| Forfatter |
|
BaskerDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle
jeg overvejer at skifte glaskasses ud med en fladskærm på 32" til 40", men skal jeg vælge Llcd eller plasma.
budgettet lyder på op til 10000 kr __________________ BaskerDK Er ikke HIFI freak bare normal tosset
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville kobe det panasonic elgiganten hat paa tilbud til 4444Kr Dog er det 42'' plasma.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville jeg ikke, C10 modellen er der ikke ret meget ved, det skal være min. deres X10 serie, hvis man kan strække sig til 42" ville jeg snuppe deres G10 serie til ca. 8K, i rå billedkvalitet findes der intet der kommer i nærheden i den prisklasse.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Føtex i denne uge = SONY 40 V 5500 til kr. 5.500-
Så bliver det vist ikke meget billigere.
Men hvorfor har de ikke MIN nye skærm (46 W 5500) til samme lave pris
carsten
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer vel an på hvor stort det skal være.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
46"
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ville jeg tro at lcd var det bedst... men jeg er ikke ekspert.
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden for en prisramme på kr. 10.000 vil jeg foreslå enten Sony KDL-46W5500
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid =504009
eller Sony KDL-52V5500
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid =502990
Det første er bedst, men det andet er større. Billedkvalitet er vigtig, men det er størrelse faktisk også - især, hvis man sidder 2,50 meter eller længere væk fra fjernsynet og gerne vil nyde fuld HD (læs: blu-ray). Skærmen skal faktisk være ret stor - og større, end man ofte tror. Fruen og jeg sidder 2,80 meter fra en Sony KDL-52Z5500, og det virker bestemt ikke for stort. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
| Så ville jeg tro at lcd var det bedst... men jeg er ikke ekspert. |
|
|
Hvorfor ville du tro det? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig, inden for rimelighedens grænser kan det faktisk ikke blive stort nok, sidder selv ca. 2.5 meter fra et 50" fjernsyn og det er faktisk helt fint, at jeg så hellere ville snuppe en plasma skærm, medmindre man har en meget lys stue, er en anden sag. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men nu skriver han jo 32" til 40", så skal vi ikke holde os til det?
Alternativt kunne man spørge: "hvorfor denne størrelse?" før man begynder at foreslå 52"
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensiman skrev:
Men nu skriver han jo 32" til 40", så skal vi ikke holde os til det?
Alternativt kunne man spørge: "hvorfor denne størrelse?" før man begynder at foreslå 52"  |
|
|
Undskyld, det er også rigtigt! Hvis trådstarter sidder tæt på sit fjernsyn (max. 1,50 meter), har Sony også et rigtig bud i 40" - lige under kr. 10.000:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=633677
Jeg har selv modellen i 52", og jeg kan kun anbefale det. Korrekt kalibreret giver det et dejligt billede, men sørg for, at det ikke er Post Danmark, der leverer det til dig, hvis du handler på nettet. Mit blev beskadiget - omend kun kosmetisk.  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt en religionskrig. Der findes gode fjernsyn der benytter begge teknologier. Generelt er plasma tv billigere end et lcd tv i samme størrelse, og derfor føler nogen måske at man få mere for pengene ved at købe plasma. Du skal bare lige være opmærksom på at plasma tv ofte har en meget højt strømforbrug sammenlignet med et tilsvarende størrelse lcd tv.
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
BaskerDK skrev:
|
jeg overvejer at skifte glaskasses ud med en fladskærm på 32" til 40", men skal jeg vælge Llcd eller plasma.
|
|
|
Du skal sådan set slet ikke lægge dig fast på nogen bestemt teknologi. Du skal vælge det bedste TV, der opfylder de krav du har. Der er større forskel på især forskellige LCD-tv, end der er mellem LCD og plasma, så du kommer ikke meget nærmere at vælge rigtigt fordi du lægger dig fast på teknologien først. Som et eksempel, så er der mange der anbefaler LCD til lyse rum, fordi plasma generelt spejler lyset mere - men der findes mange LCD-tv der spejler lyset meget mere end plasma'erne gør, så du skal stadig kigge på tv'ets generelle egenskaber og hvordan de passer dig, selv efter du har valgt teknologi. Så med andre ord: Find det bedste tv, så har du svaret på hvilken teknologi du skal gå efter - ikke omvendt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
BaskerDK skrev:
|
|
|
|
Du skal sådan set slet ikke lægge dig fast på nogen bestemt teknologi. Du skal vælge det bedste TV, der opfylder de krav du har. Der er større forskel på især forskellige LCD-tv, end der er mellem LCD og plasma, så du kommer ikke meget nærmere at vælge rigtigt fordi du lægger dig fast på teknologien først. Som et eksempel, så er der mange der anbefaler LCD til lyse rum, fordi plasma generelt spejler lyset mere - men der findes mange LCD-tv der spejler lyset meget mere end plasma'erne gør, så du skal stadig kigge på tv'ets generelle egenskaber og hvordan de passer dig, selv efter du har valgt teknologi. Så med andre ord: Find det bedste tv, så har du svaret på hvilken teknologi du skal gå efter - ikke omvendt. |
|
|
Jeg er enig med Otto. Vi har forskellige præferencer og det er dem du får ved at spørge - hermed ikke sagt, at man ikke hente inspiration ud fra dette. Men som Otto er inde på er det dig, der skal ud og se på, hvad du synes dækker dit behov på bedste vis og hvilket billede du synes er bedst. Hermed vil du automatisk finde frem til om det er plasma eller lcd du synes om. Mvh Krill
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
I denne prisklasse ville jeg vælge Samsung UE40B6050 .
Fordele:
Knapt 3 cm (LED/LCD) 40", der udmærker sig ved et særdeles flot billede med dyb sort med mange nuancer i de mørke områder. Farvegengivelsen er også rigtig god. Strømforbruget er en hel del lavere end plasma og de fleste andre LCD. Design er en smagssag, men jeg synes, at den meget tynde skærm er ret elegant.
Ulemper:
Skærmen er blank, så er der risiko for reflekser, skal du nok vælge noget andet (som Otto skrev, er det et problem på plasma og en del LCD).
Grundet det flade design, er pladsen til højtalere beskeden, hvilket lyden lider lidt under.
|
| Til top |
|
| |
BaskerDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle
Tak for de mange svar 
Grunden til størelsen max 40" til 42" er størelsen af reolen den skal stå i. og side afstanden er max 3,5 meter. stuen er temmelig lys da der er store vinduer tæt på ,men gardinet er for det meste trukket for pga akvarier som også er i stuen. ændre disse oplysninger på jeres forslag ?
__________________ BaskerDK Er ikke HIFI freak bare normal tosset
|
| Til top |
|
| |