Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: P50S10E vs. 50PZ80E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Baby Strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej.

Skal snart ud og købe tv, så jeg ville høre om der er nogen der kunne sige mig hvilket jeg skal vælge ?

Valget blev imellem de 2, da jeg kun vil ofre 10kg skumbananer, og fordi 10-serien har fået en del medvind på vejen. Kender overhovedet ikke til 80E'ern. Nogen der sige hvilket jeg skal vælge ? - Gerne med begrundelser.

Mvh.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

De to modeller ligger ret tæt på hinanden, man skal nok have dem hængende side om side for at se forskel. Den største forskel ligger i at S10 både har DVB-T og -C tuner med Mpeg4, hvor PZ80 har DVB-T med Mpeg2. Jeg mener at have læst et sted at S10 ikke har blæsere, men det er jeg ikke sikker på. PZ80 har blæsere, men på den model jeg har været i nærkontakt (vi har den i 42" i firmaet), har jeg aldrig bemærket nogen blæserstøj.

G10 (modellen større end S10) har fået lidt høvl rundt omkring, fordi den tilsyneladende af ukendte årsager ikke er i stand til at vise 24p materiale (blu-ray) korrekt. S10 skulle ikke have dette problem, og PZ80 har det i al fald ikke.

SKAL det være 50" eller kan 42" gøre det..? I så fald har Expert i denne uge tilbud på PZ85 som er "storebror" til PZ80 til 4995 - men altså "kun" i 42".

Baby Strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hej Rogue.

Tak for svar. Planen har hele tiden været 50", da vi sidder et stykke fra tv'et og vil gerne have lidt 'kino følelse'. Men det er ligefør jeg er på vippen, da 50% er jævnt meget at spare. De skide 8" Tror lige jeg vender den herhjemme. Tak.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Et alternativ omkring 10k kunne også være LG 50ps8000 som jeg har (hvilket nok gør mig lidt inhabil ).

Billedkvaliteten er nogenlunde sammenlignelig med de to du har kig på, men designet er en hel del flottere IMO.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes