| Forfatter |
|
albertsen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Ved godt at der er blevet postet en del ang. køb af ovenstående, men når der nu engang er så mange eksperter på området herinde kunne det være dejligt hvis I ku hjælpe med mit konkrete problem!
Vil gerne udskifte mit Beovision 1 med en plasma af størrelsen 42". Jeg er villig til at spendere ca. 30000, og har selv set på skærme fra både philips og LG som netop kører tilbud på deres modeller!
Jeg skal bruge den til DVD, tv og X-box (hvorfor jeg har fravalgt LCD!), og er interesseret i at få det bedste ud af mine penge selvfølgelig!
Har desuden hørt rosende ord om Hitachi, men hva siger I?!
Håber I kan hjælpe mig til at vælge en model der ligger i nærheden af den opgivne pris!
Mvh Albertsen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
xbox og plasma er en rigtig dårlig kombination pga. screenburn.
hvis du går op i billedkvalitet vil jeg mene at 30.000 er for lidt. De (rigtig) gode skærme starter ved omkring godt 40.000.
Hvis 30.000 er dit maksimum og du skal spille xbox, så ville jeg personligt nok hellere investere i et godt 36" crt fjernsyn. Så har du også knap 10.000 kr. til overs 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep et godt fjernsyn og en projektor så er du på banen ville jeg helt sikkert gøre.. at bruge penge på en plasma er næsten det samme som at smide dem ud af vinduet.. (er det os på en projektor) men LG mz42 har et ok billede, pænt design og kan fåes til 26 k i expert i glostrup.. men som jdg1 siger så starter de pæne billeder desværre i en lidt højere prisklasse 
|
| Til top |
|
| |
proX_ Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skulle have plasma for 30k, ville jeg helt klart vælge Philips.
42PF9945, syntes den giver et okay billede!
|
| Til top |
|
| |
karl Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
jeg har læst lidt om amitech plasma, men desvære ikke set dem i funktion -
men deres specificationer ser gode ud, og prisklassen er ok, se dem
på www.amitech.dk |
|
|
|
| Til top |
|
| |
albertsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
-----> Jdg1
Jamen screenburn er det ikke kun ved konstant billede i længere tid?! Og er der efterhånden ikke skærmskåner eller auto-sluk på alle de nye plasma?! Når man spiller x-box forandres billedet jo også hele tiden! Har hørt at LCD er for langsomt i opdateringen til at spille på - så hvis man vil spille så skulle man købe plasma istedet!
Jeg forstår ikke jer der siger at Philips og LG´s modeller er for ringe - både tv/dvd signalet er jo overhovedet ikke i en opløsning som kræver dét som fx Pioneers gode modeller kan præstere! Så hvorfor vælge sådan et?! Jeg har set plasma fra de 2 ovenstående og synes personligt at de har et kanont billede - måske fordi jeg ikke har set andet at sammenligne med?
Almindeligt billedrør er udelukket pga pladsmangel, det samme er en projektor som man kun kan bruge ved total mørklægning af stuen - så valget står altså mellem LCD og plasma!
Kunne det være en idé at gå ned i 32" størrelsen indenfor plasma da man jo nok får en højere opløsning for de 30.000 hvis man køber i denne størrelse?!
-----> Karl
Amitech er nok udelukket for mit vedkommende - jeg er mest til de mere anerkendte mærker hvor jeg ved at jeg får noget for mine penge!!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
I de fleste x-box spil er der altid et statisk element på skærmen. F.eks. speedometer i bil spil, våben og health-bar i aktion spil, stillings-bar i sports spil osv. osv. Disse vil forårsage screenburn!
Nu er opløsning jo ikke alt. Der er også andre forskelle på de billige og de dyrere plasma skærme. F.eks. andre teknologier osv.
Mht. til opløsning, så har en del dvd-afspillere en indbygget scaler og det er derfor at det en fordel, at skærmen understøtter disse højere opløsninger.
|
| Til top |
|
| |
albertsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... troede ikke at det var så alvorligt med screenburn nu om dage!!!
Er det så bedre at jeg køber et LCD-tv i god kvalitet?! Mener ikke at der kan forekomme screenburn på disse (på trods af andre indlæg her i forumet!)... Og hvis det sker er det så ikke omfattet af garantien?!
En scaler?! Hvad er det....?!
Mvh Albertsen
|
| Til top |
|
| |
Sinan_Tamer Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| xbox og plasma er en rigtig dårlig kombination pga. screenburn |
|
|
Hey jdg1 :o)
Er screenburn frygten ikke bare en levn fra fortiden, der er gået i arv fra mund til mund ???
Eller har du virkeligt erfaret/hørt om et screenburn på en plasmaskærm ??
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det har jeg, og nej det er bestemt ikke et levn! Det er blevet bedre, men det findes (desværre) i bedste velgående.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plasma eller LCD...tja, har / er selv på udkig efter et nyt "husalter", og har været en del " i marken" for at finde det rigtige........
Har kigget meget på div. plasma'er, også det LG MZ 42 der er til salg hos Expert til kr. 26.000 - men det er ikke "rigtig godt"; billedet er egentlig ganske udemærket, men det "hakker" i den grad når der vises bevægende/glidende billeder. Det opdatere simpelthen ikke godt/hurtigt nok...............du'r - i mine øjne - ikke....
Vendte så blikket ( hvis I forstår ) mod Panasonic som faktisk har et RIGTIG godt billede, meen synes ligesom at det "manglede noget" - og så er det også i den dyre ende, såhhh.....
Men var så en dag i Elgiganten ( i Taastrup ) hvor jeg i en anden anledning faldt i snak med en sælger, og pludselig kom snakken ind på plasmaskærme, og spurgte hvilket mærke / tv man skulle vælge hvis man "bare" ville have det bedste ?.
Til min store overraskelse anbefalede han mit "ynglings-hademærke" Philips, som var kommet i en ny vers. m. Pixelplus ( 37PF9965) - og som han havde opsat "så jeg kunne da lige tage en kigger, nu da jeg alligevel var her"......
Og her blev jeg sgu' imponeret; det har så absolut det bedst billede jeg til dato har set ( også bedre end det svinedyre Pioneer plasma), kontrasten var i særklasse, ingen "hakken" ved billeder i bevægelse, teksten stod klokke-rent, og billedet var fuld af detaljer....imponerende.....
Samtidig skiftede vi frem og tilbage på div. andre Philips'er, et Panasonic, et JVCog et Thomson - og der var ingen tvivl, Philips m. pixelplus var simpelthen i særklasse - det viste simpelthen flere detaljer som du slet ikke kunne se på de andre skærme. Så nu er jeg i færd med dels at overtale konen til at få "lov" til at købe, dels at spare op.....
Og ang. hvorvidt LCD skulle være bedre ?...har kun set eet m. LCD skærm, og det var det nye Sony - not impressed.
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| ja det har jeg, og nej det er bestemt ikke et levn! Det er blevet bedre, men det findes (desværre) i bedste velgående. |
|
|
Og det er fordi at man bruger fosfor i cellerne i plasmaskærme - akkurat som man gjorde i computertidernes morgen.
Desuden har plasmaskærme en anden lidt kedelig ting: Deres lysstyrke falder konstant fra dag 1. Ikke brat, men stille og roligt over en del år. Jeg ved ikke hvor mange, da plasmaskærme stadig på den front er noget nyt uden megen erfaring.
Og jeg venter selv på, at 37" - 42" LCD-skærme skal komme frem. Jeg er blevet helt X-et over Philips' 30pf9975 LCD-skærm. IHMO et meget flot billede. __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |