Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt spørgsmål til junglen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KennetM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor at anskaffe et nyt fladskærmstv. Lige står valget mellem følgende:

- Samsung UE40B6060 LED. Primært pga. design og størrelse, samt strømforbrug. Minus er prisen.
- Sony KDL-40W5500. Pga god pris og det skulle være et ganske udemærket tv. Minus er størrelsen, det er noget klumpet.
- Samsung LE40B650 LCD. Pga god pris og pænt design, bortset fra tykkelsen

Prisklassen er 6-8000 kr.

Jeg har hørt rygter om, at Samsung har problemer med deres Motion Flow, altså at de ikke klarer bevægelse så godt. Er det korrekt?

Hvad har eksperterne  herinde ellers af forslag? Plasma har jeg næsten på forhånd udelukket, primært pga strømforbruget.
Til top Vis KennetM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennetM

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Samsung LED-TV serier B6050 og B7050 har en del problemer med gengivelse af bevægelse, som trækker en del slør. Sonys W5500 er ganske fin, men der er en del der har været uheldige med inhomogent baggrundslys, så der f.eks. slipper mere lys igennem i skærmens hjørne.

LG 42SL8000 kan være et bud.

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg synes de helt flade samsung har nogle rigtig gode billeder. Men lyden er ikke optimal, hvis du vil bruge den direkte fra tv'et. 

KennetM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hvad med Samsung LE40B650 (tysk model) / LE40B658 (dansk model)? Jeg har set flere udenlandske anmeldelser som er temmlig positive og som hævder at det skulle været noget nær det bedste LCD panel der er set. Holder det i virkeligheden?

Prismæssigt er det nemlig særdeles interessant, særligt hos Fleggaard.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lytte til Rasmus Larsen og vælge LG . Ca 10% større skærm, flot design og rigtig god billedgengivelse. . . 

Hvor meget mere strøm forestiller du dig egentligt, at et plasma bruger på årsbasis i kwh eller kr/ører ? ? Med dit hang til design tror jeg forøvrigt slet ikke at der findes et plasma i nævnte størrelse , som du kan acceptere (- måske LG)

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

KennetM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Min kone har afvist LG'en pga designet. Hun synes at det er for kantet, hvilket hun også gør med Samsungs LED'er (som ellers designmæssigt er min favorit).

Jeg har personligt ingen anelse om strømforbruget på plasma, men har læst mig til på www.flatpanels.dk at de bruger en del mere strøm end LCD'er

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

KennetM skrev:
Hvad med Samsung LE40B650 (tysk model) / LE40B658 (dansk model)? Jeg har set flere udenlandske anmeldelser som er temmlig positive og som hævder at det skulle været noget nær det bedste LCD panel der er set. Holder det i virkeligheden?

Prismæssigt er det nemlig særdeles interessant, særligt hos Fleggaard.

Husk at passe på med udenlandske modeller, om deres tuner fungerer med dit signal. Nu synes jeg ikke jeg kunne læse hvordan du modtager signalet.

Nu udelukker du plasma udelukkende pga strømforbrug. Er det vigtigere for dig end et godt billed??

KennetM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2010 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg ender med at købe en udenlandsk model, så bliver det gennem Fleggaard i Padborg/Harrislee. Og jeg skal nok sørge for at tjekke om det fungerer. Jeg tillader mig at gå ud fra, at Fleggaard ved hvad de har med at gøre, eftersom butikken ligger i Danmark, og kun vareudleveringen foregår i Tyskland.

Jeg modtager signal via fællesantenne.

Mht. strømforbrug så søger jeg naturligvis det bedste kompromis. Det er muligt det er fedt med et super ultra overdrevet skarpt billede, men hvis det koster mig så mange penge at jeg ikke har råd til at tænde for det, er det jo ligemeget.

Jeg skriver iøvrigt ikke at jeg udelukker, kun næsten.

KennetM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man iøvrigt købe LG 42SL8000 i en butik? Jeg kan finde det på nettet, men vil gerne se det i real life?

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

KennetM skrev:
Hvis jeg ender med at købe en udenlandsk model, så bliver det gennem Fleggaard i Padborg/Harrislee. Og jeg skal nok sørge for at tjekke om det fungerer. Jeg tillader mig at gå ud fra, at Fleggaard ved hvad de har med at gøre, eftersom butikken ligger i Danmark, og kun vareudleveringen foregår i Tyskland.

Mht. strømforbrug så søger jeg naturligvis det bedste kompromis. Det er muligt det er fedt med et super ultra overdrevet skarpt billede, men hvis det koster mig så mange penge at jeg ikke har råd til at tænde for det, er det jo ligemeget.

FORKERT.. Fleggaard sælger ikke DK modeller, de sælger tyske modeller så der er ingen garantier at de virker med DK fællesantenner.

KennetM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

KennetM skrev:

FORKERT.. Fleggaard sælger ikke DK modeller, de sælger tyske modeller.

Det er jeg klar over. Det jeg mener er, at eftersom de sælger til det danske marked, må de have styr på, at man rent faktisk også kan bruge deres produkter herhjemme.

Jeg har været på kort visit hos den lokale Expert butik, og godt nok har de LG modeller, men hverken SL8000 eller SL9000 var at finde.

Er det kun Expert som sælger LG herhjemme, altså af fysiske butikker?

Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg jo Samsung LE40B650 (købt hos jaman.dk) og den er som modelbetegnelsen siger parallelimport. Der er ingen problemer med tuneren. Før vi fik Canal Digital parabol, havde vi et par uger med alm. tagantenne, og alle danske digitale kanaler kom flot igennem.

Mht. kvaliteten er jeg ovenud tilfreds. Ja - du kan sagtens få noget der er bedre, men så taler vi også en anden pris. Opskaleringen fra alm tv signal er ok. Der er lidt flimmer en gang i mellem, men det er så lidt at jeg ikke lægger mærke til det. Og faktisk tror jeg det er generelt på næsten samtlige fladskærme.

Billedet ved DVD/HD afspilning er i top. Knivskarpt og roligt billede med flotte farver og lysstyrke. Ok...sort er ikke 100% sort men jeg kan leve med det. Designet er også rigtig lækkert.

En anden feature, jeg bruger rigtig meget, er DLNA via netværksstikket. Tv´et er koblet op på netværksrouteren, som har en Synology NAS tilkoblet. Den understøtter ligeledes DLNA, så alt hvad jeg deler fra NAS´en, vises i en mappe på tv´et. Og Samsung er vist det mærke, der understøtter flest filmformater: Mpeg, Divx, H264 Xvid.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

KennetM skrev:
nemligja skrev:

KennetM skrev:

FORKERT.. Fleggaard sælger ikke DK modeller, de sælger tyske modeller.

Det er jeg klar over. Det jeg mener er, at eftersom de sælger til det danske marked, må de have styr på, at man rent faktisk også kan bruge deres produkter herhjemme.

Jeg har været på kort visit hos den lokale Expert butik, og godt nok har de LG modeller, men hverken SL8000 eller SL9000 var at finde.

Er det kun Expert som sælger LG herhjemme, altså af fysiske butikker?

At man sælger betyder ikke at man skal sælge produkter specifikt til det danske signal. Det er der ikke nogen lov imod. 

KennetM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jesper L skrev:
Nu har jeg jo Samsung LE40B650 (k�bt hos jaman.dk) og den er som modelbetegnelsen siger parallelimport. Der er ingen problemer med tuneren. F�r vi fik Canal Digital parabol, havde vi et par uger med alm. tagantenne, og alle danske digitale kanaler kom flot igennem.

Mht. kvaliteten er jeg ovenud tilfreds. Ja - du kan sagtens f� noget der er bedre, men s� taler vi ogs� en anden pris. Opskaleringen fra alm tv signal er ok. Der er lidt flimmer en gang i mellem, men det er s� lidt at jeg ikke l�gger m�rke til det. Og faktisk tror jeg det er generelt p� n�sten samtlige fladsk�rme.

Billedet ved DVD/HD afspilning er i top. Knivskarpt og roligt billede med flotte farver og lysstyrke. Ok...sort er ikke 100% sort men jeg kan leve med det. Designet er ogs� rigtig l�kkert.

En anden feature, jeg bruger rigtig meget, er DLNA via netv�rksstikket. Tv�et er koblet op p� netv�rksrouteren, som har en Synology NAS tilkoblet. Den underst�tter ligeledes DLNA, s� alt hvad jeg deler fra NAS�en, vises i en mappe p� tv�et. Og Samsung er vist det m�rke, der underst�tter flest filmformater: Mpeg, Divx, H264 Xvid.

Hej Jesper

Mange tak for dit input, det var særdeles brugbart!

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Samsung LED-TV serier B6050 og B7050 har en del problemer med gengivelse af bevægelse, som trækker en del slør. Sonys W5500 er ganske fin, men der er en del der har været uheldige med inhomogent baggrundslys, så der f.eks. slipper mere lys igennem i skærmens hjørne.

LG 42SL8000 kan være et bud.

For ikke at snakke software problemer på Sony tv. Jeg har godt nok bandet dem langt væk når de skal køre kabel-tv eller alm antenne. Sikke en gang l**t.

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

KennetM skrev:
Hvor kan man iøvrigt købe LG 42SL8000 i en butik? Jeg kan finde det på nettet, men vil gerne se det i real life?

Hifi-Klubben har det.

KennetM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Fiddoo skrev:
KennetM skrev:
Hvor kan man i�vrigt k�be LG 42SL8000 i en butik? Jeg kan finde det p� nettet, men vil gerne se det i real life?

Hifi-Klubben har det.

Tak for info.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes