Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung 37", M, N, R eller S? :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lenny87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hey.

Står og skal købe et 37" samsung tv, men kan ikke finde hoved og hale i hvad forskellene er. :)

Her er listen over dem man kan få efter min søgen ihvertfald, og som man kan se er prisforskellen ret minimal.

http://www.kortlink.dk/4yyw

Det skal være det bedste af dem, og så skal det være højglans sort OVERALT, både foran og bagpå.

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej,

Du skal da ikke have Samsung ;) .. Jeg vil gerne medgive at de ser pæne ud i slukket tilstand, og designet er lækkert, men de står af helvede til! Kig efter f.eks. Toshiba (hvis LCD) eller de nye PX80 fra Panasonic (hvis plasma)

Denon DCD-890
DALI 850
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

Lenny87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

FoxyFish skrev:
Hej,

Du skal da ikke have Samsung ;) .. Jeg vil gerne medgive at de ser pæne ud i slukket tilstand, og designet er lækkert, men de står af helvede til! Kig efter f.eks. Toshiba (hvis LCD) eller de nye PX80 fra Panasonic (hvis plasma)

Står af helvede til, hvad mener du? :)

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået anskaffet mig et 40" fra M-serien, og det er rigtig fedt!..Havde selv overvejet PX-70, men var ude og se det hos en sælger, og beklager meget (sikkert bare mig), men syntes Samsungen var bedre!..Nu referer jeg til en DVD (batman), set med et HDMI-kabel!..På TV-udsendelserne da smadrede Panasonic'en, Samsungen for vildt!..Men som sagt, jeg kan bedst lide samsungen, og ja den har et sprødt design

Mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 
Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Lenny87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Jeg har fået anskaffet mig et 40" fra M-serien, og det er rigtig fedt!..Havde selv overvejet PX-70, men var ude og se det hos en sælger, og beklager meget (sikkert bare mig), men syntes Samsungen var bedre!..Nu referer jeg til en DVD (batman), set med et HDMI-kabel!..På TV-udsendelserne da smadrede Panasonic'en, Samsungen for vildt!..Men som sagt, jeg kan bedst lide samsungen, og ja den har et sprødt design

Mvh Zirio

Gymnasiekælderen 2 
Onkyo TX-SR875, Toshiba, B&W, Supra, Nordost

Yes yes, men hvad er forskellen på de forskellige, f.eks. M87 og M86?

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

@ Lenny87

Jeg synes ikke at de er nær så skarpe, der er ingen synlig dybde og kontrasten i farverne er mærkelig.. Farverne er, synes jeg, helt unaturlige.

Men ligesom med hifi, er det i høj grad en smagssag.. Så længe man selv kan lide det, er det sgu lige meget hvad andre mener

Denon DCD-890
DALI 850
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

Lenny87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

FoxyFish skrev:
@ Lenny87

Jeg synes ikke at de er nær så skarpe, der er ingen synlig dybde og kontrasten i farverne er mærkelig.. Farverne er, synes jeg, helt unaturlige.

Men ligesom med hifi, er det i høj grad en smagssag.. Så længe man selv kan lide det, er det sgu lige meget hvad andre mener

Yes yes, men igen, hvad er forskellen på dem fra Edbpriser.dk ?

Kan ikke rigtigt finde ud af hvad der er bedst, et krav er at det SKAL være blank sort/piano black over alt.

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er heller ikke sikker på hvad forskellen er på de forskellige serier.. Hvis der ligger en Hifiklubben nær dig kunne du gå ned og spørge der.. de burde i hvert fald vide det

Denon DCD-890
DALI 850

Lenny87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

FoxyFish skrev:
Jeg er heller ikke sikker på hvad forskellen er på de forskellige serier.. Hvis der ligger en Hifiklubben nær dig kunne du gå ned og spørge der.. de burde i hvert fald vide det

Ja det var nok en god idé da jeg regner med at bestille det over nettet.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Det hedder F ! !

Samsungs F-serie er noget af det bedste man PT kan købe, hvis det skal være LCD ( og Sony x3500), M-serien som er Samsungs  næst bedste -  halter dog en del.

F-serien er faktisk i flere test helt tæt på at tangere Pana70 i rå billed performance, - hvorimod den åbanbart ikke kan hamle op mod den nye Pana80 .

Husk lige at et 42" faktisk  har 10% større skærmareal end 40 " . .

Men hvis design vægter tungere end billedgengivelse . .. .?

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker så er F ikke lavet under 40".. Så hvis det _skal_ være 37" Samsung så er M det bedste bud.. Det skal så siges at 40" udgaven af M-modellen er bedre, da panelet er anderledes, hvilket resulterer i bedre sortniveau.. Men så er vi igen ude i at F er endnu bedre...

Forskellen på fx. 86 og 87 modeller er design.. så længe den hedder "LE37M8..." så er det teknisk set den samme skærm.. der kan så være forskelle i forhold til reklamationer (pixelfejl osv.), software (menuer, undertekster på dvb-t osv..) efter om skærmen er købt via en samsung nordic forhandler eller er parallel importeret og solgt gennem internetbutik..

//Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Lenny87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:

Så vidt jeg husker så er F ikke lavet under 40".. Så hvis det _skal_ være 37" Samsung så er M det bedste bud.. Det skal så siges at 40" udgaven af M-modellen er bedre, da panelet er anderledes, hvilket resulterer i bedre sortniveau.. Men så er vi igen ude i at F er endnu bedre...

Forskellen på fx. 86 og 87 modeller er design.. så længe den hedder "LE37M8..." så er det teknisk set den samme skærm.. der kan så være forskelle i forhold til reklamationer (pixelfejl osv.), software (menuer, undertekster på dvb-t osv..) efter om skærmen er købt via en samsung nordic forhandler eller er parallel importeret og solgt gennem internetbutik..

//Allan

Det bliver et 40" alligevel, da prisen mellem en 37'er og 40'er kun ligger på 800 kr. i forskel.

Men da designet har en del at sige, så bliver det M'serien, og jeg kommer fra et 21" prosonic billedrørs tv , så selv et fladskærms tv til 4000 kr. ville være en stor forandring for mig.

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

Lenny87 skrev:

Det bliver et 40" alligevel, da prisen mellem en 37'er og 40'er kun ligger på 800 kr. i forskel.

Men da designet har en del at sige, så bliver det M'serien, og jeg kommer fra et 21" prosonic billedrørs tv , så selv et fladskærms tv til 4000 kr. ville være en stor forandring for mig.

Hvor meget mere skal du give for en F-model?? For den er faktisk en hel del bedre i både billede og lyd kvalitet... Ikke forstået som om jeg synes M er dårlig, og er enig med dig i at den er pænere...

//Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes