kontrasten i farverne er mærkelig.. Farverne er, synes jeg, helt unaturlige.
Men ligesom med hifi, er det i høj grad en smagssag.. Så længe man selv kan lide det, er det sgu lige meget hvad andre mener
NAD C352
Denon TU-580
Denon DCD-890
DALI 850
|
| Til top |
|
| |
Lenny87 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
FoxyFish skrev:
@ Lenny87
Jeg synes ikke at de er nær så skarpe, der er ingen synlig dybde og kontrasten i farverne er mærkelig.. Farverne er, synes jeg, helt unaturlige.
Men ligesom med hifi, er det i høj grad en smagssag.. Så længe man selv kan lide det, er det sgu lige meget hvad andre mener
|
|
|
Yes yes, men igen, hvad er forskellen på dem fra Edbpriser.dk ?
Kan ikke rigtigt finde ud af hvad der er bedst, et krav er at det SKAL være blank sort/piano black over alt.  __________________ Hep hey.
|
| Til top |
|
| |
FoxyFish Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er heller ikke sikker på hvad forskellen er på de forskellige serier.. Hvis der ligger en Hifiklubben nær dig kunne du gå ned og spørge der.. de burde i hvert fald vide det
NAD C352
Denon TU-580
Denon DCD-890
DALI 850
|
| Til top |
|
| |
Lenny87 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
FoxyFish skrev:
| Jeg er heller ikke sikker på hvad forskellen er på de forskellige serier.. Hvis der ligger en Hifiklubben nær dig kunne du gå ned og spørge der.. de burde i hvert fald vide det |
|
|
Ja det var nok en god idé da jeg regner med at bestille det over nettet.  __________________ Hep hey.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hedder F ! !
Samsungs F-serie er noget af det bedste man PT kan købe, hvis det skal være LCD ( og Sony x3500), M-serien som er Samsungs næst bedste - halter dog en del.
F-serien er faktisk i flere test helt tæt på at tangere Pana70 i rå billed performance, - hvorimod den åbanbart ikke kan hamle op mod den nye Pana80 .
Husk lige at et 42" faktisk har 10% større skærmareal end 40 " . .
Men hvis design vægter tungere end billedgengivelse . .. .? 
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker så er F ikke lavet under 40".. Så hvis det _skal_ være 37" Samsung så er M det bedste bud.. Det skal så siges at 40" udgaven af M-modellen er bedre, da panelet er anderledes, hvilket resulterer i bedre sortniveau.. Men så er vi igen ude i at F er endnu bedre...
Forskellen på fx. 86 og 87 modeller er design.. så længe den hedder "LE37M8..." så er det teknisk set den samme skærm.. der kan så være forskelle i forhold til reklamationer (pixelfejl osv.), software (menuer, undertekster på dvb-t osv..) efter om skærmen er købt via en samsung nordic forhandler eller er parallel importeret og solgt gennem internetbutik..
//Allan
|
| Til top |
|
| |
Lenny87 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
|
Så vidt jeg husker så er F ikke lavet under 40".. Så hvis det _skal_ være 37" Samsung så er M det bedste bud.. Det skal så siges at 40" udgaven af M-modellen er bedre, da panelet er anderledes, hvilket resulterer i bedre sortniveau.. Men så er vi igen ude i at F er endnu bedre...
Forskellen på fx. 86 og 87 modeller er design.. så længe den hedder "LE37M8..." så er det teknisk set den samme skærm.. der kan så være forskelle i forhold til reklamationer (pixelfejl osv.), software (menuer, undertekster på dvb-t osv..) efter om skærmen er købt via en samsung nordic forhandler eller er parallel importeret og solgt gennem internetbutik..
//Allan
|
|
|
Det bliver et 40" alligevel, da prisen mellem en 37'er og 40'er kun ligger på 800 kr. i forskel. 
Men da designet har en del at sige, så bliver det M'serien, og jeg kommer fra et 21" prosonic billedrørs tv , så selv et fladskærms tv til 4000 kr. ville være en stor forandring for mig.  __________________ Hep hey.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lenny87 skrev:
|
Det bliver et 40" alligevel, da prisen mellem en 37'er og 40'er kun ligger på 800 kr. i forskel. 
Men da designet har en del at sige, så bliver det M'serien, og jeg kommer fra et 21" prosonic billedrørs tv , så selv et fladskærms tv til 4000 kr. ville være en stor forandring for mig. 
|
|
|
Hvor meget mere skal du give for en F-model?? For den er faktisk en hel del bedre i både billede og lyd kvalitet... Ikke forstået som om jeg synes M er dårlig, og er enig med dig i at den er pænere...
//Allan
|
| Til top |
|
| |