Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DIY lærred (maling) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Ja emnet har været oppe at vende mange gange...

Jeg har tidligere haft malet et Goo Screen lærred på en mdf plade og syntes resultatet var meget godt, sagen er den jeg er flyttet og grundet projektorens placering skal jeg bruge et større lærred, ca. 215x125 eller godt 100". Problemet med Goo er at det er meget dyrt ca. 1800.- + plade og hængsler og jeg har set en del tråde hvor der snakkes om Flugger maling som alternativ til denne dyre lærredsmaling.

Men hvor godt er Flugger løsningen i forhold til Goo Screen og hvor godt er Goo Screen i forhold til "rigtige" lærreder i prisklassen 5-6k. Jeg synes jeg mangler denne sammenligning. Jeg ved godt det er subjektivt, men så subjektivt kan det vel heller ikke være, jeg mener... Enten står billedet flot med kontrast og gode farver eller også gør det ikke. Jeg søger ikke sammenligninger med lærreder der koster 15 klik (ville aldrig ofre så meget, nok heller ikke var jeg ikke var på SU...).

Men snakker vi marginaler eller hvordan?

Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke bare starte med Flügger løsningen? Så kan du senere opradere til Goo eller beklæde pladen med rigtig lærredsdug. Flügger-malingen kan vel næppe koste mere end nogle få hundrede kroner og kan senere være grundmaling for Goo'en. Det er vigtigt at du bruger en maling som er helt mat for at undgå hotspotting.
Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

er lige med på en lytter her..
Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Har netop selv lige malet en MDF plade med Screen Goo. Før var pladen blot malet med en alm råhvid, hvilket jeg var fint tilfreds med. MEn tanken om at jeg måske gik "Glip" af noget, fordi jeg ikke benyttede mig af enten et rigtigt lærrede, eller screen goo, fik mig til at investere pengene på nogen Goo. Billedet er uden tvivl godt, men fordi jeg malede pladen med rulle, er overfladen blevet rug. Det er kun et proplem ved lyse billeder, men det er nu også rigeligt til, at det er noget, som jeg bemærker hver gang jeg bruger projektoren. Jeg skulle nok have brugt en sprøjtepistol...

Ifølge diverse tests og anmeldelser, så skulle Screen Goo være ganske fortrinligt i forhold til de lidt billigere lærreder i 5.000 kr. klassen...

Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Brian Krist skrev:

Har netop selv lige malet en MDF plade med Screen Goo. Før var pladen blot malet med en alm råhvid, hvilket jeg var fint tilfreds med. MEn tanken om at jeg måske gik "Glip" af noget, fordi jeg ikke benyttede mig af enten et rigtigt lærrede, eller screen goo, fik mig til at investere pengene på nogen Goo. Billedet er uden tvivl godt, men fordi jeg malede pladen med rulle, er overfladen blevet rug. Det er kun et proplem ved lyse billeder, men det er nu også rigeligt til, at det er noget, som jeg bemærker hver gang jeg bruger projektoren. Jeg skulle nok have brugt en sprøjtepistol...

Ifølge diverse tests og anmeldelser, så skulle Screen Goo være ganske fortrinligt i forhold til de lidt billigere lærreder i 5.000 kr. klassen...

Okay det lyder interessant, kan huske selv, da jeg malede med Goo System at overfladen får noget texture ved ikke om det kan afhjælpes ved at sprøjte det på. Jeg har idag købt "Fluggerløsningen" og primet en MDF plade, i morgen maler jeg den og så bliver det jo spændende at se resultatet. Jeg kan jo ikke sammenlige direkte da jeg ikke har Goo lærredet længere, men spændende at det i hvert fald. Jeg gav godt 300.- fo primer og flutex 10 i den bestemte toning, og der er jo et stykke op til de 1800.- goo løsningen står i.

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Nå, ville lige give en statusopdatering. Jeg har malet pladen 2 gange nu med Flutex 10 i den bestemte toning og den får en sidste gang til i morgen. Jeg så lige The Shining på Bluray og jeg må sige at billedet står rigtigt godt, den grå farve gør, ligesom Goo Screen Digital Grey, at man kan åbne lidt mere op for Iris og samtidigt bevare detaljerne i de mørke dele af billedet.

Uden at have mit gamle Goo lærred at sammenligne med side om side, og uden at have konfigureret projekteren yderligere -ej heller malet pladen færdig- vil jeg mene at resultatet er det samme som med Goo Systems. Detaljerne i højlys (fx. Fargo) er ikke "mega"-imponerende, men det var de heller ikke før på mit Goo lærrede, om det skyldes projektoren (Z3), lærredet eller manglende konfiguration af projektorens indstillinger, skal jeg ikke kunne sige.

Men umiddelbart at jeg glad for at jeg ikke ofrede 1500.- ekstra for Goo malingen. Som sagt spinkelt grundlag indtil videre, men skal nok prøve at give en status igen, når lærredet er helt færdigt.

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Lige en sidsteting, Flutexen er nok en anelse mere grå en den Goo jeg brugte.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes