Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LED (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lille splint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 19 December 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Jeg vil udskifte mit gamle billedrørsfjernsyn til en fladskærm, og har kigget meget på LED fjernsyn, da jeg synes at dehar et flot billede og samt et lavt energiforbrug. Men det er en jungle af sindsygt mange modeller. Hvad skal jeg kigge efter i min indledende undersøgelse og hvad skal jeg gå efter? Priseniveau ca. 12.000-15.000

mvh

kristoffer

Til top Vis lille splint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille splint

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 December 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Har du kigget på flatpanels.dk? de har fået testet en del LED fjernsyn de sidste par måneder... blandt andet:

Jeg syntes selv at et af de flotteste fladskærme pt er LG senest top modeller. Her en test på SL9000 http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1258376207

De har også lige testet en LED fra Sharp http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1260970012

Philips 9704 http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1257331199

Samsung B8050 http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1255341088

Det var nogle af de seneste...
Og hvis man havde pengene og pladsen - BeoVision 10 http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1259567706

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 December 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Glemte lige at sige at der er fælleskøb på LG i øjeblikket http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=3367&zoneid=6

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 December 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Ville nok venter med at købe et nyt tv, lige nu, for til næste år ville det komme nye model der er klar til 3D, så enten ville man være med på det nye (3D) eller vente på at alle tv der ikke er 3D klar falder i pris.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 19 December 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

lille splint skrev:

Hej alle sammen

Jeg vil udskifte mit gamle billedrørsfjernsyn til en fladskærm, og har kigget meget på LED fjernsyn, da jeg synes at dehar et flot billede og samt et lavt energiforbrug. Men det er en jungle af sindsygt mange modeller. Hvad skal jeg kigge efter i min indledende undersøgelse og hvad skal jeg gå efter? Priseniveau ca. 12.000-15.000

mvh

kristoffer

LED er bare LCD med en anden baggrundsbelysning. Det giver nogle umiddelbare fordele mht design,strømforbrug og sort. Men i prisklassen vil et hvilket som helst plasma tv være synligt bedre på rå billedkvalitet ( TV og film ) .

Et par LED/LCD tv som skiller sig ud og puster plasma i nakken, - er bla Sony 46X4500 og B&O Beovision10 . 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 December 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

LED er bare LCD med en anden baggrundsbelysning. Det giver nogle umiddelbare fordele mht design,strømforbrug og sort. Men i prisklassen vil et hvilket som helst plasma tv være synligt bedre på rå billedkvalitet ( TV og film ).

LED giver nødvendigvis ikke bedre sort. De fleste af LED fjernsynene er Edge LED hvor dioderne er placeret i kanten og lyser ind i en form for glasplade der så giver baggrundslyset. Dette gør det muligt at lave de meget tynde skærme.

Den anden mulighed er hvor lysdioderne sidder direkte bag de enkelte pixels. Det gør det muligt at regulere lyset og opnå bedre sort, men med andre problemer til følge.

Ellers enig i at plasma giver bedre billede.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 19 December 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Apple bruge LED i deres nye computer, ved ikke om det er Edge LED eller LED teknik hvor lysdioderne sidder direkte bag de enkelte pixels som Apple bruger.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 21 December 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Apple bruge LED i deres nye computer, ved ikke om det er Edge LED eller LED teknik hvor lysdioderne sidder direkte bag de enkelte pixels som Apple bruger.

Det er backlit LED. Altså hvor dioderne sidder bag LCD panelet.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 22 December 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Uafhængig af årsag/virkning, så har f.eks. Samsungs Edge LED et meget flot sortniveau og gode detaljer i de mørke områder. At påstå, at ethvert plasma er bedre, er noget gedigent vrøvl. Der findes gode og dårlige plasma ligesom der findes gode og dårlige LCD (uanset baggrundsbelysningstype).

De har hver deres styrker og svagheder - og så er det op til den enkelte at prioritere.
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Uafhængig af årsag/virkning, så har f.eks. Samsungs Edge LED et meget flot sortniveau og gode detaljer i de mørke områder. At påstå, at ethvert plasma er bedre, er noget gedigent vrøvl. Der findes gode og dårlige plasma ligesom der findes gode og dårlige LCD (uanset baggrundsbelysningstype).

De har hver deres styrker og svagheder - og så er det op til den enkelte at prioritere.

Hvilket plasma som bare lugter af mærkevare( Panasonic,LG,Samsung . .) produceret i 2008/2009 performer et dårligere overall billede ( -almen TV og film) end et Samsung LED i samme prisklasse ? ?

Prioriteterne i LED´s favør må efter min bedste overbevisning gå på design,features,brugerflade,strøm,genskin o.l . . . og ikke på rå billedkvalitet. 

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

kaso skrev:

Hvilket plasma som bare lugter af mærkevare( Panasonic,LG,Samsung . .) produceret i 2008/2009 performer et dårligere overall billede ( -almen TV og film) end et Samsung LED i samme prisklasse ? ?

Prioriteterne i LED´s favør må efter min bedste overbevisning gå på design,features,brugerflade,strøm,genskin o.l . . . og ikke på rå billedkvalitet. 

Det skyldes så din forkærlighed for plasma og har intet med realiteterne at gøre.  ;-)

Jeg stod f.eks. og betragtede et Samsung 63" plasma, der havde en del "flimren" ved bevægelser - noget du ikke oplever på samme fabriks LED-modeller.
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jo da ! Har du nogensinde set et 63" LCD/LED som ikke flimrer . . ?

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Lennon, du er vist kun til Plasma...(prøv ikke at være kritisk på forhånd overfor LCD/LED)... Har selv Samsung B855, og design er da det samme
som LED modellerne. Features og brugerflade også det samme.... Strøm er IKKE godt på plasma, for højt forbrug..... og genskin er intet problem
på B855 (hos os).

Men jeg er fuldstændig enig med "kaso". Jeg køber nok LED næste gang. (med mindre OLED kan købes i mindst 46"). Grunden er bla at sort stort
set er på samme niveau, og LCD/LED har bedre flydende billeder ved hurtige scener i film og ved sport udsendelse.....bla pga 200 Hz....

Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

KlausH skrev:
Lennon, du er vist kun til Plasma...(prøv ikke at være kritisk på forhånd overfor LCD/LED)... Har selv Samsung B855, og design er da det samme
som LED modellerne. Features og brugerflade også det samme.... Strøm er IKKE godt på plasma, for højt forbrug..... og genskin er intet problem
på B855 (hos os).

Men jeg er fuldstændig enig med "kaso". Jeg køber nok LED næste gang. (med mindre OLED kan købes i mindst 46"). Grunden er bla at sort stort
set er på samme niveau, og LCD/LED har bedre flydende billeder ved hurtige scener i film og ved sport udsendelse.....bla pga 200 Hz....

Jamen jeg håber da,at udviklingen går LCD/LED vejen. Jeg konkluderer dog - via de testsites - jeg nu en gang  finder seriøse, - at det indtil videre kun er Beovision10, der som sagt reelt ånder de bedste plasma i nakken.Skræmmende at Pioneer stadig er referencen med 2 år på bagen . . 

De teknologier som manipulerer sig til mere flydende panoreringer, gør det typisk med omkostninger andre steder . Ægte 24p bør som udgangspunkt vise kildematerialets bevægelse præcist som det er optaget.Har desværre kun set lidt håndbold på LCD/LED, - og det oplevede jeg nu ikke som synligt bedre . .  

På KTmessen i okt. bekræftede den Samsung medarbejder,som jeg snakkede med, at 855 på det tidspunkt var Samsungs bedste billedperformer på rå billedkvalitet, - og altså deres LCD/LED overlegen .   

patrck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer også Samsung LED-TV, men mest de nye der snart kommer.

Nogen der ved om Samsungs LED-TV kan tilsluttes en receiver? Og hvordan?
Til top Vis patrck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af patrck

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes