| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Ja havde sq lidt problemer med at beskrive spørgsmålet i titlen, men det går jo nok :-)
Jeg har brug for lidt Tech - hjælp og gode råd, i forbindelse med at jeg gerne vil prøve at smide signalet fra min HTPC ud til de resterende TV i mit hjem. Mit setup i dag er en hjemmebio med HTPC og projektor i kælderen. HTPCen fungerer også som min stationære computer, så mit 8800GTS grafikkort har allerede brugt sine to DVI udgange (1 til projektor (DVI-HDMI) og 1 til TFT DVI-DVI). Jeg bruger den optiske udgang på lydkortet til at smide lyden over i min eksterne Pioneer forstærker i hjemmebioen.
Kan det lade sig gøre at købe en switch af en art, så jeg kan smide billedet og lyden ud til mit fjernsyn i stuen (stueetagen) og soveværelset? Kan man få en switch/boks der tager 1 DVI ind og har 3 HDMI udgange? Hvis ja, skal der så stadig trækkes ekstra lyd kabler eller går der lydsignaler gennem HDMI kablerne?
Planen er, at jeg gerne vil kunne sidde oppe i stuen og fjernstyre min HTPC i kælderen (med en iPhone) og dermed være i stand til at skifte billedet fra TVet i stuen, projektoren i kælderen, TFT skærmen i kælderen eller TVet i soveværelset. Dvs. det skal helst kunne styres gennem software. Det er ikke meget bevendt hvis jeg skal ned i kælderen og fysisk skifte signalet på en switch :-) Så kunne man lige så godt skifte kablet, når man nu alligevel var i gang.
Vil det være en løsning at købe et ekstra 8800GTS grafikkort og sætte det i sLI. Det ville give mig to ekstra DVI udgange?
Mvh Lars Kragh
|