Forfatter |
|
Berggren Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa !
Jeg er den (u)lykkelige ejer af et Sony KV-32 FQ 80 tv. Fjernsynet er jeg utroligt glad for, bortset fra at det "brummer" helt vildt. Det er meget afhængigt af hvordan billedet bevæger sig, og også mest når det er lyse farver det skal vise. Jeg har nu brokket mig i godt tre måneder hos min kære forhandler. De siger at de prøver at få fat på Sony ang. det. Er der andre der kender til samme problem med deres Sony tv, og bedst af alt. En løsning på det. Jeg er selv lidt af den overbevisning at det er noget man kan lakkere sig ud af. De vil bare ikke gøre noget ved det inden de hører fra Sony.
Mvh
En frustreret Sony-ejer  __________________ Mvh.
Bergo
Thule IA255B
Sony DVP-NS930V Lclock X03
Dali Helicon 400
KEF KHT 2005.2
Sony KV32FQ80
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Der kan desværre - gælder alle mærker - opstå høje irriterende lyde eller brum. Der kommer fra nogle spoler og kan ordnes med en bestemt lak-type. Din forhandler skal tage reklamationen seriøs og henvise til et servicecenter. Er den fortsat under garanti?
|
Til top |
|
|
Berggren Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Ja den er stadigvæk under garanti. Min forhandler har lige været at hente det idag. Så nu er jeg da lidt glad igen. Sony har ikke nogen service bulletin på problemet. De siger at det er fordi at det er Trinitron, og at det bruger meget mere strøm end mange andre fjernsyn. Jeg må desværre indrømme at jeg ikke har så meget forstand på det. Håber bare på at de kan løse problemet hos min forhandler så.
Mvh
Berggren __________________ Mvh.
Bergo
Thule IA255B
Sony DVP-NS930V Lclock X03
Dali Helicon 400
KEF KHT 2005.2
Sony KV32FQ80
|
Til top |
|
|
Bjarke88 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også et FQ80, og det brummer også, men det er kun lige i starten indtil billedrøret er blevet varmt, så holder det op med at brumme. Brummer dit tv konstant, skal du evt. have udskiftet strømforsyningen. Sony har fortalt mig at der har været nogen problemer med denne model. Men ellers er jeg også meget glad tvet, det har nogen suveræne farver, og en fed ting at man kan skifte mellem 50 og 100hz(Stort plus)
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjarke88 skrev:
fed ting at man kan skifte mellem 50 og 100hz(Stort plus) |
|
|
Hvorfor det egentlig?
|
Til top |
|
|
Bjarke88 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi ved 100hz er billeder mere agressivt, så den kilde du modager fra skal have et optimalt signal. hvis du kun ser DVD eller modtager tv via digital satbox er denne funktion ligegyldíg. Hvis du har set FQ80 i funtkion vil du kunne se at et analog signal fra evt. stueantenne er mere behagelig at se i 50hz digital reality scan(DRC). Men det er bare min mening man kan jo gøre som man selv vil, men der må jo være en grund til at Sony laver et tv med denne funktion
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis man har et ret dårlig antennesignal vil jeg klart foretrække 50 hz tv, da 100 hz fjernsyn simpelthen flyder ud i billedet  __________________ /hifreak
|
Til top |
|
|
Bjarke88 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps lige præcis, jeg modtager nemlig DR og TV2 med alm. stueantenne. Men ellers syntes jeg at det er et suverænt tv, jeg er meget glad for mit, og har ingen planer om at skifte der ud.
|
Til top |
|
|