Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad sker der på tv fronten i år? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mox74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

folk siger lagerne hober sig op af LCD skærme, og der er OLED skærme på vej.

ska man købe nu eller vente, vil priserne dykke vildt ???
Til top Vis mox74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mox74

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jeg venter på nogle billigere LCD'er med LED baggrundsbelysning. De gode af dem skulle være rigtig gode.
Der er en gruppetest med 3 forskellige her
Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

Robert Clasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Robert Clasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Clasen

nAlen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Priserne dykker nok en lille smule henover sommeren/efteråret når de nyeste modeller har fået nogle måneder på bagen (naturlige udvikling)..

OLED falder ikke nok i pris i år til at de er et kig værd endnu.. Hvis de der 10-11" stadig koster 30K er der fandme lang vej op til 50" som er til at betale :) Om et par somre vil jeg tro oled overtager større markedsandele.

Og alt efter om lcd producenterne tryller et bedre sortniveau frem, eller om plasma producenterne for bugt med deres små ulemper, vil den ene nok sidde på resten..

Alternativt kommer der vel et naturligt skel i lcd -> plasma overgangen, vel omkring de 32-37"..

Jeg skal købe nu (eller ihvertfald indenfor et par måneder), og var indtil for et par uger siden 100% sikker på mit nye tv hed sony og var et lcd.. Nu er jeg langt mere i tvivl, og overvejer kraftigt at gi plasma chancen, til trods for faren for burn in og deslige, (Bruger min skærm rigtig meget via htpc, med mange stillestående menuer, browsing osv)..

Om DU skal købe nu er en helt anden sag... Jo længere du ka nvente, jo bedre tv kan du få for pengene jo :)
Til top Vis nAlen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nAlen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Der kommer med al sandsynlighed ikke OLED skærme i tv størrelse (eller kvalitet) der er til at betale de næste par år. Alt efter størrelse og behov vil et LCD el. plasma sandsynligvis være tilstrækkeligt. Jeg synes også der er sket en hel del gode ting ved fladskærmene de sidste par år, så man rent faktisk får et tv der er bedre end de hedengangne CRT

Robert Clasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

nAlen skrev:
Om DU skal købe nu er en helt anden sag... Jo længere du ka nvente, jo bedre tv kan du få for pengene jo :)

Og sådan kan man blive ved  Uanset hvad, så må man bare finde sig i at priserne falder lynhurtigt på TV.

Til top Vis Robert Clasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Clasen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Robert Clasen skrev:

nAlen skrev:

Og sådan kan man blive ved  Uanset hvad, så må man bare finde sig i at priserne falder lynhurtigt på TV.

ja, der kommer hele tiden noget nyt/bedre/smartere, så med mindre man venter på en eller anden bestemt feature der tidligere er annonceret får man ikke så meget ud af at vente. Det virker dog som om priserne på tv har stabiliseret sig en smule gennem det sidste års tid i forhold til tidligere. Jeg tror vi er tæt på at nå det niveau priserne kommer til at ligge på i fremtiden. Vi er også ret tæt på hvad priserne var på nogenlunde tilsvarende CRT tv for nogle år siden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes