Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 17:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" FullHD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dixib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet en gang før uden at få et endegyldigt svar, så prøver endnu en gang, da tiden for køb nærmer sig hastigt.

Jeg er på udkig efter et 32" FullHD TV. Det skal være FullHD, da det også skal bruges som monitor til en computer, og derfor synes jeg at 1366x768 er for lidt.
Jeg har lavet en søgning på hifipriser.dk på FullHD under 5500kr. (mit budget er desværre ret stramt).

De TV der skiller sig ud for mig er (pga. pris eller umiddelbar kvalitet):

Samsung LE32A558 (4545,-)
- Det billigste jeg synes virker acceptabelt.

Samsung LE32A656  (4687.-)
- Har 100Hz i modsætning til 5-serien (synes dog 5 serien er "kønnere"). Så vidt jeg lige kan finde ud af, så er det den eneste forskel på 5- og 6-serien.

Samsung LE32A659A (5099,-)
Kan ikke finde den model på Samsungs hjemmeside, så ved ikke og den er "betydelig" bedre en 656 modellen.

LG 32LH3000 (4615,-)
- Billigt og har umiddelbart rigtig gode specs til prisen. Har dog ikke kunne finde nogle reviews af det. Og for dem, som går op i parallel import, så lader det her ikke til at være det (det findes dog ikke på LGs danske hjemmeside og kan kun finde et 32LH30 på den amerikanske).

Panasonic TX 32LXD80(F) (4999,-)
- Har ingen anelse ang. det her TV, da jeg heller ikke har fundet noget reviews på dette. Synes dog det skulle med i en evt. vurdering. Det er ikke de kønneste, men det kan jo være, at kvaliteten overskygger dette.
Er det nogen som kan fortælle hvad forskelle er på om der er F til sidst i modelnavnet (da der findes et uden og et med på hifipriser.dk)?

Sony KDL-32W4000 (5476,-)
Det eneste, som jeg er blevet anbefalet (her inde fra). Det eneste der sammen med LG'et har DVB-C tuner og MPEG4 (er dog ikke det vigtigste for mig i mit valg). Men er det de ekstra penge værd i forhold til de andre TV?

Hvis folk kunne fortælle hvad de helst ville vælge af ovenstående (og meget gerne med begrundelse), så ville jeg blive rigtig glad. Er Sony'et f.eks. de ca. 1000kr. mere værd end de billige Samsung? LG'et ser meget interessant ud for mig, men hvordan tror I det er i forhold til de andre?
Jeg ved godt, at der meget lille sandsynlighed for at folk har erfaring med meget mere end ét af disse TV, men personlige holdninger (til f.eks. mærke eller andre lignende modeller) er også mere end velkommen. Alt info vil være kærkommen, da jeg står lidt på bar bund og selvfølgelig helst vil bruge mine penge på den mest fornuftige måde.

En evt. liste over prioritering af de forskellige TV ville også være perfekt, hvis folk har tid/lyst/mulighed for dette.

På forhånd tak
Ole Møller Christensen
Til top Vis dixib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dixib

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er ked af at sige det, men der er altså ingen grund til at jagte 32" full-HD. 32" paneler i full-hd er ikke lige så gode til at gengive farver. Så tag et rigtig godt 1366 x 768 TV.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 01 April 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
Jeg er ked af at sige det, men der er altså ingen grund til at jagte 32" full-HD. 32" paneler i full-hd er ikke lige så gode til at gengive farver. Så tag et rigtig godt 1366 x 768 TV.

Måske rigtigt til tv, men som monitor er 32" med 1366x786 som en tidrejse tilbage til grafikken fra Amiga500

dixib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Ja, som sagt i mit originale indlæg, så skal TV'et også bruges som monitor til en computer og da jeg synes, at de 1680x1050 der er på min 20" monitor er lige på grænsen til at være nok, så tror jeg ikke jeg ville være særligt tilfreds med 1366x768.
Jeg ved godt, at jeg vil få mere for pengene, hvis jeg vælger HD-ready (som også vil være fint til TV brug), men da jeg så også ville skulle ud at have fat i en monitor, ville budgettet til TV'et bliver så meget mindre, at kvaliteten nok vil være den samme.

Men er der ingen, som har nogen mening om de TV, som er på min liste? Hvilken som helst mening/holdning er velkommen. Ville meget gerne have nogle råd. Om det er objektivt eller subjektivt har ingen betydning.

Endnu en gang tak.
Ole Møller Christensen

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bare spørge hvor langt du sidder fra din skærm?
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

dixib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg ikke. 3m +/- vil jeg tro (er dårlig til det med øjemål).
Men det kan være at jeg flytter rundt, da mit nuværende TV er et CRT og en fladskærm vil give andre muligheder.

fiskerendk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du sidder 3 meter fra din computer skærm ville jeg da mene at ikoner og text bliver noget småt hvis du skulle ha en opløsning på 1920x1080 på en 32".

Jeg sidder 2½ meter fra mit Pioneer LX5090H og når jeg kører computeren over det syntes jeg størrelsen er meget tilfredsstillende..

Til top Vis fiskerendk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fiskerendk

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 April 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Pana TX32LXD80F er IKKE full HD... Til gengæld kan det gengive et - for LCD - bemærkelsesværdigt godt billede, og er på bud i Expert til 3500,- da det nærmer sig EndOfLife. Til under 5k sikkert det bedste, og i særdeleshed det bedste til prisen...

JBLfan

dixib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu at 1920x1080 er fint for 32" også på tre meters afstand. Nu er det primære formål også TV  brug. Jeg har stadigvæk min 20" og 17", som jeg bruger på min primære computer (på noget kortere afstand).

Men nu har jeg bestilt det LG, som var på min liste, så håber jeg, at det var en godt valg.

Jeg er sikker på, at jeg kunne få et noget bedre TV for pengene, hvis jeg valgte HD-ready. Ifølge de reviews jeg har læst, så er 32" FullHD skærme generelt ikke de bedste, men det ville desværre ikke leve op til mine krav ellers.

dixib
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået mit TV og må jo give ret i, at på 3 meters afstand, så er 32" ikke nok. Men til de ting jeg skal bruge det, så kommer jeg nok også tættere på, så det er nok en fin størrelse alligevel. Men nu når jeg har fået det, så ville 37-42" måske ikke have været helt af vejen (tror dog jeg ville have følt det fyldte for meget i landskabet).

Men er umiddelbart ret tilfreds indtil nu. Synes billedet står ret godt (har dog ikke det store sammenligningsgrundlag). Er dog kun testet på analogt signal og med computer. Det er ret langsomt til at skifte kanaler (men det synes jeg nu man hører tit om på fladskærme). Glæder mig til at prøve at få spiller lidt spil på den, selv om den dog lader til at have lidt slør ved hurtige bevægelser (kun lige noget jeg har lagt mærke til en enkelt gang ved TV brug, så det kan evt. have været signalets skyld).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes