Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD TV vs. CRT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har rendt flere butikker på dørene i lang tid nu, og kigget på LCD fjernsyn. Selv har jeg et 32" Sony KV32FX65, som jeg er ganske tilfreds med - men det er altså blevet tid til fladskærm.

Indtil videre har jeg fundet disse:
27" Thomson 27LCDB03 til 16.000
27" HUGOSON 27 LCD TV til 16.000
30" Radionette RN30L504B til 18.000
30" HUGOSON 3011 LCD TV til 20.000

Skal det være nogle mærker jeg har gode erfaringer med bliver de MEGET dyrere. F.eks.:
30" Philips 30PF9975 til 28.000

Det skal minimum være på 27" - Er der nogen der har lidt praktisk erfaring med LCD TV?
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 05:43 | IP-adresse registreret  

Først, hvad mener du med LCD TV vs. CRT? Mener du CRT TV?

Jeg kender ikke alle modellerne, men jeg har selv kigger på Radionette og Thomson LCD TV'et og jeg trode det var løgn. Jeg synes simpelthen de står helt forfærteligt. Dårlige farver, pixelering, smal synsvinkel, osv, osv. Jeg har set flottere LCD TV'er i den størrelse du er efter, men i en helt anden prisklasse (60.000 og over, ALT for dyre)

Jeg havde ellers kigget efter et LCD TV som "morgenflimmer TV" til soveværelset, men jeg ville ikke kunne holde ud at se på det alligevel, og aldrig som mit primære TV.

Hvis jeg var dig ville jeg holde fast på dit Sony noget tid endnu før du kigger efter flad TV'er.

Hvis du derimod vil have et større billede synes jeg du skal kigge på de andre tråde omkring CRT projektors her på forummet. Jeg vil mene du vil have et meget flottere billede ved 100" med bedre naturlige farvegengivelse med en CRT projektor.

Håber det hjælper.

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Hej Daniels.

Jeg har ikke set de specifikke modeller du nævner, men jeg har set en del andre i de samme prisklasser, og jeg er enig med Moviedude på det punkt: de er ikke særligt gode. Der er pt bred enighed blandt entautiaster, at af alle de billedteknologier/fremvisningsmetoder som findes (billedrør/crt/lcd/ dlp/plasma/projektion/alm. tv/fladskærm osv..), er lcd fladskærmstv den ringeste til at reproducere naturtro levende billeder.

Mange modeller har farve og kontrast problemer - grønt bliver brunligt, rødt til orange osv og sort er gråligt. Desuden er de også temmeligt dyre ligenu - specielt når man tænker på hvor relativt små billedstørrelser der er tale om. Man skal gøre sig klart, at køber man fladskærmstv idag, får man ikke topkvalitet på billedesiden - teknologien er simpelthen endnu ikke tilstede, uanset hvad en sælger forsøger at overbevise os om. Plasma- og lcd-fladskærme skal bruge nogle år endnu til at udvikle produktet før det er "modent".

Jeg vil også vove den påstand, at et lcd-fladskærmstv købt idag til 20.000kr, er næsten værdiløst om 3-4 år - til den tid vil udbuddet være langt større, bedre og billigere - det er lidt det samme, som er sket for plasmatv'ene i de sidste par år.

God jagt - hvad du så end vælger at gøre.

VH Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Egentlig mente jeg LCD TV op imod billedrørs TV og projektorer - nok mest LCD kontra billedrør.

Det I begge giver udtryk for, er også den konklusion jeg var kommet frem til. Jeg håbede bare at der var noget bedre indenfor LCD teknologien.

Selv er jeg DYBT skuffet over billedkvalitet/response tider=skygger/farvedybde, og jeg kunne blive ved.

Jeg ville kvie mig ved at "investere" 20.000 kroner i et TV med så mange skavanker.

Jeg må holde fast i mit Sony TV indtil videre, selvom et LCD TV ville give en del luft i min lille lejlighed.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

der skulle være nogle ganske lovende lcd tv's på vej.  Spørg evt. ctacta, han har temlig godt styr på det
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes