Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 04:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PC-skærm til PS3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bisse123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har forgæves søgt at finde et klart svar på ovenstående. Scenariet er følgende:

1: LCD-skærm: Samsung, Syncmaster 193P, res. 1280x1024 (4:3) - DVI og VGA indgang. Er ret sikker på at den IKKE understøtter HDCP, da den er over 4 år gammel.

2: PS3: HDMI-udgang eller RGB (er usikker på om RGB er den rigtige betegnelse), så har vedhæftet link til billede af stikket: http://img92.imageshack.us/my.php?image=image090eg9.jpg

Hvilke muligheder har jeg for at koble PS3en til skærmen? Har indtil videre fundet frem til at den lette løsning er et HDMI til DVI, men dette kræver først og fremmest en HDCP understøttet monitor og ydermere 16:9 for at undgå forvrængninger i billedet. (min skærm understøtter ikke HDCP). Ydermere har jeg fundet frem til et produkt som hedder HD fury (www.hdfury.com) men det lader til at være ret dyrt.

Så hvad siger I? Er der muligheder for et acceptabel løsninger eller må jeg give tabt?

Til top Vis bisse123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bisse123

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

I min verden kan du ikke få et godt resultat med 193P og en PlayStation 3. Hvis du får et signal igennem, vil det ikke se videre imponerende ud og da skærmen ikke er widescreen, giver det et ret stort problem.

Samsung 193P er en virkelig lækker skærm, men det er altså en PC monitor og ikke et Tv, som fungerer problemfrit med en spilkonsol. Det er også først nyere PC monitors, der er begyndt at understøtte de nødvendige signaler og har HDMI indgange, men jeg mener stadig, at et decideret Tv er en langt bedre løsning sammen med en spilkonsol.

Mht. stikket, så kaldes det et scart stik. De tre små farvede stik er phono stik.

bisse123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Formålet er ikke at få et resultat der svarer til hvad man kan få ud af et "rigtigt" HD-tv. Målet er i stedet en "økonomi-løsning" indtil jeg får skrabet penge sammen til et ordentligt fjernsyn.

Har et Toshiba 17WL46G stående. Det er et ældre 16:9 fjernsyn som standard kører 1024x768. Har koblet det til PCen via VGA, og her var det i stand til at køre 1280x720.

Er der nogen som har erfaring med produktet: HD fury - http://www.hdfury.com/ 

Til top Vis bisse123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bisse123

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes