| Forfatter |
|
Lthomassen Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg blev for 1,5 måned siden den glade ejer af et af de sidste B&O MX7000 modeller. Super skønt fjernsyn og bare skønt hele vejen igennem.
Nu er der begyndt at opstå et par småproblemer med det desværre. Det er først noget der er startet for ca. 2 uger siden.
Ind imellem når jeg har set en times tid kan de begynde at ringe lidt. Det er inde fra selve elektronikken. Det er en slags meget højfrekvent knitren der lyder lidt som en ringen. Men lægger jeg bare hånden blidt på TV'et forsvinder det igen. Giver jeg det et lille klap forsvinder problemet igen i et godt stykke tid. Det når det kommer er det en konstant tone der ikke ændre sig afhængigt af kontrast eller noget. Som sagt så er det lidt periodisk, nogle aftener kommer det ikke, og andre aftener kan det begynde hver halve time og stoppe når man har givet TV'et et lille klask og så starte kort efter igen.
Den er mega træls, da den er lidt høj den lyd/ringen/knitren.
Ydermere kan TV'et en gang imellem slå over i en noget lysere kontrast med nogle svage vandrette striber hen over skærmen. Det er også noget der opstår periodisk, men slet ikke sammenhængende med lydproblemet. Jeg har hørt flere steder at billedrøret ikke/aldrig er problemet med den her model og det praktisk talt ikke kan gå i stykker. Men det er elektronikken der fejler.
Nogen der har nogle gode forelsag til hvad jeg kan gøre, eller er det bare ved at være helt slut med TV'et? :-(
Ville det måske kunne hjælpe lige at skille det ad og give det en ordentlig blæsetur eller en tur med støvsugeren inden i?
Det er mit første stykke B&O nogensinde. Så nu mangler vi bare resten, for jeg er bidt af B&O nu.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ingen forslag til dig. Mit MX7000 er fra 1994 og det har jeg aldrig haft nogle problemer med. Men de fejl du beskriver kan jo være oversagen til at du fik det så billigt. Prøve at ringe til en Bang & OLufsen forretning og hører ad, de ved måske bedre hvad der kan være galt.
__________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Lthomassen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er bare mærkeligt at det først er begyndt en måned efter?
Jeg tror heller ikke den søde børnefamilie med r***n fuld af penge, har solgt det grundet defekten. De havde fået et splinter nyt monsterkæmpe LED TV istedet, da det var/er sjovere for ungerne at spille Wii på.
Måske sådan nogle TV bare ikke kan tåle at blive flyttet med :-(
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lthomassen skrev:
Måske sådan nogle TV bare ikke kan tåle at blive flyttet med :-(
|
|
|
Det kan godt være en af oversagerne. Har du prøvet er skrue kabinette af og støvsuge det ! __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Lthomassen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ikke endnu. Er det nemt nok at pille bagbeklædningen af tror du?
Hold da kæft MoTiNi. Jeg så lige dit setup! Det er bare godt ud. Der vil jeg dælme gerne hen af, men tror ikke helt kæresten synes det. he he.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak  Der sider 2 skruer i kabinettet på bagsiden, de side nederst i hver sin side..det er nemt nok at tage af.
__________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Lthomassen
De der svage lysende striber kommer af det som vistnok hedder G2 (Gitter 2 justering). Normalt er det en knap som sidder på højspændingstransformatoren, eller måske i B og O i forbindelse eller rimelig tæt på Højspændingsledningen, megen plastic omkring på grund af de høje spændinger. I forhold til andre voldsomme ting har striberne ikke megen betydning for selve Billedrørets levetid.
Hvorledes disse "Tilbageløbs linier" undertrykkes eller mest korrekt fjernes, dette har jeg ikke lige nogen fod på! Fremløbslinierne er mere dem som er med til at danne billedet. 
Normalt med Stjernekærv. Ellers må man leve med samme striber. Og den anden lignende stilleskrue ændrer på Billedets skarphed (Eller Focus justeringsskruen).
Ting som hyler og ting som gnistrer eller hvæser er to forskellige ting. Med et fint ord kommer Hyl fra komponeneter som rent mekanisk svinger meget højt. "Magnetostriction". Nogen gange fjernes eller dæmpes med noget silicone aktigt gummi, hvis man finder hvad som laver lyden, whatever. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Lthomassen
Fortsat. Det værste som vil kunne ske er hvis en "forbindelse svigter totalt" med hensyn til samme 2 potentiometre, billedet vil lyse kraftigt op og apparatet burde afbryde. Dette sker vistnok heldigvis sjældent.
Worst Case Scenario __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lthomassen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke jeg magter at tænke for meget på det mere. Nogen der kender nogen et sted i Århus hvor man kan få det billigt til rep.? Jeg bor helt inde i centrum.
I Så fald, har nogen en anelse om havd sådan noget koster at få til rep?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den slags Tv blev bygget til at holde. Så med mindre man anvender en mukkert, er nogele B og O taknemlige reparere på.
__________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Kjeldsen
En stor tak herfra __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |