Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 April 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

leder efter en budget projektor omkring de 7k og er faldet over optoma hd65 hvordan holder den sig imod de lidt dyrere men bedre kendte fra panasonic sanyo osv ?
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke den er helt på højde med Sanyo z5, infocus in76 eller Panasonic ax200, men man skal nok ud kigge på varene for at kunne lave den endelige vudering. Personligt havde jeg nok snuppet Sanyo z5, hvis jeg skulle vælge noget i den prisklasse.

Det er jo også lidt et spørgsmål mellem LCD og DLP, hvis du ser lidt regnbuer skal du nok holde dig fra de billige DLPér da de har en tendens til at være noget mere slemme til at lave regnbue effekt, end de noget dyrere DLP udgaver.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

En Panasonic ax200 har jeg da set i tyskerland til 6200kr

Men smut da i HIFIklubben og se de billige modeller så kan du jo se om det er noget for dig ;O) Hvis du ser en HD65 og er tilfreds med billedet til pengene den koster så KØB og lad være med at se dyere og bedre projektoere for det kan altid blive bedre ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 12 April 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

hej jeg har selv en hd70. jeg er ikke vant til se på projektorer og jeg må indrømme at jeg er blevet MEGET imponeret over hvor godt billedet er. jeg har en lille stue hvor skærmen max er 82'. i den størrelse synes jeg det står knivskarpt. Jeg har dog valgt ikke at sammenligne med dyrere pj's.

Der er nogle fordele ved hd65: den skærer de sorte bjælker helt væk i widescreenfilm. den er lille og billig. den kan købes i hifiklubben, ,hvor det er muligt at tegne en rigtig god forsikring.

og ulemper: den har meget begrænset placeringsfleksibilitet. Før du køber projektor skal du beslutte hvor stprt billedet skal være og hvor projektoren skal hænges op. Brug denne udregner

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
hej jeg har selv en hd70. jeg er ikke vant til se på projektorer og jeg må indrømme at jeg er blevet MEGET imponeret over hvor godt billedet er. jeg har en lille stue hvor skærmen max er 82'. i den størrelse synes jeg det står knivskarpt. Jeg har dog valgt ikke at sammenligne med dyrere pj's.Der er nogle fordele ved hd65: den skærer de sorte bjælker helt væk i widescreenfilm. den er lille og billig. den kan købes i hifiklubben, ,hvor det er muligt at tegne en rigtig god forsikring.og ulemper: den har meget begrænset placeringsfleksibilitet. Før du køber projektor skal du beslutte hvor stprt billedet skal være og hvor projektoren skal hænges op. Brug denne udregner

Ved du hvordan denne afmaskning fungere?

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 13 April 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

hej jonas. er for doven til at oversætte så jeg copy-paster lige fra avsforums:

One new feature Optoma is very keen on is it's (Super-wide) aspect choice. This is a feature designed for a budget constant height setup without having to buy a lens that's costs way more than the projector. Any 2.35 aspect movie when using Super-wide auto will be picked up by the projector and automatically set to delete the 2.35 black bars. What I did was use auto detect and then 1% overscan plus I raised the image with vertical shift. Since I have a electric screen I could just raise up the bottom to match the video area and bam now all my 2.35 movies will fill the screen with a larger scope type image, no bars. The good part is it does this without a drastic change in resolution, the image stays sharp.
Owners with fixed screen could figure some type of small mask to mask out the top or bottom or the now 2.01 screen setup.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 April 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
leder efter en budget projektor omkring de 7k og er faldet over optoma hd65 hvordan holder den sig imod de lidt dyrere men bedre kendte fra panasonic sanyo osv ?

Jeg mener den klarer sig rigtig fint! Dette er jo i høj grad et spørgsmål om DLP vs. LCD. Jeg foretrækker helt klart DLP, men du må jo ud og kigge på hvad du selv synes er bedst. Der er også masser af læsestof om emnet her på hifi4all.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes