Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 16:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt LED/plasme 3D tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yakuana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 03:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk 2 spørgsmål. Det første er, at jeg skal have et nyt tv og gerne 55" eller derover og at der gerne skal være 3D indbygget. Så er mit første spørgsmål, om hvad der har det bedste billede i 3D LED eller Plasme? Er det bedre at vente lidt hvis i ved om der er noget nyt på vej eller hvilket kan i anbefale?
Det næste spørgsmål er, om i ved om de nye tv kan tages med til et ikke eu land hvor der køres NTSC og 110 v, da jeg har planer om at flytte om et år? Jeg skal jo også have tv det næste år og har 7 meter hen til tv et (hvorfor det skal være så stort og ikke har lyst til at vente et år med at købe).
Håber i forstår spørgsmålene og håber på svar.
Mvh
Til top Vis yakuana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yakuana

supergris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 04:40 | IP-adresse registreret  

At bringe et så STORT tv med til udlandet, lyder for mig, som en tåbelig ide. Så hellere købe et mindre og billigere, rykke det tættere på, og så købe et andet efter jeg er flyttet.

Hvis du endelig vil købe nu, er et Samsung plasma 7705 i 63 " til lige under 25000 kr., nok det bedste køb i den størrelse.

Om det virker ved 110 w, ved jeg ikke, men kan forestille mig, at der kan købes en transformer. Dog skal du være opmærksom på, at der i de fleste lande udover europa, bruges helt andre tunere, men dette kan sikkert løses med en ekstern boks!

Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris

yakuana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

hej
tak for svaret. Det lyder måske ikke så tåbeligt, når jeg skal have resten af mine møbler og ting med i en container;-). Det er
nemlig lige Samsung 7705 jeg har overvejet men da det er plasma (mener jeg) er jeg lidt i tvivl i forhold til de nye LED?

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Meget af det større elektronik som du køber her i europa osv kan kun køre på 230 volt (v og ikke w) og 50Hz, så hvis det skal bruges i et land med 110v og 60hz er man ude i en halvdyr inventer til hver enkelt apparat.

Efter hvad jeg har hørt så skulle Panasonic vist have de mest vellykkede "3D-TV", men teknologien er jo stadigvæk helt ny og der er næsten ingen film på markedet.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Don Kristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
men teknologien er jo stadigvæk helt ny og der er næsten ingen film på markedet.

Og de film der er, er bare dårlige konverteringer fra normalt 2D, så det er et meget dårligt resultat man får ud af det. I Sony Centeret i Roskilde prøvede jeg at se 3D, der var en film med fisk optaget i ægte 3D, det så rigtig godt ud, og se var der en trailer af et spil der bare var konverteret, og det var utrolig dårligt resultat.
Til top Vis Don Kristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Kristensen

yakuana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
Meget af det større elektronik som du køber her i europa osv kan kun køre på 230 volt (v og ikke w) og 50Hz, så hvis det skal bruges i et land med 110v og 60hz er man ude i en halvdyr inventer til hver enkelt apparat.

Efter hvad jeg har hørt så skulle Panasonic vist have de mest vellykkede "3D-TV", men teknologien er jo stadigvæk helt ny og der er næsten ingen film på markedet.

Jeg kan se på Samsungs hjemmmeside at deres nye 7705 63" kan køre på 100-240 v og 50-60 Hz, men så er spørgsmålet om tuneren også kan modtage NTSC eller kun PAL som i dk? Et andet spørgsmål er også om denne nye plasmaskærm er lige så god i billedet som de nye LED?

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

yakuana skrev:
db89 skrev:

Et andet spørgsmål er også om denne nye plasmaskærm er lige så god i billedet som de nye LED?

Det kan du være helt sikker på at den er . For de nye LED er faktisk slet ikke ret gode, - men de er til gengæld tynde . .

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Pal og NTSC problematikken er så vidt jeg ved kun et problem for de gamel analog signaler.
Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu

yakuana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2010 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

jisimu skrev:
Pal og NTSC problematikken er så vidt jeg ved kun et problem for de gamel analog signaler.

Det lyder da interesant, er der nogle der ved det med sikkerhed, om det i så fald kan bruges over hele verdenen, hvis bare det
kan køre 100-240v og 50-60 Hz?

jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

Nej det er desværre ikke noget jeg ved med sikkerhed men mener at have hørt det et eller andet sted. Prøv at skriv til Samsung og spørg om deres tv kan bruges både i DK og det land du vil rejse til.
Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu

yakuana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

jisimu skrev:
Nej det er desværre ikke noget jeg ved med sikkerhed men mener at have hørt det et eller andet sted. Prøv at skriv til Samsung og spørg om deres tv kan bruges både i DK og det land du vil rejse til.

Da jeg forgæves har prøvet at skrive til Samsung, håber jeg nogle herinde kan hjælpe mig? Er det med PAL og NTSC noget der hører analog tiden til, så man kan bruge de nye tv over hele kloden, bare de passer til 100 - 240 v 50-60 Htz?

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 08 August 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Som udgangspunkt kan TV´et bruges overalt . MEN du skal ikke regne med at den interne tuner fungerer hvor som helst . Der findes feks flere varianter af PAL .

I værste fald skal du have en ekstern box imellem a-la Yousee boxen , sat box o.l

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes