Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Spørgsmål ang. yousee kabeltv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Minora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Jeg har i dag fået købt mig et fornuftigt fjernsyn med de rigtige dvb -c/t og mpeg 4 and you name it. I dag har jeg signal via min stueantenne, men da jeg står overfor en flytning snart, tror jeg at jeg vil have bestilt kabel tv fra yousee.

Er der nogle der har kendskab til yousee? Og kan jeg på nogen måde undgå at få en boks stående, hvilket jeg for alt i verden vil undgå? Jeg har nemlig hørt rygter om, at sidstnævnte nok kan lade sig gøre, men hvordan kan jeg få alle de kanaler ind på mit fjernsyn uden nogen boks? Kan jeg dermed se alle kanalerne blot ved at have strøm til tv´et uden videre?

Håber i kloge mennesker herinde kan hjælpe mig :-)

Til top Vis Minora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Minora

Tukz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved, så koder Yousee ikke deres digital signal, og det eneste du skal gøre er at indstille den rette frekvens.

Jeg søgte lige på det, og kan umiddelbart ikke lige finde rundt i det, de har vidst forskellige frekvenser afhængigt af lokation.
Stofa har bare en frekvens, så det er nemt nok i mit tilfælde.

Der skal en der har Yousee nok svare dig.

Men det burde også være det.

I det tilfælde af at det er kodet, skal du købe et CA modul til Yousee.
F.eks det her: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=168919

Og bede TDC om et DVB-C kort, som koster et mindre beløb i kortafgift om året.

EDIT: Fandt lige det her: http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id=14841
Frekvensen er 143, og du skal bruge det CA modul hvis du vil have alle kanaler med.
Til top Vis Tukz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tukz

carste
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart vil jeg også mene, at det kan lade sig gøre. Som jeg har forstået det er den boks man kan få ved yousee mere en boks, der giver ekstra funktioner, som at optage, sætte på pause med mere.
Til top Vis carste's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carste Besøg carste's Websted

dkscan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Når tv'et har DVB-C-tuner, så er der ikke behov for nogen ekstern boks. Hos YouSee får man automatisk alle kanalerne i ens analoge pakke gratis i digital version. Der er derfor heller ikke behov for CA-modul og programkort med mindre man vil se ekstra betalingskanaler. 
Til top Vis dkscan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dkscan Besøg dkscan's Websted

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har YouSee via antenneforening - man behøver ikke en boks. Mit TV har ikke hverken dvt-c eller ca moduler, det er en analog tuner Pioneer 42" fladskærm ting. Så med fuld pakke hiver jeg ca 38 kanaler ind - uden boks, med boksen hiver jeg over 100 kanaler. Jeg får bla TV1000, Canal+ og en masse HD kanaler. Desuden kan den så optage og sikker meget andet man ikke har meget st bruge til :)

Med boksen får man vist osse mulighed for at købe film og se andre betalingskanaler....
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Gå ind på recordere.dk 's forum og stil spørgsmålet igen, der er mennesker derinde som ved meget mere om hvad der kan lade sig gøre end
yousee selv. Men den korte version er: Ja, du kan modtage kanalerne digitalt i dit tv, men hvis du skal have de kanaler som er udover stnadard
pakkerne skal du have et kort og dit tv skal have indbygget kortlæser. Har det ikke en kortlæser skal du have en boks. Jeg har boksen og er faktisk
rigtig glad for den, især startforfra og pause/optag er funktioner jeg bruger mere end jeg havde troet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes