Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til køb af billig projekter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wazkyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 April 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Goddag
Jeg står og vil til at investere i projektor+lærred. Tilsammen skulle det helst ikke samlet over de 10.000-15.000.

Jeg har set på en projektor i HiFiklubben:
INFOCUS IN76, meget flot billed imo, dog lidt dyr 10k - http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/projektor/infocu s_in76_video_projektor_sort.htm

Men tænkte på om der var nogen der kendte noget til deres OPTOMA HD65 til 6500? -  http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/projektor/optoma _hd65_video_projektor_hvid.htm

Selvfølgelig også interesseret i andre projektor til ca. sammen pris hvis i kan anbefale nogle :)
Den skal hovedsageligt bruges til at se film på, direkte fra computeren, nok over DVI-I kabel, som kan konverteres til HDMI :) dog uden lyd som jeg køre direkte fra mit lydkort til surround anlæg.

Vil helst have at den bliver placeret på loftet(2.70 højt) da den ellers ville tage for meget gulvplads, men det skulle vel ikke være nogen ulempe?
Jeg har 2 store vinduer + en døråbning(uden dør) i rummet, kan købe mørklægningsgardiner dog vil der stadig være lidt lys i rummet.

De sælger også et lærred i HiFiklubben til 4.000 som skulle være ca 100" hvilket ville passe med min væg (3.8m mellem lærred og projekter), dog synes jeg det lyder lidt dyrt, den er desvære ikke på deres hjemmeside.
Lidt på bar bund i forhold til lærred. Det skal helst være på motor, og så skal det kunne side i loftet, da det kommer til at dække for min hovedør når det er nede.

Short version:

1. Nogen der kan anbefale en god projektor til film til ca de 7.000-10.000 eller kender OPTOMA HD65/INFOCUS IN76?
2. Nogen der ved lidt om hvad man skal kigge efter når man køber lærred, og hvilket prisleje man skal op i for et godt 100"? (har en væg på 380x270 cm)

Mange tak på forhånd, Timo

edit: glemte lige: Hvad er regnbue effekten som folk taler om? :)
Til top Vis Wazkyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wazkyr

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

ubrugt in76 er til salg på ksb!
http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=78072
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

zipfer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 April 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

En IN76 er efterhånden ved at være en gammel svend, så vidt jeg husker :)

Til dit budget vil jeg anbefale dig at kigge på Sanyo Z5 og Panasonic AX200 som er nogen rigtig gode LCD-projektore og i deres prisklasse er det dem der kæmper om guldet :)

edit: Rettede lige Z4 til Z5 :)

Til top Vis zipfer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zipfer

Wazkyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

#zipfer

fortrækker DHP projekter da jeg er lidt bange for hvor meget lys jeg kan holde ude. Jeg har heller ikke noget problem med regnbuer :), men måske jeg skulle se Z5 og AX200 i aktion, hvis bare de havde dem i hifiklubben :(

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hvad med en BenQ W5000 (ægte 1080/24p), som er justret af Otto ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Wazkyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

w5000 koster ca det dobbelte....

KristianJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008
Sendt: 19 April 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Er en - Panasonic PT-AX200,  ikke bedre ?

eller er det, det samme .. ?

Til top Vis KristianJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ

Wazkyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

KristianJ skrev:

Er en - Panasonic PT-AX200,  ikke bedre ?

eller er det, det samme .. ?

Ja den kigger jeg også MEGET på pt, lige på grænsen til at bestille den.  Der er dog vist 2 modeller. PT-AX200U og PT-AX200E, den første (U) er den der har fået mange gode anmeldelser men de sælger kun den sidste(E) i dk - http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405829
hvis bare det er den samme så bestiller jeg sq med et samme :P

Edit: Kan se der er udsalg på http://www.qualityscreen.dk/Menu/Udsalg/Udsalg.htm, gode rabatter hvis de alser passer, noget der kunne anbefales til en PT-AX200E 3.5-4 m væk? Skal nok være ca 100". Rullelærred og motor vil være nice hvis man kunne få det til de 3000-5000

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 22 April 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

PT-AX200U og PT-AX200E er skam den samme projekter, U står for USA og E står for EU.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Wazkyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

mange tak StarTrek, så skal jeg da vist bare bestille i hurtigst leverende netbutik :)

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Vil det sige at Panasonic PT-AX200E er bedre end en Sanoy Z5 ?

Vi kommer til at sidde lige under den projekter vi køber, hvilken en af dem er mest lydsvag?

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Vil det sige at Panasonic PT-AX200E er bedre end en Sanoy Z5 ?

Vi kommer til at sidde lige under den projekter vi køber, hvilken en af dem er mest lydsvag?

Z5:

PLV-Z5 Audible Noise Levels

The PLV-Z5 is the second really quiet projector in a row, that I have reviewed. It claims a really quiet 22db in low power. It seems to jump about 5-6 db in full power, still making it one of the quietest projectors around.

PT-AX200:

Panasonic PT-AX200U Audible Noise Levels

The Panasonic definitely isn't the quietest projector around, and is noisier than most of the LCD competition (the Epson being an exception). Still, the Panasonic PT-AX200U is quieter than any of the competing DLP projectors. Overall noise levels are fine for almost everyone. Even full power mode should not bother any but the most fan noise intolerant folks. Panasonic claims 25 db in Eco-mode, which is very believable, and, based on that number I would put it just under 30 db with lamp on full. Most DLP projectors come in at a noisier 31-33 db in their full power modes.

(Jeg læste dog et sted, at Z5'eren blev lidt mere støjende end 22 db når man hang den i loftet, men jeg husker ikke hvor).

Jeg har selv en Z5'er og sidder mindre end 1.5 meter direkte under den, og lægger ikke rigtig mærke til den når filmen kører. Kun ved virkelig stille passager bemærker jeg den. 

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg havde helt sikkert taget Z5éren pga. problemet med Dust blub. Sanyo har lavet et system på deres model hvor man kan blæse støv væk fra LCD panelerne, hvis man skulle være uheldig med at få noget derind.

Panasonicén skulle ha en problem med at den let for støv derind, og så skal du enten have sendt den til rensning eller så skal du selv ligge og skille maskine af med risiko for at ødelægge den totalt.

Personligt kunne jeg ikke finde på af købe andre LCD projektorer end Sanyo, netop pga af støv problemet. Desvære skulle der også være lidt problemer med den forholdsvis nye Z2000, at den ryger ind og ud af fokus i den første times tid den er tændt, problemet opstår gerne efter den har kørt et par hundrede timer ialt. Så faktisk er Sanyo Z5 den eneste LCD projektor jeg ville købe.

Alternativerne er DLP, hvor man evt. må leve med regnbuer eller LCOS fra Sony eller JVC, men så er vi også oppe i en anden prisklasse.

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Er en IN78 ikke bedre end en IN76? IN78 koster kun 8000kr hos HFK. Den så jeg i action for et halvt års tid siden med noget bluray materiale. En verden til forskel fra min Sanyo Z3, selvfølgelig i den positive forstand 

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kigger osse lidt på projektor, og den der IN78 er bestemt en mulighed. Den har DarkChip3 (den billigste Infocus med denne chip) men "kun" 720p mulighed. Med mindre man påtænker at købe en masse bluray film eller vil have den fulde opløsning ud af sin PS3, tror jeg IN78 er et super køb. Kiggede lidt på importørens hjemmeside. Den oprindelige udsalgspris ligger langt fra den pris man kan købe den for i Hifi klubben nu. Se mere her

Jeg glæder mig til at høre noget om lærreder, for det har jeg ikke den store indsigt i
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er disponeret for at kunne se regnbueeffekter når jeg ser DLP projektorer og jeg vil helst undgå at andre (venner og familie) også ser regnbueflimmer, så derfor vil jeg nok helst gå efter end LCD projektor.

Kan Sanoy Z5 vise HD film, fx. blue ray i en god opløsning?

Er der nogen store ulemper ved LCD frem for DLP? Fx. Sanoy Z5'eren, som er LCD vs. Infocus IN78'eren ?

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Jeg er disponeret for at kunne se regnbueeffekter når jeg ser DLP projektorer og jeg vil helst undgå at andre (venner og familie) også ser regnbueflimmer, så derfor vil jeg nok helst gå efter end LCD projektor.

Er der nogen store ulemper ved LCD frem for DLP? Fx. Sanoy Z5'eren, som er LCD vs. Infocus IN78'eren ?

DLP generation 1 og tildels generation 2 havde synlige regnbueeffekter, men vi er vel efterhånden nået til generation 5 ?
Det er længe siden jeg har set regnbueeffekter på en DLP.

DLP skulle være bedre til at lave "sort", da lyset ikke skal igennem noget (spejle), som i en LCD. Farverne ændrer sig i en LCD over tid (ikke til det bedre desværre). Det skulle ikke være tilfældet med DLP.

Google er vor ven, som ved alt. Du kan læse om Sanyo PLV-Z5 her eller her

Sanyo Z5 har max opløsning 720p ligesom Infocus IN78

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Maj 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Olsen skrev:

Hvis du har tænkt dig at se mange Blu-ray film, vil det helt klart være smartest at købe en 1080p, z5´eren kan godt vise Blu-ray i en god opløsning men du snyder næsten dig selv hvis du ikke køber en 1080p, hvis du primært skal se blu-ray.

Ulemper ved LCD er der masser af , Sortniveau, brightness, shadow, hønsenet, dust blub. For mig handler det meget om de er for lyssvage og mangler kontrast, så jeg bliver søvning efter ca. 45 min. 

Jeg er også selv følsom overfor regnbuer, men må nok indset at jeg må vende mig til dem, hvis jeg vil have en ordenlig projektor. Ellers skal man købe en JVD HD1, men jeg synes nu de er lige dyre nok, men om 1 år eller 2 skulle man nok kunne komme i nærhenden af en HD1 eller lignende til noget billigere penge. BenQ w5000 kan afskaffes til 14.000 kr. det er en fantastisk projektor til prisen, og den er ikke så slem til at lave regnbuer, det forkommer mest i tekstområdet, hvis man har tekster på filmen.

Du bør nok undgå Infocus da de er slemme til at lave regnbuer, bla. fordi deres farvehjul kun kører x4 speed.

Mvh.

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

BigPic skrev:

Du bør nok undgå Infocus da de er slemme til at lave regnbuer, bla. fordi deres farvehjul kun kører x4 speed.

Mvh.

Godt med lidt flere opysninger. Er det altid en fordel med højere hastighed på farvehjulet, eller giver det andre ulemper ? Jeg har nu ikke observeret regnbueeffekt på de 2 seneste Infocus modeller jeg har set film på, men jeg har måske været heldig ?! Kender du gode DLP-alternativer til  Infocus IN78 uden at prisen bliver voldsomt højere ?

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Maj 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
BigPic skrev:

Mvh.

Godt med lidt flere opysninger. Er det altid en fordel med højere hastighed på farvehjulet, eller giver det andre ulemper ? Jeg har nu ikke observeret regnbueeffekt på de 2 seneste Infocus modeller jeg har set film på, men jeg har måske været heldig ?! Kender du gode DLP-alternativer til  Infocus IN78 uden at prisen bliver voldsomt højere ?

Høj hastighed på farvehjulet er ikke helt uden problemer, det larmer som regel mere, og de giver mere noise i billede som regel. Langsommere hastighed giver mulighed for bedre udnyttelse af farver på billede.

Nogle er mere følsomme end andre over for regnbuer, nogle ser dem overhovede ikke, så hvis du ikke har set nogle regnbuer, er du en af de mange der ikke ser dem og det skal du da bare være glad for. Efter min mening er der langt bedre billede på en dlp projektor end på en LCD projektor når man sammeligner dem i samme prisklasse.

Nej jeg tror ikke du kan finde et bedre alternativ til IN78 til 8000kr i hifiklubben, det er naturligvis også kun en 720p, men det er et godt tilbud synes jeg. Hvis jeg kun havde/eller kun ville offer 8000kr. på en projektor og jeg ikke havde nogle problemer med regnbuer, så ville jeg købe en Infocus 78 til 8000kr.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes