Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Så kom mit Panny pd30....hulk hulk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DrNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle

Onsdag kl 11.30 fik jeg et opkald fra fragtmanden om at nu stod de altså nede foran min dør med en palle bestående af hifi-udstyr fra tyskland.

Da jeg på daværende tidspunkt var i skole hoppede jeg vildt af glæde og fik straks en ven til lige at køre mig hjem og hjælpe mig op med tv'et. Som også jdg1 skrev, var den første udfordring at få den gigantiske og meget tunge kasse op af trappen. Vi troede jo at vi var mandfolk og det skulle da være en smal sag lige at få det op på første sal. Det varede lige fire trin op til stueetagen, hvor vi røde i hovedet måtte indse, at vi ikke kunne få de 90 kg op alene. Så jeg ringede til en ven, som fluks kom og gav en hånd med.

Begejstringen blev absolut ikke mindre da jeg havde fået pakket det ud og sat på gulvet i stuen. Her stod mit drømme tv og det kunne ikke gå hurtigt nok med at få et billede på, men jeg ville lige vente til det havde fået stuetemperatur, da det var lidt koldt. Derfor tog jeg i skole igen og lidt efter begyndte mareridtet så..........

Først lidt baggrund. Jeg er her i januar flyttet sammen med min kæreste igennem 5 år. Eller det vil sige, hun er flyttet ind hos mig da hun før havde boet hjemme og jeg i forvejen havde en billig 60 kvm stor lejlighed i hjertet af Odense. Dette vil selvfølgelig også sige at de ting der står heroppe er min og at det er mig der har lavet grundindretningen. Den første måned hun boede hos mig, var jeg ikke hjemme og jeg havde givet hende frie hænder til at lave om på lige hvad der ville passe hende. Da jeg kom hjem omkring jul, gjorde jeg det hurtigt klart for hende at jeg ville købe et nyt tv, der altså skulle være noget større end det nuværende 21"" prosonic fra bilka. Ikke en ide der gjorde hende vildt glad, men hun så dog ud til mere eller mindre at acceptere det. Dog skal det nævnes at det absolut ikke var nogen god ide at tage hende med ud at kigge på nogen tv, da hun lukkede fuldstændigt i og ikke ville have noget med det at gøre, simpelt hen fordi hun syntes at alle tv i den størrelse var grimme. Nå, men tiden gik og i slutningen af Januar bestilte jeg et Panasonic TX-36pd30 fra Tyskland og her i onsdags kom det så.

Det var så lige forhistorien, så vi starter igen. Jeg var altså kommet ud på skolen igen. Hoppede og sprang af glæde og kunne slet ikke vente til at komme hjem igen og lege med osv. Det varede lige indtil kæresten kom hjem! Omkring 14.30 ringede hun og sjældent hørt hende så sur og ked af det! Det endte med at vi smækkede røret på....... Lige pludselig blev glæden jo en del mindre. Jeg mener jeg havde jo ikke købt det for at gøre hende sur og ked af det.........!

Så i kan jo selv regne ud, hvordan det var at komme hjem! Bølgerne gik højt i nogen tid og det endte sq med at hun sad og tudede i flere timer og endte skulle den kæmpe skrummel kasse ud, ellers også ville hun finde sin egen lejlighed! Nu skal det lige siges at lige meget, hvor grotesk det her lyder, så har vi et godt forhold til daglig :-) Så for at gøre en lang historie kort, skal det her tv altså sælges igen...... hulk hulk hulk hulk tud tud tud!!!!!

Altså her må i gerne komme med gode råd, men jeg er bange for at der ikke er meget at gøre! Også fordi at hendes argumenter for at være så sur ikke er så ringe igen, og så alligevel..... Fordi det fylder meget i en lille stue på 16 kvm, det er stort og nogen ville måske mene at det ikke er pænt....Det synes jeg, men den mening deler hun altså ikke! Samtidig kan jeg da også godt se at hun har regnet med at få et tv der ville være lidt større end det jeg havde i forvejen, men det her jo altså gigantisk i forhold til. Jeg mener jo så at hvis hun ikke havde lukket fuldstændig af da jeg sagde at jeg ville købe et nyt tv og hvis hun havde villet være med på udkig i forskellige butikker, rent faktisk ville have fået noget at sige. Og at vi så ikke ville have stået i den situation som vi gør nu.

Nå, men nu står jeg altså i den situation at det skal sælges, så hvis der er nogen der kunne være interreseret, så smid en privat besked. Derudover har jeg jo også købt en ganske fin dvd afspiller sony DVP-NS730 som jeg så ligeledes vil af med, da der ikke er nogen grund til at have en så fin afspiller til et eller andet l**te tv, eller hvad vi så bliver enige om. Hun siger at vi må gå på kompromis og jeg må gerne få et 32"" her bliver jeg jo også sur og stiller mig på bagbenene og siger at så kan det sq også bare være ligemeget.

Derudover kan jeg ganske enkelt kun sige at det er et FANTASTISK TV! For hver dag der går, bliver jeg gladere og gladere for det! Desværre har jeg ikke mulighed for at selector eller parabol så det er kun ved dvd film at man virkelig kan se kvaliteterne i dette tv. Jeg har ikke så meget forstand på det og kan derfor ikke komme med alle fagudtrykkene, men kun sige at det her, det er altså klasse!  

Det var rart lige at komme ud med det og håber at få lidt medlidenhed herinde blandt jer hifi-freaks. Der må da være andre af jer der har været i en lignende situation?

Mvh

DrNo

Til top Vis DrNo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DrNo

kimr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Der skete det samme for mig (men knapt så dramatisk) da mine Dali 2A reolhøjtalere blev skiftet ud med Audiovector 3...

Da jeg boede i USA købte jeg (vi) også et 36 tommer TV. Naturligvis ALT for stort.

Men DrNo: Det går over. Brug en uges tid på at vise "Chick film" på din DVD og TV. Cyote Ugly, Officer and Gentleman osv. Efter 1-2 uger kan du tage dit 21 tommer Prosonic frem, for lige "at se forskellen en aften". Og lad så være med at sige noget selv...

Jeg vil vædde på at WAFen stiger...!

Til top Vis kimr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimr

DrNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jo også det jeg håber på! Men..... jeg er meget, meget, ja ekstremt meget bange for at det ikke sker ! Men det er da en strategi jeg tror jeg vil afprøve......! Og så håber jeg vi når et kompromis, hvor hun kan lave lige hvad hun vil i ALLE de andre rum, bare jeg får lov til at beholde mit TV.

Til top Vis DrNo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DrNo

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

der er altså ikke enorm stor forskel på 32" og 36".  Lyder godt nok vildt, at hun kan blive SÅ gal.  Hvad med den dag i skal have ny sofa?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Kan i da ikke lave en eller anden aftale med at hun får lov til at vælge ny sofa eller lignende.

Eller hvad med at du ovejede en projektor? Så kan du får stort billede og med et rullelærrede så er kæresten vel tilfreds?

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nej hvor jeg er lige pludselig meget glad for at være ungkarl , (for lige at vade i det ) Så har jeg lige hentet min  Panasonic PT-AE 500 Projektor idag og jeg har da slet ikke spurgt nogen om lov  og der var heller ingen sure miner.

Nå men du har min fulde sympati

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hun virker da ikke videre psykisk stabil, er du sikker på der ikke ligger noget andet bag ? Vi snakker altså bare om et fjernsyn.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

LOL en historie.

1) Har du selv betalt for det TV ? for så har hun i mine øjne INGEN ret til at brokke sig.

Men jeg kender en der købte nyt anlæg på afbetaling og konen fandt først udaf det da regningen kom ind af døren 4 måneder senere LOL

Min kærste har INTET at sige. Hun har lige fået en 70kvm stor lejlighed og da mit anlæg ikke kunne få sit helt egen rum ville jeg ikke flytte med. Vi bor stadig hver forsig og det tager man heller ikke skade af. Jeg VIL have eget rum til min HIFI så kan konen sku bestemme i køkkenet badeværlset og stuen.

Vi er sku da mænd ikke børn, bestem selv sæt dem på plads, og hvad fanden vil kvinder med undertrykte mænd ? det siger jo mere om deres selvværd at end de selv aner når de har behov for dette og LOL hvad siger det ikke om de undertrykte mænd ?

Kik på størrelsen af jeres anlæg og specielt højtaleren jo mindre de er jo mere undertrykte er i med mindre i har eget HIFI rum og godt kan lide lyden fra små 2vejs højtalere

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Der er kun en ting at gøre. Hun må ud.

MVH  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Det var da noget af en historie.

Du får min sympati, og bedste ønsker om at i kommer på rette fod igen. Ved godt mange herinde er af en anden mening, men som situationen er nu for dig, handler det vist bare mest om at i kan blive sammen.. (Wauw - lidt Kirsten Giftekniv-agtigt )

Men husk nu trods alt på at det var hende der flyttede ind hos dig, og du jo havde advaret hende.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Moebius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt nok langt ude...?!

Jeg kender dog selv lidt til problemstillingen. Jeg har netop fået mit nye 92" lærrede, og projektoren er på vej. Min kæreste har dog i lang tid været meget skeptisk over for størrelsen af lærredet

"ja men, det fylder jo hele den ene væg (rullelærred vel og mærke!), hvorfor kan det ikke bare være halvt så stort?"

Hvortil jeg svarer:

"Prøv nu at vent og se hvordan det ser ud, du kan jo ikke bedømme det på forhånd"

Og rigtig nok...nu er lærredet kommet op og hænge hvorefter hun siger:

"Hmm...det er da ikke så galt, kommer projektoren ikke snart? (kommer på onsdag )"

Moralen: Lad ikke kvinder og andre (biologisk determinerede) lægfolk tage beslutninger om anlæg, de har alligevel ingen forudsætninger for at tage de "rigtige" beslutninger .

Morten

Til top Vis Moebius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moebius

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hvis

Jeg har forstået din historie korrekt kan jeg godt forstå at hun reagerede på den måde.

Ud fra dit indlæg ser det ud som om du har ført hende bag lyset ved at udtale at dit nye tv bare ville være noget større end et 21". Når der så kommer et stort TV som i rummeter måske er 3 gange større end 21" så oplever hun det som at du har løjet hende op i hendes bare ansigt og hun føler sig ligegyldig. Dette kan forstærkes hvis hun generelt går med en lille følelse af at hun bare er på besøg i dit hjem og manglende forståelse overfor din hifi-dille.

Jeg har lært at man kommer længst med Hi-Fi implementeringen i hjemmet ved at have sin kæreste med i processen hele vejen. Hun vil jo også gerne være en lille del af - eller bare forstå - din hobby.

At hun vælger at stille et ultimatum op omkring hende eller TV'et hører ingen steder hjemme, men jeg tror de fleste kender at have sagt ting som de slet ikke mente under særlige omstændigheder. 

Jeg tror iøvrigt ikke jeg gider at bo sammen med en pige hvis det bliver et give-and-take forhold hvor hun får lov til at bestemme sofaen og jeg Tv'et etc. Det lyder som sikker vej til skilsmisse.

Jeg har gennemgået nogle af de samme ting med min kæreste i vores lille 2værelses lejlighed og talt med store ord. Jeg har en projektor inde i et af værelserne som er en stue på 14 kvm.

Det startede vel med at jeg gik med til at hvis projektoren skulle ind, så skulle der ikke noget lærred op og hænge. Det gik jeg med til da jeg ikke regnede med at vores tapet som består af firkantede konturer kunne forvrænge billedet voldsomt - det kunne det. Så en dag da jeg skulle se Godfather 123 med kammeraterne havde jeg købt en voksdug og spændt den ud. Det så ikke særlig godt ud, men hun sagde at hvis jeg kunne gøre det diskret ville hun gå med til det. Derfor blev løsningen en hvid masonitplade (som endte med at blive lysegrå ved et uheld) uden sort ramme. Det har vi det begge fint med.  

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hvis et sølle 36" tv er et problem så bare vent til børnene kommer. Haløjsa, så skal du bare se løjer. Et 36" fylder intet og er utrolig diskret i forhold til menneskeligt afkom.

Jeg kan da i øvrigt varmt anbefale dig, at læse tråden "verdens grimmeste højttaler" sammen med din øjesten. Så bliver hun sikkert ganske fredelig og god igen.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Alternativt skal Hi-Fi listes langsomt ind.

Sig jeg kører lige ud og kigger på de fedeste HT'er, jeg køber dem nok ! Hun: Ja ja det gør du bare.

Så kommer manden hjem med Ht'erne....Hun: DE ER GODT NOK STORE ! jamen så kunne du jo bare tage med ud og kigge det gad du jo ikke ! (heh så sidder hun i saksen og må acceptere de ny erhvervede Kæmpe-HT'er)

Ligeledes Køb først en recciver. den ser jo i sig selv ret uskyldig ud. List så en enkelt effektblok ind ad bagdøren og fortæl en lang røver om hvordan lyden bliver meget bedre. Så er tiden kommet til mono-blokke, fortæl at den gamle effektblok bliver erstattet af 2 mindre kasser end den storre gamle kasse, og fortæl med begejstring hvor billigt du har fundet dem....så bliver hun blød.

Min kæreste har obeserveret min adfærd under besøg til HiFiklubben, og kunne konstatere at det er præcis den samme adfærd jeg udviser som når hun shopper tøj.....Nu forstår min kæreste mig og har ladet accepteret indkøbet af endnu 2 monoblokke så vi ialt har 4 nu.

heh lang røver, men pointen er gør det langsomt og velplanlagt

faktisk forstår hun mig så godt at hun vil købe vores næste TV (42" plasma, så jep jeg er godt tilfreds med min kæreste)

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

dichael
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hold nu op med al jeres ynk. Jonas har sgu da ret!

Vi mænd er født som drengerøve og sådan er det bare. For et par år siden kom jeg slæbende hjem med et kæmpe bagprojektions TV; grimt som bare fanden. Min kone er 1,58m og jeg førte hende ind på en stol foran TV'et mens jeg holdt hende for øjnene. Da hun åbnede dem satte hun i et hyl, der den dag i dag ringer i mit hoved.

Men med tiden vil du opdage, at kvinder elsker en fed bio-oplevelse lige så højt som vi gør.....så hun kommer til at elske dit TV. (eller i det mindste acceptere det). Eller må hun vel ud!

Michael

Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Ja ja, Jonas må man respektere for hans ultimative kompromisløshed. Jeg kan kun tage hatten af og bøje hovedet i ærbødighed.
Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det er godt nok en rigtig trist historie - for jer begge to.  har faktisk selv oplevet lidt af det samme, da jeg for et par år siden købte et beovision 3 uden på forhånd at fortælle min kæreste om det. Jeg havde jo forventet at hun ville blive ellevild med det, men nææ!! Hun var nok mest ked af, at hun ikke var med til at tage beslutningen - skal lige sige det var for min egne penge! Som også ThueK er inde på, er det rigtig godt at få kvinder til at føle, at de er med til at skulle tage beslutningen, MEN DE ER BARE SÅ FORNUFTIGE!! Derfor kan jeg ikke inddrage min kæreste i mine køb, for hun ville konsekvent sige NEJ! "en ledning til 8000, der heller ikke er særlig pæn..?"

For et par mdr. side solgte jeg så igen fjernsynet - det var hun også ked af - nu var hun lige blevet så glad for det - så det kan også gå den anden vej

Nå, håber I finder ud af noget, så I begge er tilfredse, men min mening er, at DU har ret til at beholde det fjernsyn. Når det nu gør dig så glad at eje det tv, må hun da også kunne give efter for din skyld.

MVH Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg ville sku da nægte at aflevere et helt nyindkøbt TV tilbage.

og så endda fra Tyskland, det er sku da for bøvlet.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Når det nu gør dig så glad at eje det tv, må hun da også kunne give efter for din skyld.

Eller

Når det nu gør hende så ked at du har købt det TV, så må du da levere det tilbage for hendes skyld.

Det går vel begge veje?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Jeg ville sku da nægte at aflevere et helt nyindkøbt TV tilbage.

og så endda fra Tyskland, det er sku da for bøvlet.

Det er til salg på brugtmarkedet ...

Selv om det er til salg, så bruger du det vel i mellemtiden, ikke? så kunne det jo være at hun på et tidspunkt ændrede mening...
Held og lykke!
(Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ikke kan se problemet... det er din lejlighed og det er vel dine penge der er brugt på tv'et... køb et eller andet til hende, så er hun god igen..)

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes