| Forfatter |
|
Bandersen Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle TV-eksperter
Jeg skal finde et TV som opfylder nedenstående krav som minimum:
Anti refleks! (ikke blank skærm)
46" eller derover
LCD
Full HD (1080p)
DVB-C + DVB-T
Mulighed for vægmontering
Gerne omkring 7.000-8.000 kr. (aller højest 10.000 kr.)
Jeg går op i at billedet er pænt, men prisen er også en vigtig faktor for mig. Jeg køber en kvalitets-projektor til at se film på
senere, så det her skal bare være et pænt billede til en billig penge.
Jeg overvejer kraftigt at købe et Philips 47PFL5604H da jeg synes det svarer godt til mine krav, men ville lige høre om der er
andre anbefalinger her på forummet?
/Bandersen
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips er ikke just kendt for at gengive kildematerialet særligt korrekt. Når det nu skal være LCD ville jeg kigge lidt på Sonys line up. Deres W5500 er ret så gode, - men nok desværre også over prisloftet.En skam at du ikke kan bruge plasma, som er væsentligt bedre til prisen . .
|
| Til top |
|
| |
Bandersen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Philips er ikke just kendt for at gengive kildematerialet særligt korrekt. Når det nu skal være LCD ville jeg
kigge lidt på Sonys line up. Deres W5500 er ret så gode, - men nok desværre også over prisloftet.En skam at du ikke kan
bruge plasma, som er væsentligt bedre til prisen . . |
|
|
Jeg har faktist overvejet Sony KDL-46W5500. I butikken var det svært at se forskel på de 2 rent billedmæssigt, men jeg er
heller ikke så god til at vurdere sådan noget. Er der stor forskel på billederne? Er det prisforskellen værd (ca. 2000 kr.)?
Jeg har valgt LCD pga. jeg evt. vil sætte en computer til og så er jeg ikke så meget for plasma bla. pga. slør og risiko for burn
in. Når du skriver at plasma er væsentligt bedre til prisen, mener du så at de billige plasma skærme giver et bedre billede end
de billige LCD?
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Specielt Panasonics nye serier skulle være ekstremt resistente overfor burn-in . Samtidigt har de overall en mere korrekt billedgengivelse end noget som helst LCD i prisklassen. Men hvis du har en problematisk stue mht genskin fra feks vinduer, - samt behov for massiv brug af PC , er LCD nok vejen . . Philips får skyld for bla at booste farverne kunstigt, og i det hele taget at være lidt for dyre - men fedt design. Alle seriøse test siger at SonyW5500 er et rigtigt godt LCD køb. Men kig under alle omstændigheder lige på denne, - som i min optik er endnu bedre ( hvis forholdene tillader) : http://www.dustinhome.dk/pd_5010267370.aspx
|
| Til top |
|
| |
Bandersen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Specielt Panasonics nye serier skulle være ekstremt resistente overfor burn-in . Samtidigt har de overall en
mere korrekt billedgengivelse end noget som helst LCD i prisklassen. Men hvis du har en problematisk stue mht genskin fra
feks vinduer, - samt behov for massiv brug af PC , er LCD nok vejen . . Philips får skyld for bla at booste farverne kunstigt, og i
det hele taget at være lidt for dyre - men fedt design. Alle seriøse test siger at SonyW5500 er et rigtigt godt LCD køb. Men kig
under alle omstændigheder lige på denne, - som i min optik er endnu bedre ( hvis forholdene tillader) :
http://www.dustinhome.dk/pd_5010267370.aspx |
|
|
Jeg kunne måske godt undvære at bruge skærmen til min computer.. Men jeg har vinduer i den modsatte side af hvor
fjernsynet skal hænge. Er det generelt at LCD er det bedste valg hvis der er modlys? Eller skal jeg kigge på kontrastforholdet?
Jeg vil overveje Sony KDL-46W5500, men jeg er dog stadig lidt skeptisk mht. plasma
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke HiFi klubben i Odense ( - hvor jeg kan se du kommer fra). Men normalt gir de en meget kompetent rådgivning, - og forhandler samtidigt begge teknologier. Med lidt held står deres udstillings-TV ikke i fabriksindstilling . I så fald et meget mere realistisk indtryk end hos Giganten og Fona. Under alle omstændigheder skal du ikke ta fejl af, at et af de bedste 10k plasma, - som udgangspunkt er en noget bedre billedperformer end et hvilket som helst LCD . Men der er selvfølgeligt også mange andre parametre end billedkvalitet . .
Drop Philips, - hold fast ved Sony W5500, - men kig også lige på Panasonic 
|
| Til top |
|
| |
Bandersen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for hjælpen :) Jeg vil kigge på begge to
Andre der har noget at byde ind med?
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag ind til Hi-Fi Klubben i Odense og tal med "Munken". Han ved virkelig hvad han taler om.
__________________ Mvh. Jacob
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 19 September 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 19 September 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt et Samsung UE-6000 og kan sige at der i hvert fald er reflektion af lyset hvilket irriterer mig en del, da min gamle (3 år gamle model) Samsung ikke havde det problem.
|
| Til top |
|
| |
Bandersen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2009 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg læst nogle flere guides..
Er det korrekt forstået at ALLE plasma-TV har en blank skærm? Panasonic TX P46G10 ser ud som et godt valg, men hvis den
har blank skærm går det bare ikke i min stue :/
Ang. pixelmapping (citat fra Flatpanels.dk):
"Hvis man påregner at bruge skærmen til at vise billeder fra sin PC med 1:1 pixelmapping (læs mere her), så vil det altså
blive strukket i bredden, hvilket kan give nogle uhensigtsmæssigheder. Ved visning af film og TV kan skærmen dog selv
finde du af at vise formatet korrekt, men lige netop ved PC tilslutning, foretager skærmen ikke nogen korrektion med mindre
du vælger at sende en anden opløsning til skærmen, såsom 1920x1080, og lever med at tekst bliver lidt sløret pga.
skaleringen. Vær også opmærksom på at det er muligt at få plasmaskærme med Full HD opløsning, hvor denne
betragtning ikke har nogen relevans."
Vil det sige at man eks. godt kan have 1:1 pixelmapping på Panasonic TX P46G10 da den er "1080p (FullHD)"?
Med mindre G10 er med mat skærm tror jeg det bliver W5500
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bandersen skrev:
Nu har jeg læst nogle flere guides..
Er det korrekt forstået at ALLE plasma-TV har en blank skærm? Panasonic TX P46G10 ser ud som et godt valg, men hvis den har blank skærm går det bare ikke i min stue :/
Ang. pixelmapping (citat fra Flatpanels.dk): "Hvis man påregner at bruge skærmen til at vise billeder fra sin PC med 1:1 pixelmapping (læs mere her), så vil det altså blive strukket i bredden, hvilket kan give nogle uhensigtsmæssigheder. Ved visning af film og TV kan skærmen dog selv finde du af at vise formatet korrekt, men lige netop ved PC tilslutning, foretager skærmen ikke nogen korrektion med mindre du vælger at sende en anden opløsning til skærmen, såsom 1920x1080, og lever med at tekst bliver lidt sløret pga. skaleringen. Vær også opmærksom på at det er muligt at få plasmaskærme med Full HD opløsning, hvor denne betragtning ikke har nogen relevans." Vil det sige at man eks. godt kan have 1:1 pixelmapping på Panasonic TX P46G10 da den er "1080p (FullHD)"?
Med mindre G10 er med mat skærm tror jeg det bliver W5500 |
|
|
Ja alle plasma skærme har en blank skærm. Det har W5500 i øvrigt også i nogen grad. Der ligger et billede af genskæret i W5500 et sted i denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=10558 __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Bandersen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|