Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: mørklægning af stue i dagtimerne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Panasonic TX-P42G20E i en stue hvor der kommer meget lys ind i dagtimerne. Jeg har en to delt dør ud til en altan på ca 154cm i bredden , hvor der er glas,vindue på ca 56cm i bredden og længdedeltn er ca 174 cm (x 2) og på hver side af dørene er der et langt vindue på 31 cm og en længde på 204 cm.

Jeg vil ikke købe nogen dyre speciel lavet gardiner til flere 100kr . Men hvad vil i anbefale som kan lukke lyset ude så jeg kan se tv i dagtimeren, fra omkring kl 11-12 til kl er ca 18.00

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke vil bruge mere end 100-kr. så kan du kalke vinduerne indvendig med læske kalk,det bruger man i drivhuse til at dæmpe lyset og varmen med.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Tupplur mørklægnings gardiner

Har dem til mine vinduer og for at det ikke skal være løgn, så bruger jeg et af de hvide som lærrede. Rygning gik ikke sammen med mit gamle 6500kr's lærrede (gummi agtig dug med velcro til rammen).

Mht. målene, så ved jeg ikke hvor langt man kommer med en gardin saks osv. Mine passede :)
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke du slipper for gardiner hvis du skal have en løsning der holder... Det er dog ikke så slemt at få gode gardiner uden at betale en formue. Jeg har i sin tid haft besøg af en gardin dame og fik lavet gardiner til min stue, det er stadig en god investering.

hilsen

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Som allerede antydet kommer du nok til at skulle ofre lidt penge på det. Jeg kan ikke helt overskue din beskrivelse, dvs. hvor meget du får brug for, men mørklægningsgardiner eller eventuelt persienner eller foldegardiner vil også give et fornuftigt og ikke mindst pænt resultat.

Hvis det er ligegyldigt hvordan det ser ud kan du bare hænge gardiner og det danske flag op foran vinduerne - sådan plejer de sociale tilfælde at blænde af for nysgerrige blikke

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har generalt to vinduer på ca 31cm i bredden og ca 204cm i højden, den 2 delte dør er omkring 174 i højden og ca 154 i bredden.

jeg vil ikke ofre flere 100kr pr gardin, mørklægnings gardiner kostede fra ca 100kr og op hos jysk(koster nu fra omkring 170kr og op)MEN de er lidt forkorte tíl min vinduer,dør, 170 cm er for kort til de lange smalle vinduer og bredden passer heller ikke så godt ca 150 i bredden på døren og ca 30-35 i bredden på de 2 smalle vinduer.

jeg mangler en smart ide til noget jeg kan bruge som koster max 500kr, som evt kan købes i jysk, da jeg har en gave kort til jysk

Skal jeg bare nøjes med 2 stk mørklægnings gardiner på 120x170 til ca 229kr pr stk selv om de, til de smalle lange vinduer er ca 30-35 cm for korte, for at det ikke bliver for dyrt ???

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Jeg har generalt to vinduer på ca 31cm i bredden og ca 204cm i højden, den 2 delte dør er omkring 174 i højden og ca 154 i bredden.

"Uheldet" vil jo nok at vinduerne ikke sidder videre tæt på døren? Hvis de sidder tæt på hinanden kunne du måske bruge ét lamelgardin til at dække det hele med, men ellers burde du i hvert fald kunne bruge et til døren.

Jeg tror desværre ikke at lamelgardiner findes under 1 meter i bredden, men du kan jo forsøge at spørge i Jysk.

Lamelgardiner er sådan nogle: http://www.jysk.dk/140/144/ag/catalog/. De fås i forskellige bredder, vist nok op til i hvert fald 2,5 meter. De viste gardiner er kun 1 meter bredde, det er de 250 (cm) der er højden. Fidusen er så at du selv bestemmer højden, maks er 250 cm, men du kan klippe dem til så de passer hos dig. Skulle du vælge sådan nogle skal du dog lige forberede dig på et par timers klippen og samlen

De lukker så godt nok ikke helt af, men der er tydelig lys-forskel på mit kontor når lamelgardinerne er "trukket for".

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Nogen der kender til disse mørklægnings gardiner http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00192259  vile være rigtig fint hvis de  var ca 10 cm længere men det går nok 

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Sprayede mine vinduer med sort maling i biografstuen  (de var alligevel punkterede i termoruden)
(skal skiftes ud på et tidspunkt, når pengepungen tillader det )
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hej gasolin.

I min stue er der er et sydvendt vindue på knap 5 m2 (3 meter bredt). Jeg har fik i sin tid syet et "trække for" gardin i noget lyst gråt mørklægningsstof. Det kostede lidt håndøre (men slet ikke så meget gode persienner til sådan en størrelse f.eks. ville have kostet).

En alternativ (og billig) løsning, kan være at finde en voksdug (eller noget andet lystæt lærred/vinyl). Sæt et par spå kroge op langs toppen af vinduerne, og så klip dugen til så du har et par stykker du kan hænger op efter behov.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes