Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til signal split (?!?) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kragster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Ja havde sq lidt problemer med at beskrive spørgsmålet i titlen, men det går jo nok :-)

Jeg har brug for lidt Tech - hjælp og gode råd, i forbindelse med at jeg gerne vil prøve at smide signalet fra min HTPC ud til de resterende TV i mit hjem. Mit setup i dag er en hjemmebio med HTPC og projektor i kælderen. HTPCen fungerer også som min stationære computer, så mit 8800GTS grafikkort har allerede brugt sine to DVI udgange (1 til projektor (DVI-HDMI) og 1 til TFT DVI-DVI). Jeg bruger den optiske udgang på lydkortet til at smide lyden over i min eksterne Pioneer forstærker i hjemmebioen.

Kan det lade sig gøre at købe en switch af en art, så jeg kan smide billedet og lyden ud til mit fjernsyn i stuen (stueetagen) og soveværelset? Kan man få en switch/boks der tager 1 DVI ind og har 3 HDMI udgange? Hvis ja, skal der så stadig trækkes ekstra lyd kabler eller går der lydsignaler gennem HDMI kablerne?

Planen er, at jeg gerne vil kunne sidde oppe i stuen og fjernstyre min HTPC i kælderen (med en iPhone) og dermed være i stand til at skifte billedet fra TVet i stuen, projektoren i kælderen, TFT skærmen i kælderen eller TVet i soveværelset. Dvs. det skal helst kunne styres gennem software. Det er ikke meget bevendt hvis jeg skal ned i kælderen og fysisk skifte signalet på en switch :-) Så kunne man lige så godt skifte kablet, når man nu alligevel var i gang.

Vil det være en løsning at købe et ekstra 8800GTS grafikkort og sætte det i sLI. Det ville give mig to ekstra DVI udgange?

Mvh
Lars Kragh

Til top Vis kragster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kragster

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes