Sendt: 29 Juni 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har for et par måneder siden erhvervet mig et PX80 hos Tape Connection og er generelt glad for indkøbet, dog har jeg et enkelt problem som jeg lige vil høre om jeg står alene med eller om det overhovedet er et problem - irriterende er det i hvert fald.
Jeg har kabelt tv fra Yousee (ikke digitalt), problemet er at visse kanaler vises forkert mht. aspekt ratio - normalt har jeg sat tv'et til "Auto", men nogen kanaler vil med den indstilling vises forkert på den måde at det er som om billedet zoomer for meget ind, så meget at undertekster mere eller mindre forsvinder og billedet generelt er ret dårligt. Det er specielt Discovery og 3+ der er helt galt. Andre kanaler vises fint nok i den forstand at billedet fyldes helt ud (ingen sorte rammer osv). Jeg kan fint omgå problemet ved at sætte aspect ratio til 16:9 når jeg f.eks. ser discovery - med de obligatoriske sorte rammer i toppen og bunden af billedet. Er der andre end mig der oplever dette?
Jeg har få gange oplevet at aspect ratio på tv'et hopper frem og tilbage på tv'et med nogen sekunders mellemrum.
Kan jeg have sat tv'et forkert op? Eller er der tale om en defekt? Jeg er foholdsvis ny på området og er ikke specielt teknisk minded så i må bære over med mig hvis der er en eller anden indlysende indstilling på tv'et eller lignende jeg har overset 
Mvh
Martin __________________ NAD 319, NAD T585, B&W 603.S2, PS3,
Panasonic TH37PX80E,
|