Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDL 37W5500 vs. 40W5500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

På websitet HDTVtest.com har Sony KDL 37W5500 kun fået "Recommended", hvorimod Sony KDL 40W5500 har fået "Highly Recommended". Det undrer mig meget at det større tv har fået en flottere anmeldelse end det mindre, som jo normalt er bedre til at skjule diverse svagheder frem for det større tv, der er lidt mere afslørende.

Link: http://www.hdtvtest.co.uk/reviews.php

1) Bruges der mon et dårligere panel i 37"' eren?
2) eller har det mon været en anden testperson?
3) eller skal jeg ikke gå så højt op i det og blot regne med at 40"' erens gode egenskaber gælder også for 37"' eren?

Håber der er nogle der kan belyse dette for mig, da jeg har lovet at hjælpe et familiemedlem der absolut vil have et LCD og på max. 37".

Er der andre forslag til gode 37" tv, når det nu skal være LCD? Hjælp modtages gerne. Prisen er vist ikke så afgørende.

(Jeg har selv foreslået Panasonic 37" X10 plasma, men det kan ikke komme på tale)
Til top Vis WC Fields's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WC Fields

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Ja, 32 og 37 tommer versionen af W550 benytter et panel fra panelproducenten CMO. De større udgaver benytter S-PVA paneler fra Sony/Samsung samarbejdet. Heraf forskellen.

Der findes også en test af 32" modellen af W5500 her, som også er repræsentativ for 37 tommer modellen: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1239889891

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Mange tak for hjælpen. Nu forstår jeg bedre forskellen i anmeldelserne.

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Har også læst gpde anmeldelser af Samsung LE37B650. Er dette måske et bedre tv end sony W5500?

Jeg ved at visning af alm. tv-udsendelser tæller højt, så det spiller også en rolle. Der anvendes digitalt kabelt-tv signal.
Hvilket 32 eller 37" TV er bedst til det?

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

B650 har fået ros flere steder, blandt andet på testsiden hdtvtest.co.uk (der dog i almindelighed anbefaler enhver skærm de har anmeldt). Den er bestemt et alternativ til W5500, men du skal forberede dig på, at den kræver noget indstilling i skærmen billedmenuer.

Vær opmærksom på, at B650 ikke er en dansk model. Der kan derfor være problemer med de digitale tunere - eller der kan helt mangle en DVB-C tuner som du skal bruge til kabel-tv. Den danske model hedder LE37B655

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

OK. LE37B655 er så det, jeg skal gå efer. Jeg synes at jeg læser mere blandede anmeldelser af W5500, hvor der hele tiden næves dårlig synsvinkel og ujævn baggrundsbelysning. og kun 8 bit panel. Jeg synes selv, at synsvinklen er lidt af et problem, sidst jeg så på W5500.
Samsung B650 synes jeg derimod fremsttår lidt mere som et tv med næsten ingen svagheder. Det bliver vist nok det, med mindre der dukker bedre forslag op.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes