Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 04:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: AE500, røg & rystelser ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DeNiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Nu syntes jeg projektorer er blevet billige (og gode nok, panasonic AE500) til at jeg har fået råd og lyst til at investere i en projektor. Jeg har læst forummet tyndt (syntes jeg) meen jeg har alligevel et par sidste bekymringer, som i sikkert vil ryste på hovedet af, men det må I så gøre :

1. Røg. Jeg ryger.. meget.. og det i sofaen lige under projektoren, som jo er luftkølet. Brænder nikotin-røgen sig fast på LCD´ene ? Bør man investere i ekstra fantastiske super-duper luft filtre ?? Kan man overhovedet det ??? Købe nye er vel ikke en mulighed, det er vel dem man betaler for.

2. Rystelser. Jeg bor i etagebyggeri, af den halvgamle, "overboen-er-en-elefant"-agtige slags, og er lidt nervøs for rystelser af min (snart ihvertfald) loft-monterede projektor. Det bør jeg vel være ? Det er vel i bund og grund en slags el-pære, der ikke er så begejstret for elefanter ??

Hvis JA, hvad gør man så (nægter at bruger kassen på det, det sjove er jo også at det ikke koster noget) Jeg leger lidt med en Jørgen Clevin løsning, der indebærer en masse store elastikker, der holder en "svævende" plade i fire hjørner - der så bærer projektoren... Meen det bliver jo unægteligt næppe særligt kønt. Nogen gode forslag ?

Nåja, og tak til jer alle, for et yderst underholdende og informerende forum

Til top Vis DeNiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DeNiro

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Hej DeNiro. Velkommen. en ting er sikkert, affaldsstoffer fra din rygning vil sætte sig på dine Lcdpaneler, ligesom det sætter sig på alt andet i din lejlighed, rygning og en projektor i brug er ikke en god sammensætning. Om du får problemer med din overbo´s trampen, ja det er et godt spørgsmål, det er jo svært for os her på forummet at se hvor slemt det er, men jeg har selv overboer der tramper og leger ( børnene ) så loftet ryster, men det her ingen synlig effekt på min projektor, hverken på billedsiden, eller med sprungne lamper i de forskellige projektors jeg har haft. Har du ikke mulighed for at sætte den på væggen ?. Skal du til at lave et ophæng til den, kan du se ind på DAHF og se tråden "Allround projektorophæng til kr 120".  Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

DeNiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Tak for velkomsten isman.

Tænkte nok det var noget skidt med rygning. Gad vide om det er almindelig viden, at man ikke ryger sin projektor op i hovedet ? Er der nogen der er blevet lidt overraskede over det, kunne det da være sjovt om i lige skrev det ! Nåja, hvis ikke en projektor er værd at holde op med at ryge for, så ved jeg snart ikke hvad er :)

Hvis ikke der kommer nogle (LCD) projektorer der rent faktisk kan tåle at blive brugt, i almindelige omgivelser, af almindelige mennesker..hmm... Så forstår jeg godt TV´et bliver stående i de fleste hjem.

Problemet med rystelser, er forholdsvist stort - tror jeg. Det er ikke kun trampen rundt, men også rystelser fra ex. centrifuger jeg tænker på, og disse periodiske svingninger kan da ikke være godt for noget som helst. Jeg er dog glad for at høre du ikke har haft problemer.
     Lækre ophæng i den tråd du henviser til. Det ophæng med "kugle" løsningen og bordbenet fra IKEA, ser meget tilforladeligt ud. Jeg tror jeg vil forsøge noget lignende, og evt. montere nogle tykke gummi-dimser mellem projector og monterings-metalpladen, mon ikke de kan tage det værste ?? Nåmen yderligere spørgsmål i denne genre er vist lidt for OT her, men jeg vender nok tilbage på dahf.dk så :)

´ses

Til top Vis DeNiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DeNiro

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Ja drop smøgerne, så er der også råd til et par nye film mere om måneden

Ang. rystelser burde det ikke være det store problem med mindre det er meget slemt. Det er ikke normale gløde pære der sidder i projektore så de burde ikke dø pga lidt rystelser, men det vil selfølgelig være bedst at dæmpe dem så meget som mulig. Optikken kan måske også rykke sig ved kraftige rystelser. Vægophæng lyder i hvert fald som en god ide hvis du er bange for elefanterne.

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes