| Sendt: 03 Juli 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan blive svært at finde en ny (jeg går ud fra den skal være ny så momsen kan trækkes fra) i den prisklasse - et par tusinde mere ville hjælpe gevaldigt på sagen.
Vigtigst vil være at du køber en 16:9 (hjemmebio-) projektor og ikke bare en data-projektor (4:3) som der florerer flest af i det prislag. Og du bør også gå efter en HD-projektor nu du alligevel er i gang. Se også efter at den har de nødvendige tilslutninger, med mindre du kører dem igennem en AV-receiver.
Hvis du også vil være fri for kritik ved filmfremvisning, så bør du overveje om det skal være LCD eller DLP. LCD er sjældent lige så lys- og farvestærk som DLP, men til gengæld er der nogle der irriteres af regnbuer ved DLP - kik ind i linsen (ikke direkte, men fra siden) på en data-projektor, og kik hurtigt væk, så ser du regnbuer. Det kan så ses på lærredet også hvis man flakker med blikket, specielt ifm. f.eks. fakler eller andre lyskilder. Jo mørkere film jo værre. Man vænner sig faktisk til det, men det tog mig 6 måneder, og nu ser jeg dem næsten ikke mere - men hvis I kun ser film lejlighedsvist kan det hurtigt fjerne glæden ved det hele. Der er også andre principper som D-ILA og LCOS, men ikke i det efterspurgte prislag.
Af forhandlere kan jeg kun lige komme på www.av-connection.dk, www.computersalg.dk og www.hifiklubben.dk, men der er mange flere.
|