| Forfatter |
|
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har fandeme et underligt problem, som jeg har fremlagt over for hifi klubben og min bror som er elektriker, og jeg har endnu ikke fundet en løsning på mit problem !
Jeg har installeret en LK touch med IR i stedet for en kontakt i væggen, den styre 2 lamper ved siden af min Panasonic VT20 50" fladskærm.
Når fladskærmen er slukket eller står tændt uden af blive foderet med et signal, så virker min touch som den skal, den tænder og slukker ved tryk med en glidene effekt som den skal.
Ligeså snart min fladskærm får et signal at arbejde med, og jeg så vil tænde eller slukke ved tryk på min touch, så sker det i hak og meget meget langsomt ? ligesom den kan finde på ligepludselig at sluk for lyset...
Jeg har prøvet at tilslut kun en lampe, jeg har prøvet at slukke for alt andet udstyr end lampen og fladskærmen (altså reciever, ps3, køleskab you name it) og jeg har prøvet at køre fladskærmen på gruppe 2 i stedet for gruppe 1 hvor lyset også køre på ude i tavlen, og et skærmet strømkabel men uden det har haft nogen effekt...
Min bror er inde på at min fladskærm laver noget mikroskopisk "støj" på el nettet, som opfanges af min touch (som må være meget følsom) Det ville være hans bedste forklaring, uden at han ved noget om det, eller har haft erfaring med dette problem før...
Bonus info: Alt el i boligen er helt nyt, så ingen gammel installationer.
Så jeg ved virkelig ikke hvordan jeg kan løse dette problem, så jeg håber at her sidder nogen, der måske har prøvet eller oplevet det samme issue og kender en løsning? Hvis det er et kendt problem, så tænker jeg måske at man kan få et filter der kan sidde mellem fladskærm og stikdåsen, som måske fjerner eller udligner denne "støj" hvis det overhovedet er "støj" ???
Video klip af mit issue kan ses her:
Video 1: http://www.youtube.com/watch?v=CNqAawS1Fuk
Her virker det fint, glidene effekt.
Video 2: http://www.youtube.com/watch?v=DYTBAa3dhAA
Nu har fladskærmen fået et signal at arbejde med, og nu hakker den glidene effekt.
|
| Til top |
|
| |
Tifo Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i forsøgt at flytte selve touchen til en helt anden gruppe? - Din bror kan have
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problem "løst" eller ikke løst, men her er en forklaring fra en brugere på recordere.dk
"Det er et kendt problem som ikke har med støj at gøre. Selve panelet udsender lys som "jammer" IR dioden i din LK. Prøv at dække din tændte skærm til, så virker din lysdæmper garanteret igen, selv om skærmen er tændt."
Hmmm... Det er fandeme skod !
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok en ny installition har jo en jordforbindelse nu prøver du med en af de netfiltre som brik eller andre sælger til små penge fiduser er netop at støj på nettet bilver udfaset i et sådant filter men det er kun til tossekasen du må bruge filteret hvis andet tilsluttes skal det have sit eget netfilter og da din broder er snoretrækker kan der fåes et filter til date etc til montering i eltavlen kostter ike ret meget så vidt jeg husker men så er det jo et direkte træk fra gruppen til tossekassen sågar en af de der ferit til at klikke på ledningen kan gøre underværker i dit tilfællede.
Er sikker på at dit skærm ikke udsender noget IR med en freqens ther jammer din el.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
|
Ok en ny installition har jo en jordforbindelse nu prøver du med en af de netfiltre som brik eller andre sælger til små penge fiduser er netop at støj på nettet bilver udfaset i et sådant filter men det er kun til tossekasen du må bruge filteret hvis andet tilsluttes skal det have sit eget netfilter og da din broder er snoretrækker kan der fåes et filter til date etc til montering i eltavlen kostter ike ret meget så vidt jeg husker men så er det jo et direkte træk fra gruppen til tossekassen sågar en af de der ferit til at klikke på ledningen kan gøre underværker i dit tilfællede.
Er sikker på at dit skærm ikke udsender noget IR med en freqens ther jammer din el.
|
|
|
Jeg har lige testet, der er lyset fra skærmen der gør det ! hvis jeg sætter noget op foran touchen som skærmer for lyset fra fladskærmen, så virker det som det skal, ligeså snart jeg fjerner der der skærmer lyset så er problemet der igen, så den er altså god nok...
Sikke noget l**t...
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holly sh*t. Så prøv med noger rød film lige som det man brugte i de gode gamle dage til at afmaske med måske det kan gøre det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
| Holly sh*t. Så prøv med noger rød film lige som det man brugte i de gode gamle dage til at afmaske med måske det kan gøre det. |
|
|
Hvor kan man skaffe sådan noget rød film ?
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lysdæmpere er iøvrigt er noget rigtig skidt i forbindelse med HIFi, har selv tydeligt kunne høre mine indtil jeg afskaffede den
slags. Så mangler der kun naboen, og underboen, og overboen......
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
OleDP Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har prøvet at en bestemt type elsparepære forstyrrede min Linn forforstærker, så remoten virkede udstabilt og langsomt.
Efter skift til en gammeldags glødepære i lampen forsvandt problemerne.
Jeg har dog fundet en anden type sparepær som ikke laver problemer.
Mvh Ole
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan din lysdæmper sættes op til at bruge en anden frekvens? Det er nærliggende at forestille sig at lysdæmperne kan indstilles til forskellige "kanaler" så det er muligt at have en stribe af dem i samme rum uden at de alle tænder og slukker samtidigt. Måske kan du afhjælpe problemet ved at vælge andre frekvenser på de berørte lysdæmpere?
Mit mediecenter har en IR modtager der kvitterer med at blinke med en lysdiode når den modtager signal. Når jeg tænder mit plasmatv blinker dioden lystigt derudaf, specielt på scener med meget lys. Heldigvis er det nogle andre frekvenser end dem min remote bruger, så mediecenteret er komplet ligeglad med det.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har oplevet at nogle gange kan der komme brum ind i anlægget, eller lignede mystiske ting –via. antennen.
Dit tv trækker stel via antenne stikket.
Måske det kan hjælpe i dit tilfælde ”du kan jo teste, ved blot at pille antennestikket ud, og se om det hjælper ” og gør det det, så skal du have fat i en antenne isolator som eks. denne http://www.av-connection.dk/?PGr=4388&ML=1550 __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune Thomsen skrev:
Serritzlev skrev:
| Holly sh*t. Så prøv med noger rød film lige som det man brugte i de gode gamle dage til at afmaske med måske det kan gøre det. |
|
|
Hvor kan man skaffe sådan noget rød film ?
|
|
|
Tja i de gode gamle dage kunne man købe det i en boghandel men det er jo mage pr siden jeg har lavet film med letreset eller hvad de nu hed den gang, men prøv en papirhandel det er så lidt du skla bruge kun over sensoren. Måske brink har en af se røde tusser som man brugte til at tegne direkte på printet med før man ætsede det kan jo fjernes med asetone det har konen sikkert til sin neglelak og måske du skulle prøve med det en gang på sensoren i et tynd lag. Husk at du så skal rette remoten direkte mod sensoren før den virker????.
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej du kan lige prøve med et stykke englehud, det er den type tape som er klar kan fjernes igen uden at lafe en klistret område hvor det sider det er så vidt jeg ved scoth der laver det kan købes i de fleste steder der handler med papir Bog&ide det hvil gøre så den sensor ikke er så følsom?.
|
| Til top |
|
| |