| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg skal have nyt TV, og jeg har sat 20 kilo af til indkøbet.
Jeg vil have et 50" plasma, og jeg var indtil i går 100% sikker på at jeg skulle have et Pioneer 5090H, som for mig og mange andre har stået som referencen gennem længere tid.
Nu er jeg imidlertid kommet lidt i tvivl, efter at have læst om Panasonic V10. De umiddelbare tilbagemeldinger jeg hører er, at billedet er stort set lige så godt, og så er det altså "de øvrige features", der pludselig bliver udslagsgivende.
Jeg har en Pioneer DVD, som kan styres fra Pioneer remote - det er et plus. Til gengæld så har Panasonic dvb-c tuner, hvilket betyder (så vidt jeg ved) at jeg kan pille kortet ud af min Zaptor boks og sætte i tv'et, så jeg får digital TV der. Det betyder så at jeg kan droppe min elendige Zaptor remote, hvilket er et STORT plus.
Begge TV kan streame film fra min server (hvilket er et MUST), men Panasonic kan tilsyneladende, i modsætning til Pioneer, ikke streame MPEG4 filer. Hvad det betyder ved jeg dog ikke - er der nogen der har input hertil?
Designmæssigt har jeg altid været vild med Pioneer's minimalistiske design - men Panasonic V10's "one sheet of glass" ser altså heller ikke helt tosset ud!
Derudover vil jeg gerne høre, om nogle af jer er bekendt med øvrige forskelle - og selvfølgelig om nogle har kommentarer med hensyn til det vigtigste, billedkvaliteten...
Vh Lars.
|