Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Epson TW3500(8100) erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at undersøge hvilken 1080p projektor der skal erstatte min Sanyo Z4. Først var det oplagte en Z700, men jeg ville gerne have en med mere lys. Så kiggede jeg på W1000, men den er der rigtig mange der siger er elendig pga. regnbue. Desuden foretrækker jeg en med ordenlig zoom og lens shift. Så faldt jeg tilfældigt over Epsons TW3500 (8500 i USA). Denne lyder jo lige som det jeg ønsker i form af 1080p LCD og med hele 1800 lumes samt bedre billede end Z700...

Men... så opdager jeg at mange har haft problemer med at pæren er død efter meget kort tid. Jeg undrer mig også over den ikke er omtalt i dette forum og vil derfor høre om der virkelig ikke er nogen der har denne projektor??

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2010 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Den har jeg også læst mig varm på, skriv endelig hvad du finder ud af...
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2010 kl. 06:07 | IP-adresse registreret  

Har nu købt en TW3500 og den giver et super billede. Dog kæmper jeg med at få 24hz til at virke uden hak, men det er nu nok ikke projektorens skyld.

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den! Hvor købte du den fra?
Kan du sige et par ord om den i forhold til andre projektorer du har set?
Larmer den?

Hvad bruger du som afspiller?
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2010 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Jeg købte den fra Wupti.com. Leveret næste dag med PostDK.

Den eneste jeg har at sammenligne den med er min gamle Z4. Jeg har ikke sammenlignet direkte, men jeg vil sige at den har mere power i billedet både i form af lysstyrke og kontrast. Den skulle også have bedre sort, men det er svært at sige uden direkte sammenligning. Jeg kan godt mørklægge min stue totalt, men mine vægge er hvide, så det er ikke helt optimalt.

Jeg har købt en AC Ryan PlayonHD mini som jeg har brugt lidt sammen med min PC. Mini'en er en fantastisk lille boks, der spiller stort set alt. Mit største "problem" har været at jeg "kom til" at køre en film ved 24hz. Det skulle jeg aldrig have gjort! Når først man har set hvor flot et billede det giver er det svært at glemme. Problemet er at jeg ikke kan få min PC til at spille 23.98fps mkv uden hak selvom jeg sætter refresh raten til det samme. Jeg har også prøvet med reclock, men det virker overhovedet ikke bedre og lyden er ikke længere 5.1.

Men efter ny firmware i går, så spiller mini boxen nu fuld bluray helt flydende! Jeg har The Dark Knight som bluray folder og den spiller den flydende og kvaliteten er fuldstændig syg! Så flot og klart billede har du helt sikkert aldrig set i en biograf! Her kan man virkelig se hvor flot 1080p kan være! Man kan godt se forskel på bluray og så et 1080p mkv rip.

Projektoren larmer nok ca. det samme som Z4 når den kører på normal, mens ECO er meget stille. Bemærk dog at projektoren er noget større end Z4.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes