| Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg mangler en Projektor men ved ikke hvad jeg skal gå efter .. jeg vil dog kun give 5000kr for sådan en .. nogen forslag
tak
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må nok give lidt mere information..:
1) Skal du bruge den til film eller præsentationer / privat eller erhverv..?
2) Kan rummet du skal bruge den i mørklægges..?
3) Hvor stort billede vil du gerne op i? (husk at der også skal lærred til sådan en...)
4) Hvilket udstyr skal sættes til den? (DVD, blu-ray, wii, PC/Powerpoint osv...) __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toshiba XD-E500.. jo rummet kan blive helt mørkt.. hvor stort .. 50- 60" vil jeg tro .. hvis billedet ellers er go.. eller må det bare være mindre .. jeg vil bruge den til film .. og en smule tv.. lærred betyder det så meget .. tænkte bare på at kaste det op på en hvid væg... eller male en mdf plade hvid
kan dette bruges
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5919&n=10
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
Toshiba XD-E500.. jo rummet kan blive helt mørkt.. hvor stort .. 50- 60" vil jeg tro .. hvis billedet ellers er go.. eller må det bare være mindre .. jeg vil bruge den til film .. og en smule tv.. lærred betyder det så meget .. tænkte bare på at kaste det op på en hvid væg... eller male en mdf plade hvid
kan dette bruges
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5919&n=10
|
|
|
Joo, det kan det da godt - men det er da lidt småt, hvis du spørger mig..? Så ville jeg nok foretrække den hvide væg og have et billede op omkring 80-90" i stedet. Hvis ikke billedet er væsentligt større end en fladskærm er det næsten ikke besværet værd, men det er bare min mening...
Nåh - med hensyn til projektoren, så skal du kigge efter en hjemmebioprojektor, dvs. den skal være i 16:9 format, og den skal være så lydsvag som muligt. Du kan for så vidt godt bruge en dataprojektor, som oftest er dem der sælges billigt i supermarkeder m.m., men de er ikke specielt velegnede til film - formatet er 4:3, dvs. du kommer til at bruge for meget af opløsningen på sorte bjælker, og så støjer de som regel væsentligt mere end hjemmebioprojektorer, fordi man har prioriteret lysstyrke over kontrast, og derfor bliver de noget varmere og kræver mere køling.
Til 5000 kr får du ikke FullHD og næppe heller en ny 720p (1280x720) projektor, men i køb/salg/bytte sektionen er der en del gode brugte til salg, f.eks. Panasonic AX100 eller AX200.
Du kan evt. slå specifikationer på stort set alle projektormodeller op på http://www.projectorcentral.com hvor der også er en del artikler som er gode at få forstand af..!  __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for dit råd den jeg ahr kigget på er denne her
 |
 |
 |
| Produkt |
| Produktnavn |
Optoma HD65 |
|
| Priser |
| Forhandlere |
7 |
|
| Pris |
4999 kr Vis alle priser |
|
| Anmeldelser |
| Ekspert anmeldelse |
 6 Ekspertanmeldelser |
|
| Skriv anmeldelse |
Anmeld |
|
| Billed |
| Full HD (1920x1080) |
No |
|
| HDTV ready |
Ja |
Indikerer om projektoren understøtter HDTV input, 1080i eller 720p |
| Type |
DLP |
Dette viser hvilken type projektor der er tale om. Der findes flere forskellige typer med forskellige billede kvaliteter.
TFT, DLP og CRT er de mest almindelige typer. |
| Understøttede billedformater |
576i/p, 720i/p, 1080i/p |
|
| Billede opløsning |
| Max. opløsning |
HDTV (1920x1080) |
|
| Understøttende formater |
5:4 |
|
| Format |
16:9 |
Det
mest almindelige format er 4:3. Ældre Tv og computer formater er 4:3,
hvilket betyder at bredden er 4/3 større end højden. Andre formater er
5:4 og 16:9. |
| Displaystørrelse |
0.62 inch |
|
| Minimum billedstørrelse |
26 inch |
Billedstørrelsen er målt diagonalt henover billedet. |
| Maksimum billedestørrelse |
348 inch |
Billedstørrelsen er målt diagonalt henover billedet. |
| Minimum projektionsdistance |
1.2 meters |
Dette er det tætteste skærmen kan være fra projektoren, for at den kan fokusere. |
| Maximum projektionsdistance |
10 meters |
Dette er den længste distance fra skærmen, hvor projektoren kan fokusere. |
| Ægte widescreensunderstøttelse |
Ja |
angiver om projektorens panel understøtter ægte widescreenformat 16:9 hvilket er ønskeligt for hjemmebio/TV-brug. |
| Standard opløsning |
1280x720 HDTV |
Alle
projektorer har en naturlig opløsning. Dette er standard men nogle
projektorer understøtter også andre opløsninger. Man får det bedste
resultat med standard opløsningen. |
| Lysstyrke |
1600 ANSI Lumen |
Viser
lysstyrken målt i ANSI Lumen hvilket er en standard. Men der findes
mange andre elementer der påvirker lysstyrken. Eksempelvis påvirkes
resultatet af hvilken type objektiv der benyttes(TFT LCD, Polysilicon
LCD), type teknik (LCD, DLP, CRT) og opløsning. |
| Kontrast |
4000 :1 |
Kontrast er forholdet mellem maksimum lysintensitet output og maksimum mørkest output. |
| Firewire |
| Fokustype |
Manuel |
|
| Relateret |
| Lampens holdbarhed |
2000 Timer |
|
| Lydniveau |
29 db |
|
| Strømforbrug |
265 Watts |
|
| Lampeeffekt |
180 Watts |
|
| Producent garanti (Ekskl. lampe) |
1 År |
|
| Størrelse |
| Bredde |
259 mm |
Indikerer projektorens bredde målt i milimeter. |
| Højde |
73 mm |
Indikerer projektorens højde målt i milimeter. |
| Mål (BxHxD) |
188 mm |
|
| Vægt |
1.8 kg |
Angiver projektorens vægt målt i kilogram. |
| Tilslutninger |
| VGA (d-sub) indgang |
1 |
|
| HDMI Indgange |
1 |
|
| S-video indgang |
1 |
|
| Komponent (3xRCA) indgang |
1 |
|
| PC mus kommunikation |
USB |
|
| Composite (gul RCA) indgang |
1 |
|
| Zoom |
| Zoomtype |
Manuel |
|
| Optisk zoom |
1.1 X |
Med en høj optisk zoom kan distancen fra skærmen variere, men man får stadig den samme billedstørrelse. |
| Vertikal keystone korrektion |
40 degrees |
Dette er maksimum tilting som projektoren kan kompensere for til at gøre billedet rektangulært. |
| Producent hjemmeside & Produkt PDF |
| PDF-specifikation |
English |
|
| Producent hjemmeside |
English |
|
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg villa afgjort også gå efter noget større skærm. Har selv 102" lærred, og er rimelig tilfreds med det. Hvis hd ikke er det store issue for dig, kan jeg anbefale dig at kigge efter en infocus4805, som ofte kan erhverves i den pris klasse du leder i, og tit inkl. et lærred. Husk dog DLP projektorer har en pære som skal skiftes, når den er slidt. Ksiftede selv min for et års tid siden, og dimsen kostede omkring 2600.-
musashi
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal du passe på med ikke at købe et lærred der er for stort. Ikke bare af hensyn til om projektoren er i stand til at levere et billede i den størrelse, fra den afstand du skal have den hængende i. Især Optoma HD65 vil måske være svær at installere da den ikke har meget zoom. Ved et 100" lærred skal afstanden mellem linse og lærred være 3,42 meter - 3,76 meter.
Det er ikke den eneste grund til at overveje størrelsen af dit lærred. Bliver det for stort, og sidder du for tæt på bliver du hurtigt træt af at billedet bliver for grovkornet; du kan se de enkelte pixels. Typisk ved projektorer der ikke er Full HD anbefales det at din sidde afstand fra lærredet bliver mellem 1,5 - 1,8 gange lærredets bredde. Ved et 100" lærred skal du derfor sidde 331 cm. - 398 cm. væk.
Selv om det er fristende at købe så stort lærred som man har plads til er det ikke altid en god idé. Bliver det for stort, risikerer du at få hovedpine, da du skal bevæge øjnene alt for meget i løbet af en film. Det skulle gerne være en fornøjelse at se film, men hvis man får hovedpine af det, ville jeg fortryde mit køb inderligt.
musashi skrev:
| Husk dog DLP projektorer har en pære som skal skiftes, når den er slidt. Ksiftede selv min for et års tid siden, og dimsen kostede omkring 2600.- |
|
|
Det har alle andre projektorer også...
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal jeg heller vælge en store flad skærm flad. da jeg ikke ønsker større skærm end 60" ?????????????
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| skal jeg heller vælge en store flad skærm flad. da jeg ikke ønsker større skærm end 60" ????????????? |
|
|
Kan du få en 60" fladskærm for 5000 kr. + hvad et lærred koster, så vil jeg sige at du skal købe det i stedet for.
Så slipper du også for, at du kun vil få noget ud af at bruge den typiske projektor hvis du har mørklagt rummet. Du slipper for at mørklægge dit rum med en fladskærm.
Men hvis du alligevel planlægger at opgradere til et større lærred en gang i fremtiden, så skal du ud og købe både lærred og projektor til den tid.
|
| Til top |
|
| |