| Forfatter |
|
Hardgrove Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hører at I er eksperterne til det her, så tænkte, at jeg lige ville høre jer til råds...:
Umiddelbart tror jeg, at en størrelse på 42'' vil passe meget godt, men
jeg er fleksibel både op og ned; dog ikke meget i nogen retning.
Jeg er også relativt fleksibel med prisen. Vil gerne have noget der
leverer et nice billede og også ser pænt ud. Vil skyde på, at jeg vil
ofre i omegnen af 10-20k kr.
Jeg kommer sandsynligvis til at sidde knap 3m fra skærmen.
Det skal primært bruges til fodboldkampe, film, serier og lidt konsolspil.
Hvad foreslår I?
På forhånd tak, Peter
Har postet på et andet forum, men er interesseret i så mange meninger som muligt, så jeg bedre kan vurdere, hvad de fleste mener er godt!
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer 428XD
|
| Til top |
|
| |
Huleboer Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer plasma. Helt klart en skærm der kan anbefales, uanset behov. Jeg har den selv og bruger den lystigt til alt det du skriver, men ikke helt efter samme prioritering ;) Her kan du læse lidt om den: http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP4280XD/Specielt ved film udmærker den sig hvis man sidder i en mørk stue. Der er intet på gaden der kan slå dens sortniveau og det betyder enormt meget når man ser film. Og det er ikke engang sikkert det er noget man ligger mærke til før man har oplevet et.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 11 April 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der den nye Panasonic px80. det er næsten på højde med Pioneeren men koster væsenligt mindre.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Hardgrove Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, tak for svarene so far.
Det ser ud til, at det blir et Pioneer eller Panasonic. Som jeg forstår det, så er Pioneer'en lige en spids dyrere og også en tand bedre. Synes I, at denne bedre kvalitet er merprisen værd? Og hvor meget snakker vi egentlig i relativ prisforskel?
Jeg hørte, at der skulle komme et nyt Panasonic ud her snart, er det det Nicolai18 refererer til? Har nemlig andetsted fået omtalt det nye Panasonic som TH42PZ800E. Og hvordan er kvalitetsforskellen mellem det og Pioneer?
Læste endvidere, at Pioneer er lige på trapperne med at udgive en ny generation (9. generation, kan det passe? Og kan det passe, at det der refereres til er 8. generation?). Jeg er ikke så meget inde i HIFI, så jeg vil høre dels om hvorfor det kommer i butikken og om startprisen er så høj ift. den tidligere generation, at det ikke kan "betale" sig at købe det nye?
Desuden skal jeg først have mit TV i starten af juni, så der er lidt tid at køre på endnu.
Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kun op til dig selv om Pioneer skærmen er merprisen værd, det kan vi ikke fortælle dig... Personligt synes jeg at den er...
Pioneer's 9. generation kommer ikke før tidligst sidst på året har jeg hørt...
|
| Til top |
|
| |
Hardgrove Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er rigtigt. Det jeg mest tænker på er, om det er merprisen værd (det er fordi jeg ikke kender de relative prisforskelle). Det er klart, at hvis det bare er et par tusinde, så køber jeg Pioneer'en, men feks Nicolai18 skriver, at Pana "koster væsentligt mindre", så tænkte, at vi var ude at snakke en ret stor %del.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 12 April 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
PX80 serien er ikke tæt på Pioneer Tv. Det er en mid-end serie, men hvis man bevæger sig op i Panasonics bedre modeller, f.eks. PZ800, så er det rigtigt, at Panasonic nærmer sig Pioneer i en lidt større grad.
Jeg mener dog stadig, at Pioneer er i en klasse for sig selv. Om den er merprisen værd er en individuel vurdering. Personligt synes jeg bestemt, at den er merprisen værd. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |