Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Loft ophæng til BenQ W5000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frimann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 August 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der kender til et loftophæng der passer til BenQ W5000. Helst under 1000 kr. Jeg kan ikke finde nogen.

Mvh.
Frimann
Til top Vis Frimann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frimann

Frimann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet det her, og det skulle passe (størrelsesmæssigt) til BenQ W5000, men de anbefaler kun op til 7 kg., og BenQ vejer 9,6 kg.
Er der nogen der ved, om det alligevel vil kunne bære projektoren forsvarligt? Det er nemlig lidt vigtigt, at den sidder så tæt på loftet som muligt, da jeg har lavt til loftet (2,15 m).
Loftet er af beton/muret, så der skulle være fint fæste.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 August 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Frimann skrev:
Jeg har fundet det her, og det skulle passe (størrelsesmæssigt) til BenQ W5000, men de anbefaler kun op til 7 kg., og BenQ vejer 9,6 kg.
Er der nogen der ved, om det alligevel vil kunne bære projektoren forsvarligt? Det er nemlig lidt vigtigt, at den sidder så tæt på loftet som muligt, da jeg har lavt til loftet (2,15 m).
Loftet er af beton/muret, så der skulle være fint fæste.

Du glemte vist linket... Jeg har ikke set nogen beslag under 1000,- der er stabile nok til at fungere ordentligt med en så stor projektor. Jeg synes du bør overveje kraftigt at sprænge budgettet lidt og købe et Chief RPA-U beslag, det koster såvidt jeg husker 1300,-, og er langt bedre end alle andre beslag jeg har set i det prisleje, og fylder kun omkring 10 cm i højden.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 August 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Jeg synes du bør overveje kraftigt at sprænge budgettet lidt og købe et Chief RPA-U beslag, det koster såvidt jeg husker 1300,-, og er langt bedre end alle andre beslag jeg har set i det prisleje, og fylder kun omkring 10 cm i højden.

Jeg møwer lige ind fra højre... Jeg er nemlig også på kig efter et godt ophæng til en tung projektor, en Samsung A800B på lige knap 10 kg.

Først anvendte jeg et Vogel VPC 545 som er specificeret til at kunne holde 10 kg. Her fandt jeg dog hurtigt ud af at min justering skred, da det er svært at finde det absolutte nulpunkt rent vægtfordelingsmæssigt på projektoren - mod forventning er det nemlig ikke præcis midtpå selv om linsen er midtermonteret.

Så købte jeg et Vogel PPC 200, og grundet at det holder op til 20 kg håbede jeg at kugleledet bedre ville kunne holde projektoren fast - men det skrider også.

Nu vil jeg gerne have noget uden kugleled, noget hvor jeg kan skrue indstillingen fast. Er Chief RPA-U måske lige netop det jeg søger efter? Jeg købte nemlig Vogel pga. den lave højde, så på det punkt passer Chief i hvert fald fint.

Vil ophænget mon passe fint til en Samsung A800B? Kan man stadig justere hældning osv. (der er nogle sliders kan jeg se, men jeg vil gerne være sikker)? Og er det nemt at tage projektoren ind og ud af holderen (det giver problemer på VPC 200 da skruerne kører MEGET stramt)?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 17 August 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Så købte jeg et Vogel PPC 200, og grundet at det holder op til 20 kg håbede jeg at kugleledet bedre ville kunne holde projektoren fast - men det skrider også.

Nu vil jeg gerne have noget uden kugleled, noget hvor jeg kan skrue indstillingen fast. Er Chief RPA-U måske lige netop det jeg søger efter? Jeg købte nemlig Vogel pga. den lave højde, så på det punkt passer Chief i hvert fald fint.

Vil ophænget mon passe fint til en Samsung A800B? Kan man stadig justere hældning osv. (der er nogle sliders kan jeg se, men jeg vil gerne være sikker)? Og er det nemt at tage projektoren ind og ud af holderen (det giver problemer på VPC 200 da skruerne kører MEGET stramt)?

Chief beslagene er lige præcis uden kugleled, hvilket jeg også synes er noget hø... Hvis det skal være nemt at justere, kan man evt. vælge RPM-U i stedet, den er lidt mere fleksibel men koster en anelse mere. Det er dét beslag jeg selv bruger, og det er tudenemt at afmontere projektoren, og at finjustere placeringen efter projektoren er sat op. Og så er det stabilt nok til at hvis du afmonterer projektoren uden at justere noget, så kan du rent faktisk bare sætte den op igen uden at skulle gen-justere noget.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 August 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Hvis det skal være nemt at justere, kan man evt. vælge RPM-U i stedet, den er lidt mere fleksibel men koster en anelse mere.

Wauw! Så lige video'en til det (også den med det universelle interface), og det ser virkelig imponerende ud. Og jeg er så tilpas træt af halvdårlige beslag at nu skal jeg endelig have et med gods i, både så det kan bære, og så det er nemt at anvende og justere.

Et par små spørgsmål  På Chief's hjemmeside har de en A, B og C version af ophænget - hvorfor det? Jeg kan ikke umiddelbart se forskellen, og de har ikke min projektor tilgængelig i deres MountFinder Pro (jeg har request'ed den) så jeg kunne få den til at fortælle mig det. Og hvordan fastgøres RPM-U i loftet? Skal der noget imellem her (det ser det ud til)?

Frimann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Du glemte vist linket...

Ja, det gjorde jeg vist, men her er det SMS X CL Mini.

Jeg har forhørt mig forskellige steder, og flere har fortalt, at det er testet og sagtens kan bære op til 20-30 kg.
Jeg har dog ikke tænkt over problemet, om kugleleddet er stærkt nok til at holde projektoren i den ønskede position. Det kan jo i virkeligheden være, at det er det de mener, når de skriver max belastning på 7 kg.

Jeg tror lige jeg vil tjekke Chief's ophæng ud inden jeg beslutter mig. Takker

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 18 August 2009 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Et par små spørgsmål  På Chief's hjemmeside har de en A, B og C version af ophænget - hvorfor det? Jeg kan ikke umiddelbart se forskellen, og de har ikke min projektor tilgængelig i deres MountFinder Pro (jeg har request'ed den) så jeg kunne få den til at fortælle mig det. Og hvordan fastgøres RPM-U i loftet? Skal der noget imellem her (det ser det ud til)?

Jeg ved faktisk ikke hvad forskellen er på RPMA, B og C - normalt er det RPMA man får leveret i DK. Det bedste råd jeg kan give er at spørge forhandleren før man bestiller, hvis man er i tvivl.

Mht. montering i loftet, så er der fire huller i beslaget så det kan monteres direkte i loftet hvis projektoren skal monteres så tæt på loftet som muligt. Alternativt kan man bruge et monteringsbeslag til loftet, og rør i forskellige længder. Men den kan sagtens bruges som den er.

Jeg blev iøvrigt lige gjort opmærksom på RSMA beslaget, det er et nyt beslag der fylder mindre end RPMA, men med samme fleksibilitet, dog max 11 kg. Det bliver lidt billigere, dvs. under 1000,-.

Frimann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jeg blev iøvrigt lige gjort opmærksom på RSMA beslaget, det er et nyt beslag der fylder mindre end RPMA, men med samme fleksibilitet, dog max 11 kg. Det bliver lidt billigere, dvs. under 1000,-.

Er det den her du mener, og ved du om den kan monteres på en BenQ W5000. Det lover de i deres MountFinder.

Forresten. Hvor kan man overhovedet købe Chief's ophæng henne? Jeg kan ikke finde nogen forhandlere.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 August 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
[Jeg blev iøvrigt lige gjort opmærksom på RSMA beslaget, det er et nyt beslag der fylder mindre end RPMA, men med samme fleksibilitet, dog max 11 kg. Det bliver lidt billigere, dvs. under 1000,-.

Det lyder da ikke helt tosset - den slags kvalitet til under 1.000 kr. lyder faktisk helt fantastisk. Og 11 kg burde være nok, så længe den bare ikke skrider, og det gør den vist ikke. Så må jeg lige have tålmodighed indtil det nye ophæng kommer til landet.

Tak for svarene, Otto!

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 23 August 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Frimann skrev:
Er det den her du mener, og ved du om den kan monteres på en BenQ W5000. Det lover de i deres MountFinder.

Lige præcis. Ifølge importøren passer den til W5000 ja.

Frimann skrev:
Forresten. Hvor kan man overhovedet købe Chief's ophæng henne? Jeg kan ikke finde nogen forhandlere.

http://www.cavea.dk/www/Pub936.asp

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 August 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Frimann skrev:

http://www.cavea.dk/www/Pub936.asp

En af dem er www.av-connection.dk, en anden er www.av-precision.dk, hvor Chief-link'et dog ikke viser noget (Otto? ).

Og så kommer Mini RPA Elite vist i butikkerne til september.

Frimann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Takker.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 August 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Og så kommer Mini RPA Elite vist i butikkerne til september.

Har netop fået besked fra AV-Connection om at ophænget forventes at ankomme til Danmark midt i september, så ca. derfra kan det bestilles. Prisen skulle dog lande på ca. 1.400 kr., så spørgsmålet er om man gider vente herpå, eller om man bare køber det store

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes