| Forfatter |
|
moviedude Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bare nysgerrig 
Hvormange herinde køre ægte HD (1080i/p) på deres primære filmfremviser?? Jeg mener ikke pseudo HD på en 1024x768 pj, men vaske ægte 1920x1080 pixels uden downscaling.
Jeg er nysgerrig fordi jeg selv lige har skiftet til en projector der kan vise fuldt HD og det er mere fantastisk end jeg havde ture håbe på. Men der er jo nok desværre lange udsigter til HD bliver sendt ud til almindelige mennesker i danmark.
|
| Til top |
|
| |
kimr Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim,
Tak for tippet.
Jeg har allerede investeret i en parabol for at kunne se euro1080. Kvaliteten er i top, men de programmer der vises er desværre ikke noget at skrive hjem om.. men jeg får da stillet min HD tørst en smule. Ellers har jeg bestillt en del WM9 film som er visuelt helt fantastiske og har god WOW-effekt overfor vennerne 
|
| Til top |
|
| |
Beezer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
moviedude skrev:
|
Jeg er bare nysgerrig 
Hvormange herinde køre ægte HD (1080i/p) på deres primære filmfremviser?? Jeg mener ikke pseudo HD på en 1024x768 pj, men vaske ægte 1920x1080 pixels uden downscaling.
Jeg er nysgerrig fordi jeg selv lige har skiftet til en projector der kan vise fuldt HD og det er mere fantastisk end jeg havde ture håbe på. Men der er jo nok desværre lange udsigter til HD bliver sendt ud til almindelige mennesker i danmark.
|
|
|
Tillykke med projektoren, men hvilken har du køb?
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
moviedude skrev:
|
Jeg er nysgerrig fordi jeg selv lige har skiftet til en projector der kan vise fuldt HD |
|
|
Hvilken projektor?
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marquee 8500 Ultra (CRT).
Jeg havde længe ledt efter en god projector, men ville ikke købe en DLP'er da jeg ikke synes kvaliteten er god nok endnu i forhold til CRT plus jeg også ville have en jeg kunne beholde i mange år så den skulle kunne vise HD ved fuld opløsning.
Som jeg har skrevet før er HD helt fantastisk! Hvis man står og er ved at købe en projector som ikke kan klare HD skal man efter min mening lige klappe hesten og venter lidt på at DLP'er kan klare ægte HD, eller hoppe på en kvalitets CRT ligesom mig. Det vil man ikke fortryde.
Jeg har faktisk købt 2 Marquee 8500 Ultra's, så hvis nogen kunne være intresseret i den anden så smid mig en besked. De laves stadig og koster 289.000,- som nye fra fabrikken. http://www.vdcdisplaysystems.com/VDC850095.pdf
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg nok sige!
For dem der ikke har set ægte endnu skal det siges at selv 1/4 HD (960x540)som min projektor Z1 kan køre ægte er billedkvaliteten sammenlignet med DVD meget højere, for ikke at sige rigtig vild. Derfor kan jeg kun forestille mig at ægte 1/1 HD må få tårene til at trille ned af kinderne i fryd.
Det næste hedder UHDV og består af 16 gange større opløsning end HD. 75 gange større opløsning end en DVD. http://www.cdfreaks.com/news2.php?ID=8067
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
289.000 kr. er også en sjat.
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
pulse83net skrev:
289.000 kr. er også en sjat.  |
|
|
Hehe.. klart.. men det har jeg ikke givet. Jeg skal have den anden afsat til ca. 35.000,- før det hænger sammen for mig.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
moviedude skrev:
pulse83net skrev:
289.000 kr. er også en sjat.  |
|
|
Hehe.. klart.. men det har jeg ikke givet. Jeg skal have den anden afsat til ca. 35.000,- før det hænger sammen for mig.
|
|
|
Hvis bare jeg havde plads.... 
|
| Til top |
|
| |
Echovolution Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
moviedude skrev:
|
Hej Kim,
Tak for tippet.
Jeg har allerede investeret i en parabol for at kunne se euro1080. Kvaliteten er i top, men de programmer der vises er desværre ikke noget at skrive hjem om.. men jeg får da stillet min HD tørst en smule. Ellers har jeg bestillt en del WM9 film som er visuelt helt fantastiske og har god WOW-effekt overfor vennerne 
|
|
|
hvor har du fundet WM9 film henne? jeg har søgt en del på google og AVSforum efter forhandlere i europa, men det eneste jeg har kunne finde, har været Amazon i USA, men hvis man bestiller derfra, skulle der vist være nogle voldsomme afgifter-
Mvh Ask
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kærestes bror er heldigvis i USA for tiden. Han slæber en stak HD film med hjem til mig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er dem der er heldige - jeg håber bare at det snart også bliver muligt at få fat på i europa. De klip jeg har set, har været fantastiske!!! Nu får jeg snart min AE500, og det ville ikke være dårligt hvis jeg kunne få fingrene i noget HD materiale, Nu hvor jeg snart får muligheden for at køre HD.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snakkede med Kimr igår om hvad toldafgiften er hvis man bestiller en film fra Amazon i USA. Er det 50,- oven i fragten?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske skulle vi lave en fælles bestilling fra amazon USA for på denne måde at spare porto og gebyr...? Det kunne nok være aktuelt for os der bor i kbh.
Ellers havde jeg tænkt at der måske var no'en der havde optaget nogle HD programmer - evt fra euro1080. Jeg har også læst flere steder at der er no'en der har taget udsendelse fra HDTV i USA med til danmark på harddisk. sådanne udsendelser kan da ikke være ulovligt at udveksle..?!?
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Echovolution-> Fornuftigt med en fælles bestilling. Jeg har snakket med ctacta som optager fra euro1080, han er jurastuderende og kunne oplyse mig om at det er ulovligt at videregive optagelser. Ligesom det er ulovligt at du optager noget på VHS og giver din kammerat det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ærgeligt- jeg havde ellers forestillet mig at ctacha havde en del liggende. men vi vil jo ikke være pirater- jeg regnede ellers ikke at det var ulovligt at låbe "et videobånd"-
Jeg håber andre er friske på ideen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Echovolution skrev:
|
Jeg håber andre er friske på ideen.
|
|
|
nu tænker jeg på fællesbestilling fra staterne
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg optager en del streams fra HD kanalen. De fylder bare så satans meget.
|
| Til top |
|
| |