| Forfatter |
|
Magnus8 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har et problem med lyden fra min Playstation 3. Jeg har en InFocus X 9 projektor. Jeg har tilsluttet min PS3 til min projektor med et HDMI-kabel. Der er højtalere i projektoren, men der kommer ingen lyd ud, når jeg spiller et spil. Jeg har selvfølgelig testet om projektoren evt. skulle være muted eller om den var skruet ned. Jeg har prøvet at vælge HDMI inde i Audio output indstillinger under indstillinger i PS3'en, men når jeg vælger HDMI får jeg følgende besked ”Denne HDMI-enhed kan ikke anvendes til audiooutput”. Jeg har også prøvet at slukke playstationen og tænde den og holde knappen nede, og så vælge at jeg gerne vil benytte Video og Audio ved hjælp af HDMI, men det hjalp heller ikke. Så hvordan får jeg lyden frem?
Jeg håber i kan hjælpe og på forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
JanJ Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være i PS3 der skal indstilles noget. Hvilket lydformat har du valgt, mener det skal være PCM for at sende lyd til en ikke digital kilde, men kan sku itte helt huske det. /Jan
|
| Til top |
|
| |
Magnus8 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg ved ikke hvilket format jeg har på lige nu. Hvor indstiller man det?
|
| Til top |
|
| |
JanJ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er forskel på indstillingerne i forhold til hvilken kilde du bruger - er det Blu-Ray? /Jan
|
| Til top |
|
| |
Magnus8 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanJ skrev:
Der er forskel på indstillingerne i forhold til hvilken kilde du bruger - er det Blu-Ray? /Jan
|
|
|
Ja det kunne det godt være, men også Playstation 3 spil.
|
| Til top |
|
| |
JanJ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener det under lydindstillinger hedder BDaudio for Blu-Ray. Kan ikke huske hvad det hedder for spil. Men ind i PS3 menuen og kig/prøv forskellige indstillinger  /Jan
|
| Til top |
|
| |
JanJ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller måske din projektor ikke understøtter audio via HDMI kommer jeg lige i tanke om. Er der seperate lydindgange (RCA) på projektoren? /Jan
|
| Til top |
|
| |
Magnus8 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanJ skrev:
Eller måske din projektor ikke understøtter audio via HDMI kommer jeg lige i tanke om. Er der seperate lydindgange (RCA) på projektoren? /Jan
|
|
|
Ja, det er der.
|
| Til top |
|
| |
JanJ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan det nok ikke lade sig gøre. PS3 har vist kun HDMI og Optisk udgang, så hut jeg visker. Har du ikke en forstærker med optisk indgang? /Jan
|
| Til top |
|
| |
Magnus8 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Er der så en måde hvor jeg kan gøre følgene: Min stedfar købte for et år siden et Hjemmebiograf system med en fladskærm, DVD-Afspiller og surround sound. Han har aldrig brugt surround sound settet og DVD-maskinen, så det har jeg fået lov at få. Her er et billede af det:  Mit spørgsmål er om jeg på en måde kan slutte Playstationen sammen med højtalerne, så jeg kan spille med surround sound og se Blu-Ray? Der er ikke optisk udgang på sættet.
|
| Til top |
|
| |