Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV’et piver :( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Har et dejligt Philips 32" Widescreen 100 Hz TV som er købt i Bilka.

Købte det pga. den ret så gode pris (7500 kr), men det har nok lidt indflydelse på kvaliteten, selv om det er et af de pålidelige mærker.

Anyways, det er begyndt at pive rimelig meget, men det er ret uregelmæssigt og det vil ikke undre mig at Bilka kaster et tørt "NEJ" i hovedet på mig, når jeg spørger om jeg kan få et nyt på garantien. Kunne godt tænke mig at vide hvad det er der får det til at pive og om man kan gøre noget for at undgå det?

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Undersøg først om pivelyden kommer ud af højttalerne. Hvis ikke så er mit bedste bud at det er højspændingstrafoen der forårsager piveriet. Løsningen er at udskifte den.

Regn ikke med at få et nyt TV. Du får heller ikke en ny bil hvis gearkassen går i stykker i garantiperioden.

Mvh

Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Jeg må give perejvind ret i det er sikkert højspændingen der hyler. Men jeg vil ikke give ham helt ret i at du ikke skal have det byttet til et nyt, det kommer nemlig helt an på hvor gammelt det er. Jeg kan ikke lige huske loven helt præsis men det er noget med at hvis apparatet ikke er mere end et par måneder gammelt så har du krav på et nyt i stedet for en reperation.
Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Han har ikke krav på et nyt, men hvis der stadig er garanti, har han selvfølgelig krav på at få det lavet. Så længe det ikke tager Bilka urimeligt lang tid, er de i deres gode ret til "blot" at sende det til reperation.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jonnravs har ret i at der er en regel der siger at indenfor de første 6 måneder så kan køberen selv bestemme om han / hun vil have en ny vare eller om man ønsker den repareret.

Men der er et tillæg til den regel. Det er noget i stil med at det kun gælder "såfremt det ikke er til unødig ulempe for sælgeren". (Eller noget i den stil - det er med andre ord noget af en gummiparagraf).

Og i praksis får man ikke en ny bil hvis vinduesviskerne går i stykker efter 5 måneder. Og man får heller ikke et nyt TV der har kostet Kr. 7500,- hvis problemet kan løses ved at udskifte et enkelt komponent.

/Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Efter de første 6 måneder kan sælgeren kræve at man kan bevise det er en bygningsfejl eller sådan noget, men jeg smutter lige ud til Bilka, er dog lidt bekymret, da jeg fik et nej da jeg spurgte om garantien dækkede da min subwoofer begyndte at brumme uden grund :(

Det er jo næsten det samme. Og så er det forresten ik højttalerne, de skodder egentlig også i forvejen, kabinettet ryster med. Hurra for ekstern anlæg :D

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Nå, det plejer da ellers at være flinke nok til at bytte uanset hvor lam en undskyldning man har.. Held og lykke i al fald

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes