Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Budget maks. 2800 Hvilket TV? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Borken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 November 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg er i tvivl om hvilken løsning jeg skal vælge. Har ca. 2500-2800 kr og skal finde et TV på mindst 27-28". Sidder omkring 2,5m fra TV'et.

Hvilket TV er bedst og billigst i den prisklasse?

- Er en projektor i den prisklasse en mulighed (har tv med dvb-tuner ved siden af hvor evt. projektor skal stå)?

Må gerne være brugt.
Til top Vis Borken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Borken

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 December 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Det er lidt trist at folk normalt ikke svarer på denne slags indlæg (da prisgrænsen sikkert ikke betragtes som hifi4all-værdigt) men så vil jeg gerne gøre et forsøg.

Indenfor din prisgrænse er det rigtig svært at finde noget fornuftigt NYT fjernsyn der er over 27".  Elgiganten har lige nu et tilbud på et 32" Philips LCD til 2999,- hvilket umiddelbart er mit bedste bud. Det kommer jo også an på hvad du skal bruge det til...er det Boxer tv eller?

Til top Vis rane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rane

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Det er lige før du skulle købe et super billedrørstv, der ikke er alt for gammelt. De kan fåes for en rimelig pris under 1000 kr, og så vente med fladskærm indtil du har lidt bedre råd. Men det er nogle store skrumler, hvis du køber 32 tommer.

Eller hvis du vil købe kunne dette være en mulighed, til 4700 kr er det 50 % for dyrt, men så får du også flere tommer.

http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p42x10y-4690p.html

De har samsung lcd fra ca 3500 kr. for 32"

Der er intet så godt som mange tommer. Et tv kan næsten ikke blive for stort, man vender sig hurtigt til den større skærm, så antallet af tommer er væsentligt, det er derimod ikke afgørende om det er HD ready eller Full-HD, for man kan ikke se forskel på mere end 2 - 3 meters afstand.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hvis TV'et ikke behøves være fladt, vil jeg også anbefale at kigge på almindelig brugte TV. Jeg vil tro man ofte kan få TV'et til det halve af sælgers pris på DBA.

Kig efter B&O og Loewe. Især syntes jeg Loewe har virkeligt gode billeder, der er justeret korrekt fra fabrikkens side. Også Metz kunne være et bud, men de har ikke helt så høj samlekvalitet som Loewe. Dog er billedet fuldt på højde med Loewe, msåke endda bedre. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 08 December 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hvis man må henvise til flatpanels: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=13742 Der er ikke mange muligheder i det prissegment. Så måske et halv-gammelt 28" B&O kan anskaffes til en billig penge, den analoge tuner deri er nærmest mere værd end samtlige fladskærme til under 4k, og så får man enda noget lyd der er til at holde ud at høre på.

edit: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63319651 voila 32" loewe til 2500 inkl dvd og bord, det kommer nye fladskærme fanme ikke i nærheden af

Gummimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 December 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke vælge en projektor vis det skulle bruges til at se tv.
Jeg ville noget vælge noget i stil med det her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63502171 der en mange
der har talt rigtigt godt om 42" og det mange har skrevet at det var det bedste til prisen, det eneste den ikke har er dvb c tuner
, ved ikke om det er et krav.

Til top Vis Gummimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gummimand

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 08 December 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Gummimand skrev:
Jeg ville ikke vælge en projektor vis det skulle bruges til at se tv.
Jeg ville noget vælge noget i stil med det her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63502171 der en mange
der har talt rigtigt godt om 42" og det mange har skrevet at det var det bedste til prisen, det eneste den ikke har er dvb c tuner
, ved ikke om det er et krav.

ovenstående + en ekstern tuner er bestemt også en mulighed, så er der også pænt billede hvis du spiller xbox eller playstation.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes