Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Bedømmelse. Benq 6100pb VS Sanyo Z5. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsschou88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej hifi4all

Bedømmelse af projektorer. Benq 6100pb VS Sanyo Z5

Jeg sidder inde med en Benq 6100pb som jeg kan få billigt hvor pæren og gået. Dog synes jeg skærmen har været ret mørk på Benq6100 inden pæren gik.

Jeg står dog og overvejer at skaffe mig en Sanyo Z5 i stedet da jeg har hørt meget godt om den.

Er der nogen af jer der har en fornemmelse af hvor stor forskel der er på billede kvalitet af disse to projektorer.

Hvilket projektor er bedst og hvorfor?

På forhånd tak for hjælpen

mvh Mads
Til top Vis madsschou88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsschou88

Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Selv har jeg Sanyo Z5, som jeg købte for at finde ud af, om jeg i det heletaget var interesseret i, at have en projekter. Nu har jeg haft den i ca. 2 år, og har været ganske tilfreds. Det er dog udentvivl kun en begynderprojektor, da man ligesom mangler det sidste for at det er helt perfekt (Egentligt mangler man nok meget, men det er ikke projektorens skyld, når man tænker på price/value).

Sanyo Z5 er en rigtig fin projektor, som man udentvivl bliver godt tilfreds med, men jeg har ingen andelse om hvordan BenQ 6100 er. Det at billedet var meget mørkt på den inden pæren sprang, kan være fordi pæren efterhånden ikke havde mere at give af. En ny pære, skulle gerne forbedre dette.

Husk dog på, at det ikke kun er pæren, som bliver slidt en projektoren. Panelerne i BenQ har også været brugt, og slides også ned. Det har også indvirkning på billedet. Alene af den grund, trækker jeg imod at købe en helt ny...

Det kommer selvfølgeligt også an på hvad du skal give for den BenQ 6100

Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Den BenQ er jo nærmest en museumsgenstand. Den er i 4:3 format og har en native resolution som ikke passer til andre output end fra en PC - men den kan naturligvis skalere billedet.

Det er en DLP-projektor, så den har ikke paneler der slides på samme måde som gamle organiske LCD-paneler.

Jeg mener jeg så den i sin tid og dengang var jeg ret imponeret over kvaliteten til prisen. Men hvis du har problemer med at se regnbuer på DLP så vil den nok være slem.

Dens lysstyrke er højere end Sanyoens, så det kommer nok i orden med en ny pære. Men de er begge tjent med at blive brugt i mørklagte rum.

På den anden side koster en pære så meget at den ikke er prisen på en ny pære værd - efter min mening. Køb hellere en ny entry level-model eller gå efter Sanyoen. 

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes