| Forfatter |
|
scarey Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Sanyo Z3 og har haft den i snart 2 år nu og er Rigtig glad for den:) Men nu er den begyndte og lyse med den gule lampe der indikere, at pæren skal skiftes:( Hvad vil vil ekperterne forslå. Sådan som jeg lige kan finde det, så koster en ny pære omkring 3000,- hvilket jeg synes er meget, og putte i en 2 år gamel projektor, især når man kan få en Z5 til 8000,- men ved ikke hvad i vil foreslå?
\\Allan
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
min AE500 skiftede jeg pæren i, men kun fordi jeg havde en tillægsforsikring hvor sælger påstod at den ville dække pæren også. Det kom de så til at gøre alligevel, selvom forsikringsselskabet sjovt nok trak i land.
havde det ikke været for den forsikring, ville jeg aldrig have skiftet pæren på en 'så gammel' projektor. De nye koster ikke det vilde, og er meget bedre. Så jeg ville nok gå efter en ny model. Men først, når pæren vitterligt ikke kunne mere. Min kørte mindst 200 timer med "replace lamp power" på skærmen. ulempen ved at lade den køre til pæren er helt død, er at hvis pæren sprænger så risikerer du at projektoren er fuldstændig ubrugelig bagefter, og et salg er meget svært.
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Z3 pære sprang også for et halvt års tid siden efter kun 600 timer. Projektoren var på det tidspunkt 2½ år gammel. Jeg overvejede også meget kraftigt at købe en ny projektor. Jeg fandt en pære til 2200kr inkl porto og hvis jeg kunne sælge Z3 uden pære i til 1000kr (hvilket burde være muligt), så var det stadig en merpris på ca 5000 jern jeg skulle punge ud med. Det synes jeg var for meget, så valgte at købe en ny pære og montere. Men næste gang den ryger, så skal der sq ny projektor på bordet  Dyr hobby
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb en ny pære i tyskland ca. 2250kr incl. fragt og begynd opsparingen til en Z2000
Z3 pæren hedder LMP 86 kig fx på idealo.de __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor koster pæren så meget?  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en ordentlig slat penge for en pære - jeg forstår godt at folk overvejer nye, og tidssvarende projektorer istedet, og især med de priser som de efterhånden bliver hamret ned i!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er jo nok også tæt på usælgelig med "replace lamp" indikatoren tændt. Så under alle omstændigheder synes jeg da også at du skal køre den færdig.
Hvis ikke du ønsker en væsentligt bedre projektor (det anser jeg ikke Z5 for at være), så er 2200kr da peanuts for 2000 timer mere. Og hvis du efter 500 timer finder en anden projektor du hellere vil have, så burde du også kunne få en god tusse for Z3'eren.
|
| Til top |
|
| |
scarey Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg trode da Z5 var noget bedre end Z3'eren men er heller ikke så meget inde i alt det;) Jeg ved stadig ikke helt hvad man skal gøre.. Hvordan kan man se hvor mange timer den har kørt, jeg synes kun jeg kan finde et sted hvor man kan nulstille timeren..
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men samme Gule lampe er vel lige så "Troværdig", som når ens Printer fortæller hvor meget blæk der er tilbage.  __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
scarey skrev:
Jeg trode da Z5 var noget bedre end Z3'eren men er heller ikke så meget inde i alt det;) Jeg ved stadig ikke helt hvad man skal gøre.. Hvordan kan man se hvor mange timer den har kørt, jeg synes kun jeg kan finde et sted hvor man kan nulstille timeren..
|
|
|
Mens projektoren er tændt holder du power knappen på projektoren (ikke remoten) nede indtil antallet af timer vises (vær tålmodig).
|
| Til top |
|
| |
scarey Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
scarey skrev:
|
|
|
Mens projektoren er tændt holder du power knappen på projektoren (ikke remoten) nede indtil antallet af timer vises (vær tålmodig).
|
|
|
Okay tak det vil jeg da prøve..:)
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
scarey skrev:
|
|
|
Mens projektoren er tændt holder du power knappen på projektoren (ikke remoten) nede indtil antallet af timer vises (vær tålmodig). |
|
|
Remoten kan snildt bruges og "tålmodigheds-tiden" er ca. 20 sekunder.
|
| Til top |
|
| |