| Forfatter |
|
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber en Sanyo Z2 imorgen (man er vel shop o holic ). Jeg har nogle dage siden bestilt en Yamakawa med DVI udgang i den tro at den skulle bruges på projekteren. Jeg er nemlig for doven til at skulle starte en computer op hver gang jeg skal se film. Detsværre oplyste den meget hjælpsomme mand i butikken mig om at jeg ikke kan kombinere Yamakaweaen og Z2eren til at se PAL film da Z2eren kun kan køre 60 HZ, er det rigtigt?? skal jeg afbestille Yamakawaen
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Nalle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre endnu ikke udstyret, men jeg har så sent som i sidste uge, set en Yamakawa køre på en Z2, så det er ikke noget problem. Problemet som der er, er noget med opdatering af billedet, jeg er dog ikke god nok til at forklare det, men det billede som jeg så på Z2'eren med Yamakawa'en i 60Hz syntes jeg ikke, at jeg så de store problemer i. Men måske nogle af de lidt "klogere" personer herinde kan forklare det
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er med Z2, der - så vidt jeg kan forstå - konverterer et digital 720p@50Hz signal til 60 Hz. Der er en anden mail om en løsning på problemet til HTPC. Om dette også kan anvendes ved en stationær afspiller, ved jeg ikke.
Under alle omstændigheder kan jeg heller ikke se nogen af de problemer, som andre omtaler som en følge af denne uønskede konvertering. Jeg har et DVI-I 18+5 kabel og kan derfor sende et VGA (RGB) signal fra Yamakawaen til Z2'eren, men foretrækker altså det digitale signal, eftersom jeg ikke synes, at billedet fejler noget. Men det er måske bare mig. Jeg skal dog tilføje, at jeg kun har haft Yamakawaen siden sidste torsdag og har derfor "kun" set Fargo, Roman Holiday, Find Nemo og ca. 1/3 af Goldfinger i PAL-format.
Jeg tror ikke, at du bliver skuffet! (Men du har antageligvis fortrydelsesret?)
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige at du sender et digitalt signal til projekteren? Jeg har læst mig til at det analoghe signal fra Yamakawaen skulle være ret dårligt.
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.
Jeg har ikke kigget nærmere på det analoge signal, kun nogle få minutter, men jeg vil ikke kalde det dårligt. Måske er det lidt mørkere i farverne? Det er måske også en anelse mindre skarpt. Jeg er ikke sikker, jeg kigger nok på det i løbet af påsken, men det har ikke den store prioritet, eftersom jeg synes, at det digitale signal er fint også til PAL.
Når du skriver, at du har hørt, at "det" analoge signal er dårligt, gælder det så alle de analoge signaler? Jeg har kun hørt, at S-Video signalet er mindre godt - men det er jo ligegyldigt, når man har DVI-I. (Z2 skulle vist også være dårlig til S-Video). Jeg har under alle omstændigheder ikke prøvet det, så jeg skal ikke kunne sige det.
Jeg har derimod prøvet composite trådløst. Det var en nødløsning, billedet var noget uskarpt, og der var tydelig "rød flimmer" på den blå baggrund. Andet kunne man heller ikke forvente. Desuagtet kunne man sagtens holde ud at se film. (Jeg tror ikke, at alle, der så det, tænkte over, at billedet ikke var så godt, som det kunne være - jeg synes ofte, at billedet er uskarpt i biografen, men der er aldrig andre end mig, der klager over det).
Jeg kan kun sige, at jeg er fuldt ud tilfreds med min Z2, min Yamakawa 365 og mit billige DVI-kabel (2m til ca. 50 kr.!) Og indtil videre fungerer det udmærket for mig med et Ikea Grayline til 250 kr.
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marlowe: Hvor har du købt din Yamakawa og hvor har du købt kablet?
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begge dele hos www.reichelt.de
Bemærk, at de kun sælger til udlandet, hvis man køber for mindst 100 euro. Så man kan desværre ikke købe kablet alene.
Leveringen tog lidt tid (ca. 3 uger), fordi yamakawaen ikke var på lager, men udmærket service. Dog glemte Post-Danmark at opkræve betalingen! Og da det var min kone, der tog imod, måtte jeg bede mit pengeinstitut om at overføre betalingen. Samlet pris ca. 1250 kr.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej. Jeg skal checke versionen, næste gang jeg har den tændt, men jeg tror, at den er med 271N.
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser film, som er ukorrekt flagged ud? JEg tænker her særligt på disney film og AOTC?
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ukorrekt flagged? Foklaring udbedes.
Jeg har i øvrigt kun nogle få disney-titler: Nemo (er vel egentlig Pixar?), Mickey M. in living..., Silly Symphonies (alle R2DK) og The Straight Story (R1).
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, her er vi også ude på et område hvor jeg er lidt uskarp, men som jeg har forstået det: Man indlægger flag på dvd'er således det er muligt for dvdafspilleren at se hvordan denne skal sammensætte billedet progressivt. Dette er ikke gjort korrekt på mange film bl.a. disneys animations film, herunder også Find Nemo og Star Wars II: Attack of the clones.
Mit spørgsmål gik på om du lagde mærke til noget speielt ved disse vilm eller om de ser lige så godt ud som dine andre? Kan du derudover se forskel på R1 og R2 titler?
Grunden til at jeg spørger er, at der bla. på avsforums bliver reporteret om probs med det ovenstående, men jeg tror mange af de folk der skriver om dette fokuserer for meget på fejl i forhold til helheden. De er simpelthen for "opmærksomme" på disse.
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det har du ret i.
Nogle gange tager jeg også mig selv i ikke at se filmen der er sat på, men kun fejl, eller det gode billede. Jeg glæder mig egenligt til at jeg har haft min projektor længe nok til at glemme teknikken og nyde filmene.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både min kone og jeg synes, at Nemo så godt ud. Hvis der var nogen fejl, lagde jeg ikke mærke til det - men jeg har ikke det store sammenligningsgrundlag fsva tegnefilm.
Jeg kigger aldrig decideret efter fejl. Jeg havde en ret stor støvplet efter 10 timer. Den fjernede jeg. I nogen film er der ligesom en tynd sort streg helt ude i marginen, lige før billedet "slutter", fx tydelig på Goldfinger i starten i Miami i højre side. Jeg ser ikke stregen på mit tv, men jeg tror, at fejlen er på dvd'en. Eller en uskarphed i en megen tynd streg i billedets kant på Criterions Råb og hvisken. Hvis man fokuserer på et sådan problem, så kan det vel nok irritere, men det kan jeg heldigvis abstrahere fra.
Jeg tror, at man bliver bedre til bare at nyde filmene, efterhånden som tiden går. Så der er måske håb for dig Oligru 
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Marlowe
Hvad måtte du af med i porto? Jeg har tjekket reichelt og de ser ganske fornuftige ud, men det er svært at se hvad portoen bliver...
Stadigvæk tilfreds med Region 2 film og Yamakawaen?
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har i mellemtiden fået både min Yamakawa og Z2eren, og jeg må sige at det er et rigtigt godt setup. Nogle film hakker mere end andre. De få hvor det har generet mig har jeg set på 575p istedet, det kan Z2eren godt klare i 50 HZ. Umiddelbart er der efter min mening meget lille forskel på billedkvaliteten fra 575 til 720p. Nu er jeg ikke nogen stor teknikker, men, det virker som om projekteren er næten lige så god til at scale det sidste stykke op til 720p som Yamakawaen er det. Men, man er detsværre nødt til at benytte sig af yamakawaens mulighed for at justere brightness og contrast. De indtillinger den har default er efter min mening ikke gode. Billedet virker blegt. På dette punkt er Samsungen bedre, den har tilgengæld svært ved at vise teksturer på en pæn måde. Folk ser ud som om de har svære agne tilfælde i ansigterne. Dette kan modvirkes noget ved at skrue ned for sharpness på projekteren.
Jeg har købt yamaen hos Reichelt og slap 130 euro inkl. porto pr. efterkrav.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
marlowe Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom af med ca. 140 euro inkl porto pr. efterkrav, men jeg købte også et DVI-I 18+5 kabel (2 m). (Utroligt billigt for kablet). Posten glemte imidlertid at opkræve beløbet, så jeg måtte i banken og betale for en overførsel til et tysk pengeinstitut.
Jeg er stadigt godt tilfreds med mit setup og synes ikke, at jeg har problemer med, at filmene hakker.
Jeg har ikke som Oliver sammenlignet med andre dvd-afspillere, men billedet på yamakawaen via dvi er rigtig godt efter min mening. Jeg skal i øvrigt sige, at jeg ikke har foretaget nogen ændringer af indstilningerne på Yamakawaen.
|
| Til top |
|
| |