| Forfatter |
|
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
Jeg går og overvejer hvad min næste investering indenfor mit surround system skal være. I det vi længer har været under en flytte proces, har vi levet ved et mindre 21" Prosonic fjernsyn, dette harmonere ikke helt med standarden af resten af mit anlæg.
Jeg har overvejet næsten alt, men så på et rutine besøg i min lokale Hifiklub faldt jeg over Thomson 44 dlp 540 fjernsynet som jeg egentligt blev en smule grebet af, derfor vil jeg gerne spørge jer om der er nogen af jer der har erfaring med dette fjernsyn, og f.eks. om jeg skulle spare pengene og købe noget andet?
Cerb
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
er jeg den eneste som synes dette fjernsyn er lækkert, og har lidt lyst til at købe det?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har set det et par gange, men jeg kan slet ikke forene mig med billedkvaliteten  Bagprojektions-tv er bare ikke mig!
|
| Til top |
|
| |
super Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
jeg har set det et par gange, men jeg kan slet ikke forene mig med billedkvaliteten Bagprojektions-tv er bare ikke mig! |
|
|
Hejsa
Helt enig, jeg er heller ikke så varm på de Bagprojektions-tv jeg har set.
En projektor til samme penge eller mindre giver større og bedre billeder (feks. Panasonic PT-AE500 eller Sanyo PLV-Z2) hvis man har altså mulighed for at have sådan en hængene, ville JEG klart vælge det istedet, men det er jo så bare min mening 
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg synes blot det er lidt "fattigt" at have en projector til et billede på 44"-50" er der nogen som har det?
|
| Til top |
|
| |
super Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerberus skrev:
| Hej Jeg synes blot det er lidt "fattigt" at have en projector til et billede på 44"-50" er der nogen som har det? |
|
|
Hejsa mig ikke helt forstå 
har du da ikke plads til mere end max 50" på en væg ,for så kan jeg godt se problemet 
Jeg har sådan en Panasonic PT-AE500´er Projektor og mit lærred er i størrelsen 180x101 cm svarende svarende til ca 82" og det giver et rigtigt kanon billede + så fylder det jo ikke noget samlignet med sådan et bagprojektions-tv det er jo noget af en klods at have stående, men ellers så lig da det sidste i og køb et Plasma tv 42" det fås da ned til omkring de 22k efterhånden, men der er billede kvaliteten jo heller ikke i top,men stadig bedre end et bagprojektions-tv.
så det er ikke nemt
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Online Indlæg: 9421
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er forskel på de gamle og ny modeller Thomson bagprojektion. Det her omtalte er DLP, og selv mener jeg det slår Plasma uanset pris. Dog skal man ikke stå op eller sidde i alt for bred betragtningsvinkel (men hvem gør også dette).
|
| Til top |
|
| |
super Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nu ved jeg ikke meget om bagprojektions-tv ,men var lige en tur i Electronic World igår og der stod der et 44" Sony bagprojektion til 16999 kr ,aner ikke hvad modellen hed, men hold kæft en ringe kvalitet, man skulle sidde lige nøjagtigt over for det og i den rigtige højde ellers var det helt umuligt at se hvad der foregik på skærmen, og selvom jeg sad ned foran det i den rigtige højde så kunne billede kvaliteten ikke hamle op med noget tv apperat til over 1000 kr.
Og ang. DLP er der så de samme problemer med regnbue effekter som med DLP Projektor ????
Men hvis man synes at det er en fin billedekvalitet så er det jo ca halv pris af et Plasma
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Online Indlæg: 9421
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 17000 kr. er det næsten med garanti CRT teknologi, det vil sige et helt alm. billederør der via interne spejle projiseres op på et lærred, og det er noget hø.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerberus, hvad koster det TV du har kik på?
Jeg kan ikke finde det på HiFi klubbens websted.
Jeg er heller ikke vild med plasma-teknologien på grund af de indbrændingsproblemer der er med dem.
|
| Til top |
|
| |
Cerberus Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Mit problem er netop at jeg ikke har plads til 80", og jeg synes bare det virker forkert ikke at have mere billede på hvis man har en projector. Desuden har tvet pip, text tv osv. så meningen var at det skulle fungere som en ganske almindeligt fjernsyn.
Kjeldsen, jeg synes også at dlp versionen er helt kanon, og jeg har svært ved at finde på kritik til det jeg har set.
Perejvin, det er et som står i århus i nørregade, jeg ved ikke om det er noget som kun de har, men det koster omkring 24000 tkr i danmark og 16000 i tyskland, men jeg er altså meget forelsket i det. En anden klar fordel er at det kun er 30 cm i dybden, dvs. ikke som de normale husaltre aka sony 32" ma.
Men er der ingen som kende det, eller har det til at stå i stuen?
|
| Til top |
|
| |