| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Multe.
Vær opmærksom på, at Davis' CinemaOne er en af de første DLPmaskiner som blev lavet til os alm. consumers - den er fra 1999 og må i "projektorsprog" betegnes som et gammelt design. Ifølge Projectorcentral.com har den en kontrastratio på 230/500:1, som er ret lavt sammenlignet med nutidens projektorer - selv de billige af slagsen. Jeg har selv engang oplevet den i HifiKlubben og var ikke vildt imponeret - jeg mener også at huske at den støjer rigtigt meget, men måske husker jeg forkert... 
De problemer som CinemaOne har (sammenlignet med nutidens maskiner) - kontrast, lysstyrke og støj, opvejes desværre ikke af den medfølgende liniedobler. Jeg ville nok også lige kigge på f.eks Sanyo X1 (DLP) og Sanyo Z1 (LCD) - de burde være til at skaffe brugt for en lignende pris - det kan ihvertifalde ikke skade at kigge på alternativer.
Det vigtigste er hvad du selv synes - har du set den i action? Kan du låne den med hjem før du beslutter dig? Vær opmærksom på at nogle mennesker ser "regnbuer" (farveflimmer ved panoreringer) på DLP maskiner, hvilket gør oplevelsen uudholdelig - det er specielt udtalt ved de ældre DLP-modeller. Det vil måske være en god ide at tjekke på forhånd hvorvidt du oplever dette eller ej...
VH Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|