Forfatter |
|
Green Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 04 September 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens. Jeg har lige købt en Optoma ThemeScene HD-73 projektor og jeg bruger den midlertidigt på en groft spartlet væg i soveværelset. Her kommer så mit spørgsmål: Jeg har ikke en "dyt" forstand på lærrede og hvorfor nogen koster mere end andre, for mig er det bare et stykke hvidt katon som hænger ned.. Jeg har ingen ærfaringer med dem så derfor har jeg det svært ved at se hvorfor man skal betale så meget forskelligt for lærreder, når jeg ikke engang ved hvad fordelen er, når man i prinscippet "bare" kunne bruge en finspartlet væg *gg*
Hjelp mig og kom med lidt guldkorn 
Mvh Phillip Green
På forhånd tak.. __________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63947&PN=1
|
Til top |
|
|
Green Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg ikke fik forklaret mig godt nok i mit første indlæg, så er mit spørgsmål om der er nogen som evt. kunne sende mig et link til en site hvor der står en masse nyttig info omkring lærrede, når man som "mig" ikke ved en *dyt* om det.. Jeg søger et lærrede som skal bruges til film, hvis der altså er forskel på det.
Mvh Phillip G __________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 04 September 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen sålænge du ikke kan "se væggen" når du ser film, så er der ingen grund til et lærrede. Jeg har selv brugt en fint spartlet pusvæg, og fra en vis afstand var det også generelt rimelig godt, men ved panoreringer i lyse scener blev væggens struktur og manglende ensartethed pludselig ret tydelig.
|
Til top |
|
|
Nikodk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 04 September 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ud over eventuelle ujævnheder, kaster et godt lærred også lyset meget kraftigere billede retur til dig = bedre farver, kontrast og skarphed bliver meget bedre.
Du kan tit og ofte få lærredsprøver fra de forskellige fabrikater, hvis du skriver til dem, sæt dem op på væggen og se den store forskel.
Nikolaj
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikodk skrev:
ud over eventuelle ujævnheder, kaster et godt lærred også lyset meget kraftigere billede retur til dig = bedre farver, kontrast og skarphed bliver meget bedre. Nikolaj
|
|
|
Det afhænger helt af hvilken maling du har brugt.
|
Til top |
|
|
Green Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay.. Jeg blev da lidt klogere :)
Det med væggen lyder inponerende :) Har i evt. et forslag til et lærrede som er godt men sammentidigt billigt. "hvis jeg skulle kigge efter sådan et?"
Mvh Phillip G __________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
|
Til top |
|
|
hvalen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 04 September 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også male med screen goo , se selv mere på nettet ;)
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 04 September 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med et gråt lærred til din optoma, det vil med garanti give bedre resultat end hvid lærred og bestemt meget meget bedre end en hvid væg der ikke reflekterer lyset tilbage særligt optimalt. Hvis det skal være i den billigere ende laver SMS nogle fornuftige gray scale lærreder. Kan ikke huske hvem der har forhandling på SMS i Danmark
av-connection havde dem engang, ser ud til de er skiftet til lissau istedet som er en tand dyrere. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 05 September 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Green, tillykke med din Optoma ! En almindelig væg, er slet ikke istand til at vise den fulde opløsning, fra din projector. Groft sagt (meget groft) svarer det lidt til, at have sine højttaler enheder, liggende løst på gulvet, de kan godt spillle, men de gør det bedst i et kabinet.  Da jeg skiftede fra et alm. "godt" lærred, til et bedre (adeo, fastramme lærred), oplevede jeg en markant bedre billede kvalitet.
|
Til top |
|
|
Green Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KentN01. Tak for din kommentar. Jeg vil helt sikkert prøve med et lærred så, men det bliver først når jeg flytter. Jeg har desværre ikke rigtigt plads til et nu.. Hvad er fordelen med fastramme lærred??
__________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Green skrev:
Hej KentN01. Tak for din kommentar. Jeg vil helt sikkert prøve med et lærred så, men det bliver først når jeg flytter. Jeg har desværre ikke rigtigt plads til et nu.. Hvad er fordelen med fastramme lærred?? |
|
|
At du får et helt plant lærrede. Rullelærreder kan godt bølge lidt.
Og så giver det en fin illusion af at det er et stort fladskærmsfjernsyn 
|
Til top |
|
|